2010-02-09, 19:10
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
Ni missar väll inte årsmötet!

Gå till http://www.liberalapartiet.se/content/medlemskap och läs

Jag har kollat runt lite och jag har hittat bra pris på tåg och hotell för de som åker från Göteborg.
Ca 800:-T/R ink delat hotellrum verkar jag kunna lösa om inte priserna ändras radikalt.

Har kollat länken men jag ser inte att det står nåt om årsmötet. Jag kanske kommer men jag måste veta var och när årsmötet hålls.

Var?

När?

btw skulle ha kommit en donation men har blivit skral i kassan då jag har fått betala straffavgift på försenad trängselskatt två gånger, 1000 kr till grabben med hästsvansen!
Citera
2010-02-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Var?

När?
Den informationen finns här: http://www.liberalapartiet.se/content/arsmote-och-ny-hemsida
Citera
2010-02-09, 20:24
Medlem
Vad är Liberala partiets inställning till patent?

Vill ni verkligen legalisera heroin?
Citera
2010-02-10, 00:36
Medlem
FrasseFloyds avatar
Inlägg som snarare rörde ords betydelse än Liberala partiet bröts ut till Skillnaden mellan legalisering och avkriminalisering?.

/mod
Citera
2010-02-10, 01:26
Medlem
fuck_yous avatar
Jag måste också hålla med angående logotypen. Den är i mina ögon väldigt oprofessionell och oseriös. Ska man marknadsföra liberalism så underlättar det ifall ens logga ger ett seriöst intryck.
Citera
2010-02-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Har kollat länken men jag ser inte att det står nåt om årsmötet. Jag kanske kommer men jag måste veta var och när årsmötet hålls.

Var?

När?

btw skulle ha kommit en donation men har blivit skral i kassan då jag har fått betala straffavgift på försenad trängselskatt två gånger, 1000 kr till grabben med hästsvansen!

så går det när man försöker åka smutsbil i anders BORGS stad!!!

skämtåsido!

Är du medlem i partiet så borde det komma en kallelse till dig via post, i dagarna.
Citera
2010-02-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Som godaftonguice påpekat före mig låter det här lite trist:
"På sikt vill vi helt befria utbildningssektorn från statlig inblandning både vad gäller reglering, utförande och finansiering, med undantag för barns tidiga skolgång."

Positiv överraskning! kanske är det så att de i liberala partiet insett att samhället rent makroekonomiskt tjänar på att ha skattefinansierad utbildning så att vi har en massa utbildade folk som kan vara till nytta. skatt är inte alltid skadligt som du/ni verkar vilja tro
(moraliserande som "skatt är stöld" kan vi skippa, det biter inte på nån)
Citera
2010-02-10, 17:58
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spell.my.name
Positiv överraskning! kanske är det så att de i liberala partiet insett att samhället rent makroekonomiskt tjänar på att ha skattefinansierad utbildning så att vi har en massa utbildade folk som kan vara till nytta. skatt är inte alltid skadligt som du/ni verkar vilja tro
(moraliserande som "skatt är stöld" kan vi skippa, det biter inte på nån)
Jag hoppas att det inte rör sig om någon sådan villfarelse, men jag vet inte. Representanter för partiet får gärna kommentera.
Citera
2010-02-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Jag hoppas att det inte rör sig om någon sådan villfarelse, men jag vet inte. Representanter för partiet får gärna kommentera.

Egentligen så borde de väl byta namn till "socialliberala partiet" om de faktiskt menar det som står?

aja, jag tycker det är en sund inställning. man måste vara lite utilitaristisk också, och se till vad som är bra
Citera
2010-02-10, 18:44
Medlem
ArturRolens avatar
Hur många medlemmar har de och hur många är över 25 år?
Har de kvinnliga medlemmar öht?

Medianåldern på styrelsen är 24 år ( 21,22,24,27,34)
Liiite svårt att ta på allvar då.
Citera
2010-02-10, 18:51
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Du får väl rösta på dem 2022 då, ifall ålder är en viktig faktor för dig.
Citera
2010-02-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Hur många medlemmar har de och hur många är över 25 år?
Har de kvinnliga medlemmar öht?

Jag tycker det är svårt att ta de etablerade partierna på allvar när det är en drös av skattefuskare i höga positioner som förespråkar högre skatter/höga skatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in