2011-01-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Det är SÄPOs jobb att hålla reda på potentiella terrorister inte jag.

Jag hoppas bara att de har koll på farliga människor som dig.

Varför anser du att jag är farlig, på vilket sätt har jag någonsin givit det inttrycket?

Om någon ger det inttrycket är det du.
Citera
2011-01-29, 20:36
Medlem
Såg i veckan att någon satt upp en affisch för LP på min skola - way to go! Måste dock säga att jag blev högst förvånad, men positivt överraskad.
Citera
2011-01-29, 21:18
Medlem
Vad tycker Liberala Partiet om vapenlagarna i Sverige?
Citera
2011-01-29, 22:08
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Vad tycker Liberala Partiet om vapenlagarna i Sverige?
Du menar att hycklarna i staten under vapenhot förbjuder andra människor att skaffa vapen. Partiet är med all sannolikhet emot det.
Citera
2011-01-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du menar att hycklarna i staten under vapenhot förbjuder andra människor att skaffa vapen. Partiet är med all sannolikhet emot det.

Jag vill ha det om I USA, jag vill äga ett handeldvapen. Sedan jag varit liten så har det varit min dröm. Det skulle få mig att känna mig säker, att jag kan skydda mig, och inte vara beroende av främlingar, i form av poliser som kommer först efter en timme. Dessutom är vapen bra om man behöver göra uppror mot ett tyranniskt styre.
Citera
2011-01-30, 08:36
Medlem
Gainerexplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Jag vill ha det om I USA, jag vill äga ett handeldvapen. Sedan jag varit liten så har det varit min dröm. Det skulle få mig att känna mig säker, att jag kan skydda mig, och inte vara beroende av främlingar, i form av poliser som kommer först efter en timme. Dessutom är vapen bra om man behöver göra uppror mot ett tyranniskt styre.
Följ dina drömmar! Vem fan bryr sig om vad staten säger om en sån här sak?
Citera
2011-02-02, 19:13
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Jag har funderat på att skapa en ny klubb, 1200-kr klubben!

Jag har bara en visstidsanställning att försörja mig på just nu så jag försöker envist begränsa mina utgifter så mycket som möjligt, jag har dock en chans att få fast anställning inom de närmaste månaderna och tänkte att jag härmed skulle lova att om jag får det så kommer jag om inte annat i alla fall matcha dig och gå med i din klubb.
Alternativt så toppar jag dig med några hundralappar till och startar en egen klubb så att konkurrenskrafterna ännu en gång får en chans att bevisa att de är det bästa alternativet.
Citera
2011-02-03, 01:47
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gainerexplosion
Följ dina drömmar! Vem fan bryr sig om vad staten säger om en sån här sak?
Håller med. Civil olydnad är ett av våra bästa vapen i kampen mot förtrycket.
Citera
2011-02-03, 08:00
Medlem
TageMans avatar
Citat:
Jag har funderat på att skapa en ny klubb, 1200-kr klubben!

Den går ut på att man donerar 100 kr i månaden till LP, smidigast med en automatisk överföring.

Nu söker jag dig, käre liberala flashbackare, vill du joina mig i den klubben?

Ska man till college om något år så kan man inte slänga pengar hit och dit! Efter college så ska jag minsann se till att skänka stora summor pengar till partiet!
Citera
2011-02-19, 18:43
Medlem
Supersmurfens avatar
Vad ska LP göra för att få uppmärksamhet?

Vara med i Almedalen?

Var aktiv på youtube?

Skriva artiklar och med all rätt kalla nuvarande regering för socialdemokratisk och oppositionen för socialdemokratisk med en anti-intellektuell bismak?

Bränna 100 000 kr i monopolpengar och förklara att snart kan man göra det med vår kommandovaluta, då den kommer vara lika mycker värd som monopolpengar?

Sex?
Citera
2011-02-19, 22:11
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:

Vara med i Almedalen?

Var aktiv på youtube?

Skriva artiklar och med all rätt kalla nuvarande regering för socialdemokratisk och oppositionen för socialdemokratisk med en anti-intellektuell bismak?

Bränna 100 000 kr i monopolpengar och förklara att snart kan man göra det med vår kommandovaluta, då den kommer vara lika mycker värd som monopolpengar?

Sex?

Jag som bara har ett nyare Monopol med kontokort istället för papperspengar

Almedalen ser jag som självklar. Youtube kan bli svårt då det inte lär vara det lättaste att få fram tillräckligt mycket videomaterial att producera. Men självklart bör man ha en kanal även om den lär bli ganska inaktiv.

Annars gäller det bara att försöka synas i så mycket media som möjligt. Man kan ju faktiskt själv hjälpa till genom att nämna Liberala Partiet i insändare i lokaltidningar. Allt som gör att folk kan få upp ögonen för partiet är positivt.
Citera
2011-02-19, 22:20
Medlem
Citat:

Vara med i Almedalen?

Var aktiv på youtube?

Sex?

Det skulle inte förvåna mig om sådana tankar förs i det partiet. Mitt intryck är att tänkadet i det partiet är på samma pinsamt låga nivå som i det här forumet.

Väldigt mycket tonvikt på att absolut aldrig föreslå lösningar på reella konkreta problem. Hög tyngdpunkt på egna utläggningar som känns bra att skriva för egot för att man nyss fått ett ideologiskt uppvaknande. Predikande för kören kort sagt. Det är nog "strategin".

Sex? Ja, någon löjlig HBT-plattityd... borde ge en jordskredsseger 2014. Eller vad tror ni?

Ungmoderaterna har kört med "bygg en moske baby, bygg gärna tre!". Kanske kan LP köra på bygg "världens högsta minaritet baby", där man då lägger stor betoning på att staten inte ska bekosta utan att pengarna ska komma från den saudiska kungafamiljen. "Fri invandring" är ju populärt här och därmed säkerligen hos LP också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in