2010-09-21, 21:03
Medlem
Poita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
1. Kommer inte finnas "offentliga gator" utan alla kommer vara privatägda. Då bestämmer ägaren om det är kameror eller inte. Liberala Partiet arbetar inte med förbudspolitik. Däremot kommer ägarna och stadsborna förmodligen skapa någon slags överenskommelse angående användandet av kameror, men det är inget som staten ser över.
2. Ingen statlig egendom, allt som inte redan är privat kommer väl säljas ut. Redan nu har jag för mig att rätt mycket i städerna är privatägt. Tror inte att de som bor i städerna kommer se någon märkbar skillnad innan och efter, förutom att det byggs mer och renoveras mer i och med lägre skatter.

I teorin skulle inte ägarna kunna smäcka upp kameror i hela stan i sådana fall? Och kommer väl antagligen att göra det också, eftersom kameror i framtiden kommer att vara desto jättebilligare.

En andra fråga, får någon rikta en kamera mot min egendom?
Citera
2010-09-21, 21:05
Medlem
Orzions avatar
Citat:
2. Ingen statlig egendom

Blir väll en sanning med modifikation, staten, försvaret, polisen och rättsväsendet måste ju trots allt ha någon stans att hålla och om staten har ett fängelse någonstans äger väll staten rimligtvis också marken där.
Citera
2010-09-21, 21:16
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
I teorin skulle inte ägarna kunna smäcka upp kameror i hela stan i sådana fall? Och kommer väl antagligen att göra det också, eftersom kameror i framtiden kommer att vara desto jättebilligare.

En andra fråga, får någon rikta en kamera mot min egendom?
Jovisst, men då kanske alla lämnar stan och ingen får in hyra och går i konkurs. Vilket känns otroligt, det var därför jag skrev det där om överenskommelse.

Orzion: Det har du såklart rätt i, tänkte lite för snabbt och var otydlig. Fast det är ju såklart möjligt att hyra allting.
Citera
2010-09-21, 21:25
Medlem
Poita_s avatar
Citat:
Jovisst, men då kanske alla lämnar stan och ingen får in hyra och går i konkurs. Vilket känns otroligt, det var därför jag skrev det där om överenskommelse.

Orzion: Det har du såklart rätt i, tänkte lite för snabbt och var otydlig. Fast det är ju såklart möjligt att hyra allting.

Titta bara på London, verkar inte vara så mycket klagomål över det, även om det finns några som motsätter sig det (många hoppas jag men jag vet inte och det verkar inte så eftersom regeringen får sitta kvar)

Och som ja sa, får någon rikta en övervakningskamera mot min egendom?
Citera
2010-09-21, 21:36
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Titta bara på London, verkar inte vara så mycket klagomål över det, även om det finns några som motsätter sig det (många hoppas jag men jag vet inte och det verkar inte så eftersom regeringen får sitta kvar)

Och som ja sa, får någon rikta en övervakningskamera mot min egendom?
Tror inte man stjälper en regering på grund av övervakningskameror. Men det verkar på dig som om du lägger väldigt stor vikt vid det. Jag t ex ser det som en självklarhet att man ska få skydda sin egendom. Fast att ha kameror som i London för att hålla nere kriminaliteten tycker jag inte så mycket om.

Ang. kameror mot din egendom är jag inte så insatt, vet inte ens hur det ser ut i dagsläget.
Citera
2010-09-21, 21:37
Medlem
legionize182s avatar
KLP fick min röst.
Citera
2010-09-21, 21:59
Moderator
HelgeBuks avatar
Det är knappast någon rättighet att inte bli filmad. Att filma någon i en prekär situation och sen idka utpressning är förstås inte okej, men då är det ju inte filmandet i sig som är fel utan utpressningen.

Så länge du befinner dig inom synhåll från en plats där videofilmning är tillåten får du helt enkelt leva med det.
Citera
2010-09-21, 22:11
Medlem
loolYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är knappast någon rättighet att inte bli filmad. Att filma någon i en prekär situation och sen idka utpressning är förstås inte okej, men då är det ju inte filmandet i sig som är fel utan utpressningen.

Så länge du befinner dig inom synhåll från en plats där videofilmning är tillåten får du helt enkelt leva med det.
Liberala partiet måste väl ändå tycka att utpressning är helt okej i det här fallet dock?
Citera
2010-09-21, 22:18
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loolY
Liberala partiet måste väl ändå tycka att utpressning är helt okej i det här fallet dock?

Varför skulle de/vi göra det?
Citera
2010-09-21, 22:20
Medlem
discardeds avatar
Citat:

Utpressning är väl inte fel!? Det som sker är ju att någon kräver betalning för en handling, eller snarare icke-handling. Jag ser inget mer fel i det än i att vara otrogen.
Citera
2010-09-21, 22:20
Medlem
loolYs avatar
Citat:
Varför skulle de/vi göra det?
För att om det är OK att filma så måste det väl även vara OK att sprida filmen vidare, liberaler brukar säga att man inte äger sitt ryckte. Den som utpressar ger bara den filmade ett val där han får bestämma om han tycker att det är värt att betala en viss summa för att slippa få filmen publicerad.
Citera
2010-09-21, 22:31
Medlem
Orzions avatar
Såg på aktuellt att V.partiet räknades som en röst på vänsterpartiet så LP lär nog kunna hävda att få alla felskrivningar av partinamnet att räknas som en röst på dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in