Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Positiv till knark är jag dock inte. Därmed inte sagt att det bör förbjudas. På samma sätt som att jag är negativ till hakkors och barnporr, men ändå förespråkar att dessa saker måste vara legala. Hur står det till med din egna tolerans? Verkar som att du bara vill vara liberal mot sånt du personligen gillar. Det är oftast så med drogliberaler, fokus kommer hamna på deras drog medan det där liberala snart glöms bort. Det är ju så narkomani fungerar. En drog kan stimulera hjärnans belöningscentra 5-6 gånger mer än vad något naturligt glädjeämne, eller moralpanik, kan. En riktig narkoman är en zombie som gör det som maximerar att han får så mycket knark som möjligt så enkelt som möjligt. T.ex. hitta på ett parti som fasad för en knark- och bögverksamhet. Och därmed dra liberalismens goda namn i smutsen. Skäms!
Men för helvete.
Liberala partiet har från början valt att hålla en låg profil i drogfrågor, just för att inte stämplas som ett knarkparti. Det du gör är att reducera partiet till just ett knarkparti och när jag försvarar hållningen att man bör få använda droger så är vi inget annat än ett knarkparti?
Bevisbördan ligger på dig, vad är det som gör LP till ett knarkparti? Och att jag i egenskap av ordförande är "positiv till knark", kan uppenbarligen tolkas fel. Jag trodde att jag inte behövde vara övertydlig, men med dig vet man aldrig, så jag ber att få ändra till knarkbruk. Eller nej, vänta. Lika bra att undanröja alla möjligheter till feltolkningar med "positiv till möjligheten att bruka knark för alla myndiga personer".
Jag kan inte göra det tydligare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
(Well, nån stod med en banderoll på första maj, vilket var bra men trots att det var blygsamt blev det allmänt hårt kritiserat inom partiet).
Jaså, den hårda kritiken har jag missat helt. Eller hittar du på nu igen? Kan du styrka ditt påstående?
Något har gjort dig väldigt bitter på Liberala partiet och du har bara bestämt dig för att hata det, och då tar du gärna till argumentationsfel som halmdockor och ad nauseam. För egen del är jag klar att förklara knark- och HBT-frågorna för dig, du är uppenbarligen bara ute efter att göra ner partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
som sagt LPs motiv är väl att agera motvikt och ständigt kritisera all form av antiliberala beslut taget av riksdagen.
Just nu så är väl vi i den delen när man skrivet ett manifest och en ordentlig plattform att agera på.
Jag tror att när vi väl får ordning på alla små tekniska och logistiska problem så kommer det börja flyta på...
jag ser fö fram emot hösten!!
Huvudet på spiken. Valrörelsen kommer bli skitkul!