Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Jag har uppfattat att det är en del av den liberala värdegrunden att säga att andra är korkade. Det är helt enkelt omöjligt att inte vara liberal, man måste var för dum för att inte fatta - det är den enda tänkbara anledning till att inte delar liberalers åsikter. Något annat är omöjligt... enligt liberal teologi.
Jo många liberaler använder sådan retorik vilket jag sätter mig starkt emot. Men just med dig tycker jag att det är berättigat att kalla dig för "idiot".
Självklart går det att ha olika tankar än liberala och samtidigt vara smart. Det liberala utnyttjar är det faktum att de flesta människor tycker det är en självklarhet att man inte får tvinga andra. Men det finns inget som säger att
tvång skulle vara fel, utan det är bara ett påstående som de använder - ett påstående som är ofta normen hos de flesta människor (kanske inte i praktiken men men...), Man skulle kunna påstå att det är rätt att tvinga människor och utgå från det med helt logiska argument som inte är mer falska än
skatter är stöld/rån/utpressning.
Citat:
Precis som liberaler har "olika" uppfattning vad gäller den heliga Evolutionen då eller? (Att evolutionen är helig väcker en del frågetecken om liberalers samtidiga invandrings/arab-vurm ). Visst, det finns nån liberal som blivit förtjust i Ron Paul, och därför är emot. I princip samtliga andra liberaler har jag försökt förklara vissa saker för vad gäller t.ex. Ron Paul. Att det vore sociopatiskt av honom (t.ex) att vara för abort när han är förlossningsläkare. Liberaler fattar inte detta - aspievarning - alltså dumförklarar de honom (också).
Ron Paul hävdar ju att friheten kommer från Gud och har ett religiöst perspektiv på den klassiska liberalismen. Men annars förstår jag inte resten av det du skrev här...
Citat:
KLP verkar för? De verkar för detta? Kan du stödja det påståendet? Att de verkligen verkar för det?
Ja du, läs här
http://www.liberalapartiet.se/content/liberala-partiet-a-till-o
Det står högst upp klart och tydligt vad de tycker om abort... Jag har länkat det här förutom och till och med citerat... De är inte av åsikten att man ska få göra abort hur som helst...
PS: Jag är lååååååååååååååååååååååångt ifrån liberal men fascineras av ideologin och de som sympatiserar med den.