Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Läste du ens vad jag skrev? Jag skrev inte ett ord om expertis eller något annat. Jag skrev bara att jag skulle kalla någon drogliberal om dennes intresseområde var droglegalisering.
Och jag sa att jag inte kan se hur man bara kan vara intresserad av en speciell sorts liberalisering. Är man liberal, är man liberal-liberal. Dvs man eftersträvar liberalismen som sådan. Är man drogliberal är man kanske inte alls liberal utan gillar bara droger. Är man pedofilliberal är man kanske inte alls liberal utan gillar bara pedofili. Och så vidare. Jag vet inte om er andra, men JAG är iallafall inte liberal främst för att jag skulle gilla nåt av det som skulle bli legaliserat i en nyliberal stat. Utan för att jag inser att förbudspolitik och annan moralism är kontraproduktivt. Jag är ingen tönt som längtar efter att knarka eller köpa horor eller titta på barnporr, men avstår eftersom jag är rädd att bryta mot lagen. Och som sitter på Internet och försöker förändra världen bara för att jag en vacker dag kanske ska slippa att bryta mot lagen. Vill ni knarka så gör det då, jag bryr mig inte (med reservation för om ni säljer till eventuella människor som jag personligen bryr mig om och som försöker sluta). Men sitt då inte och hitta på pseudoargument om liberalism, för att legitimera ert knarkande. Det som kännetecknar en knarkare mest är att han ljuger. Främst för omgivningen såklart, men även för sig själv.
Citat:
Sen förstår jag inte varför man skulle vara olämplig bara för att man säger sig vara positiv till droger?
Ja vad tror du? Folk undrar ju vad i helsefyr det här är för en människa då. Och allmänhetens dom kommer snabbt - det är (som jag försökte förklara för Positiva Grand) inte som i ett polisförhör, att om inget kan bevisas så gör det inget. Ska man gå ut med nåt sånt får man göra som Bill Clinton eller Thomas Bodström och samtidigt nämna alla detaljer, att det inte var något värre än marijuana, att det bara var en gång, att man inte drog halsbloss, och att man ångrar det (om man nu gör det). Men HrGrand han är minsann POSITIV till droger! Nåt han skulle rekommendera alla att böra med då eller?
Alla som vet vad droger är, vet också att en person som använder droger inte klarar av ett arbete. Det finns ingen normal människa, liberal eller ej, som skulle önska anlita en knarkare till något. Inte ens MC-gäng (av rang, ska tilläggas) anlitar knarkare till uppdrag. För de vet att knarkare inte ens klarar av att spöa upp nån utan att tappa sitt ID-kort, somna på brottsplatsen, försäga sig eller råka tjalla. Så det handikapp som knark medför, är i sig också en anledning till att personen är olämplig som ordförande. Om han nu inte kan styrka att det var mer än 1 år sedan han provade nåt senast, för det är så lång tid som kroppen måste vara ren igen efter ett bra drogrus, innan den återigen klarar av att finna motivation i vardagslivet, och det är först då man blir funktionell igen och t.ex. klarar av ett förtroendeuppdrag. Jag har ett hårtest (förbetalt) som KLP kan få köpa för 800 kr om ni vill reda ut det här, det testar om testobjektet använt droger flera månader tillbaks. Tio hårstrån klipps av och skickas in till ett labb i USA.
Citat:
Är det inte tvärtom jävligt viktigt att väljarna vet vad som gäller istället för som med alla andra "liberaler" som säger sig vara renläriga men sen ändå är motståndare till både det ena och det andra när det kommer till kritan?
Klart det är bättre att vara ärlig, och på så sätt får väl Positiva Grand ha respekt. Fast detta innebär ju inte att det är lämpligt att ha nån som gillar droger som ordförande. Iallafall inte tills det eventuellt framkommit att han inte alls knarkar utan att detta bara var nåt dumt han sa för att han är dålig på att uttrycka sig. Vilket isåfall är en ny anledning mot hans lämplighet.
En ordförande bör helst föra fram sin organisations politik. Vissa anser att man kan vara personlig ibland; personligen tycker jag att detta bör undvikas. Åtminstone när det gäller garderobslik, eller sånt som potentiella partisympatisörer kan uppfatta som garderobslik.
Den dagen när knarkbidragen, hattmuseerna, konstnärsbidragen etc avskaffats, DÅ först tycker jag att vi ens kan börja nämna frågan om knarklegalisering. Det är ett PARTI vi talar om, och ett parti ska FÖRÄNDRA, inte tycka.