2009-01-27, 03:18
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Betalade in avgiften igår. Ska bli spännande att se hur snabbt man får ett besked angående medlemskapet. Jag återkommer med ett inlägg i tråden när jag fått besked.
Har du betalat en avgift!?
Du har väl gjort en anmälan då?
Och fyllt i blanketten rätt?
För fyllnadsinbetalningen har du väl gjort?

Då behöver du bara vänta ut ditt ärendes handläggningstid!

Grattis. Du har gynnat friheten...

[Äh, ledsen om det tas illa vid. Jag bara hakar upp mig på byråkratbegrepp ibland. Det är mer handling i verkligheten som är eftersträvansvärt.]
Citera
2009-01-27, 12:26
Medlem
Citat:
Betalade in avgiften igår. Ska bli spännande att se hur snabbt man får ett besked angående medlemskapet. Jag återkommer med ett inlägg i tråden när jag fått besked.
Jag kan svara dig redan nu att det kommer skickas någon gång nästa vecka tillsammans med kallelse till årsmötet. Men skriv när det kommer så vet vi att postgången fungerade felfritt.
Citera
2009-01-27, 19:39
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Har du betalat en avgift!?
Du har väl gjort en anmälan då?
Och fyllt i blanketten rätt?
För fyllnadsinbetalningen har du väl gjort?

Då behöver du bara vänta ut ditt ärendes handläggningstid!

Grattis. Du har gynnat friheten...

[Äh, ledsen om det tas illa vid. Jag bara hakar upp mig på byråkratbegrepp ibland. Det är mer handling i verkligheten som är eftersträvansvärt.]

Ok, jag blir mobbad av nestorn på l&l forumet, min omröstningstråd blir låst. Jag kan ju bara tolka det på ett sätt, alla hatar mig!
Citera
2009-01-27, 20:06
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ok, jag blir mobbad av nestorn på l&l forumet, min omröstningstråd blir låst. Jag kan ju bara tolka det på ett sätt, alla hatar mig!
Du satte upp mig som bubblare på din omröstningstråd. Det är min högsta placering på någon inflytandetråd (om man bortser från Time Magasines 100 most influencial persons of 2008) jag någonsin fått så helt jävlig är du faktisktinte.

Angående partiet så borde jag också bli medlem. Jag får helt enkelt ta mig i kragen och köpa mig in i klubben.
Citera
2009-01-27, 20:18
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Allvarligt, skulle JAG vara nestor här??? Nej du!
Min roll är ju bara att mobba.

Om en moderator för l&l har ingripit på något sätt mot dig så är du nog hatad, ja. Så extremt sällsynt som det är med moderering här.

Men smurfa på bara, lilla blå. Nu har du ju aktiverat dig i rätt parti. Det kanske jag också ska göra till valet...
Citera
2009-01-27, 20:22
Medlem
Proffsdebattors avatar
Citat:

Du är alltid välkommen in i värmen hos det mera rumsrena (klassiskt) liberala Folkpartiet.

Kom på nästa träff så bjuder jag på "avgiften" och all byråkrati.
Det är som Realizt säger handling som räknas!
Citera
2009-01-27, 20:31
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsdebattor
Du är alltid välkommen in i värmen hos det mera rumsrena (klassiskt) liberala Folkpartiet.

Kom på nästa träff så bjuder jag på "avgiften" och all byråkrati.
Det är som Realizt säger handling som räknas!

Folkpartiet, är det där jag ska sluta min bana?

Det känns inget bra nu
Citera
2009-01-27, 20:53
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsdebattor
Haha Det skämtet gjorde min dag.
Citera
2009-01-27, 20:57
Medlem
Proffsdebattors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Haha Det skämtet gjorde min dag.

Det tog emot en del hos mig att skriva det... Likväl genererade det en viss dos skratt.
Citera
2009-01-27, 21:16
Medlem
Realizts avatar
"Klassiskt liberala folkpartiet", ja det är väl den handskrivna valsedeln med den frasen som valmyndigheten letar efter för att motivera varför endast ett enda parti i Sverige får använda ordet "liberal" i sitt partinamn. (medan ordet "social" tydligen kan registreras hursomhelst).

Hört på valräknarnatten i en framtida vallokal:
"Hörrö Jönson, jag tycker att ryggen på det där P:et ser lite krokig ut? Kan det vara ordet 'folk' som står skrivet där, fast pyttelitet? Då är det ju 'Liberala folkpartiet' som det står där, och till vem ska den röstan gå då'rå??? Så här kan vi ju inte ha det."
Citera
2009-01-27, 21:39
Medlem
Folkpartiet är visst ett klassiskt liberalt parti. Kolla själv deras exempel på "typiskt 'urliberala' frågor " på sin hemsida:
Citat:
folkpartiets ja till europasamarbete
Citat:
folkpartiets stöd till demokratibistånd
Citat:
Vi vill förstås att man ska kunna säga att allt vi gör och tycker i folkpartiet är per definition ”liberalt”. Så är det dock inte alltid - politikers vardag är många gånger att behöva göra svåra prioriteringar - vad vi har råd med, vad är näst bäst, vad är minst dåligt
Citera
2009-01-27, 21:48
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Folkpartiet är visst ett klassiskt liberalt parti. Kolla själv deras exempel på "typiskt 'urliberala' frågor " på sin hemsida:
Sluta nu, vad du hittar för pseudoargument mot det enda riktigt liberala partiet i Sverige är ointressant. Det heter ju Folkpartiet Liberalerna. Är inte det argument nog mot dina och Realizts mumbo-jumbo-argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in