Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Har KLP tagit avstånd från libertiansk terrorism?
Vi uppfattar det inte riktigt som ett växande problem, men självfallet tar vi avstånd från all form av aggressionsvåld.
Citat:
Kan man lita på att partiet enbart vill verka inom demokratin och är motståndare till politiskt våld?
Ja, men vi vill begränsa demokratins möjligheter till majoritetens förtryck av minoriteten. Därmed är vi även motståndare till det våld som demokratin innebär.
Citat:
Kan personer som Visf och andra liberitianer som också har psykiska problem utföra liknande dåd i Sverige?
Personer som är psykiskt störda kan alltid utföra våldshandlingar. Det är inget som Liberala partiet kan förhindra.
Citat:
Är det något som diskuteras inom partiet?
Nej
Citat:
Mulimska församlingar i Sverige har ju samarbete med SÄPO när de upptäcker medlemmar som förespråkar islamistisk terrorism, är det något som KLP också har eller borde tänka på att ni drar till er obalanserade och sjuka individer som Visf med andra.
Jag är inte säker på huruvida Visf ännu är medlem, och jag har absolut ingen vetskap om hans mentala tillstånd och det vore mig främmande att kommentera det.
Mig veterligen finns det bara en obalanserad individ inom Liberala partiet. Han förefaller dock inte det minsta farlig, och är heller inte aktiv, mer än att han spenderar hela sitt tillvaro med att skriva obegripliga inlägg på vårt interna forum samt här på flashback.
Vi har inget samarbete med SÄPO och har inga planer på att inleda ett sådant samarbete. Vi har helt enkelt inga i partiet som förespråkar "liberal terrorism".