2011-02-19, 22:26
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Det skulle inte förvåna mig om sådana tankar förs i det partiet. Mitt intryck är att tänkadet i det partiet är på samma pinsamt låga nivå som i det här forumet.

Väldigt mycket tonvikt på att absolut aldrig föreslå lösningar på reella konkreta problem. Hög tyngdpunkt på egna utläggningar som känns bra att skriva för egot för att man nyss fått ett ideologiskt uppvaknande. Predikande för kören kort sagt. Det är nog "strategin".

Sex? Ja, någon löjlig HBT-plattityd... borde ge en jordskredsseger 2014. Eller vad tror ni?

Ungmoderaterna har kört med "bygg en moske baby, bygg gärna tre!". Kanske kan LP köra på bygg "världens högsta minaritet baby", där man då lägger stor betoning på att staten inte ska bekosta utan att pengarna ska komma från den saudiska kungafamiljen. "Fri invandring" är ju populärt här och därmed säkerligen hos LP också.

Nu har ditt förakt för liberaler nått nya höjder..

Nog finns det saker för LP att lyfta fram, saker som även Svennebanan kan relatera till.
En enkel och aktuell sak att trycka på är det ständigt debatterade elpriset och statens roll i prisbilden, varje människa med huvudet rätt påskruvat kan identifiera avsaknaden av konkurrens samt skyhöga skatter som boven i dramat, Svennebanan kan inte det och bör således upplysas om vad som får elräkningen att bli ett av dom större hålen i plånboken.
Citera
2011-02-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Nu har ditt förakt för liberaler nått nya höjder..

Nog finns det saker för LP att lyfta fram, saker som även Svennebanan kan relatera till.

Ja, visst finns det sådana saker. Men det är inte på LP:s agenda - det vågar jag lova.

Citat:
Ursprungligen postat av unsung
En enkel och aktuell sak att trycka på är det ständigt debatterade elpriset och statens roll i prisbilden, varje människa med huvudet rätt påskruvat kan identifiera avsaknaden av konkurrens samt skyhöga skatter som boven i dramat, Svennebanan kan inte det och bör således upplysas om vad som får elräkningen att bli ett av dom större hålen i plånboken.

Visst. Med tonvikten på bör. Jag kan tänka mig att om de ens tar upp det (tveksamt eftersom det är något som berör alla), så kommer det låta så här: "avregleringen" var bra, sedan någon abstrakt ideologisk utläggning som på inget vis förklarar varför priserna är så höga... och inget mer än det. Direkt kontraproduktivt alltså.
Citera
2011-02-21, 21:14
Medlem
Supersmurfens avatar
Nåväl flashbackare, är det någon som ska på årsmötet den 12/3 eller ska ni bara off-topic och helt omodererat gagga om elbörsen?

Topic är Liberala partiet för böveln! Var är moderatorn, ska fan mig ge honom en varning!

Edit: Har gett Visf och Crossmack en varning! Ytterligare en varning och jag kommer inte att skicka er några fler julkort!
Senast redigerad av Supersmurfen 2011-02-21 kl. 21:19.
Citera
2011-02-21, 22:22
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Topic är Liberala partiet för böveln! Var är moderatorn, ska fan mig ge honom en varning!

Edit: Har gett Visf och Crossmack en varning! Ytterligare en varning och jag kommer inte att skicka er några fler julkort!

Det är bra smurfen! Nån måste hålla efter de där lata moderatorerna. Hade jag nåt att säga till om skulle du bli moderator direkt!

(Och för att inte dra på mig din vrede kan jag också svara: Nej, jag ska inte på årsmötet.)
Citera
2011-02-21, 23:16
Medlem
natsukashis avatar
Jag kommer nog att rösta på de här bara för att nattväktarstater är värdelösa och därför är enkla att omkullkasta.
Citera
2011-03-22, 20:48
Medlem
http://www.liberalapartiet.se/content/minelie-keltvik-ledare-samhallsgruppen

Minelie Keltvik blir ledare för LP's samhällsgrupp.
Jag tycker det är jättebra att det nu finns en kvinna i ledningen. Jag tror det är en fördel att visa att LP även är för kvinnor.
Är såklart emot att kvotera in 50/50, men jag hoppas fler kvinnor går med i LP!
Citera
2011-03-22, 20:51
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
http://www.liberalapartiet.se/content/minelie-keltvik-ledare-samhallsgruppen

Minelie Keltvik blir ledare för LP's samhällsgrupp.
Jag tycker det är jättebra att det nu finns en kvinna i ledningen. Jag tror det är en fördel att visa att LP även är för kvinnor.
Är såklart emot att kvotera in 50/50, men jag hoppas fler kvinnor går med i LP!
Instämmer även om det känns konstigt när den viktigaste frågan för en liberal person verkar vara kraftigt höjda straff även om jag i sak håller med om att en skärpning av straffen för våldsbrott vore önskvärd.
Citera
2011-03-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsukashi
Jag kommer nog att rösta på de här bara för att nattväktarstater är värdelösa och därför är enkla att omkullkasta.
Så en stat som bara lägger resurser på landets säkerhet kommer vara lätt att omkullkasta?

Men rösta på dom du eftersom en nattväktarstat kommer vara nära ingen stat alls - det du verkar vilja ha. You will be free
Citera
2011-03-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Instämmer även om det känns konstigt när den viktigaste frågan för en liberal person verkar vara kraftigt höjda straff även om jag i sak håller med om att en skärpning av straffen för våldsbrott vore önskvärd.
Fick jag bestämma skulle systemet göras om så att straffet i stort sett alltid var skadestånd till offret och fängelsestraff skulle vara väldigt korta. Möjligtvis straffarbete istället för fängelse också där pengarna från arbetet i första hand skulle gå till offret, i andra hand till staten

Men så länge alla i styrelsen har den klassiskt liberala grundfilosofin är jag mer än nöjd med deras arbete
Citera
2011-03-22, 21:53
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Fick jag bestämma skulle systemet göras om så att straffet i stort sett alltid var skadestånd till offret och fängelsestraff skulle vara väldigt korta. Möjligtvis straffarbete istället för fängelse också där pengarna från arbetet i första hand skulle gå till offret, i andra hand till staten

Men så länge alla i styrelsen har den klassiskt liberala grundfilosofin är jag mer än nöjd med deras arbete
Är väl helt OT det här men jag tänker i samma banor som dig. Istället för dagens fängelser skulle man kunna ha privatägda arbetsläger varifrån man blir utsläppt när skadeståndet är betalt. Dock tycker jag att vi borde ha kvar "fängelsestraffet" för riktigt riktigt grova våldsbrott, hämndfunktionen av straffet får inte glömmas bort och det ska inte vara något man ska kunna betala sig ur bara för att råkar vara snuskigt rik.
Citera
2011-03-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Är väl helt OT det här men jag tänker i samma banor som dig. Istället för dagens fängelser skulle man kunna ha privatägda arbetsläger varifrån man blir utsläppt när skadeståndet är betalt. Dock tycker jag att vi borde ha kvar "fängelsestraffet" för riktigt riktigt grova våldsbrott, hämndfunktionen av straffet får inte glömmas bort och det ska inte vara något man ska kunna betala sig ur bara för att råkar vara snuskigt rik.
Ja jag håller med dig. För alla vanliga brott ska det räcka att betala pengar till offret men för riktigt grova brott kan nog en avskräckande faktor behövas som fängelsestraff (eller straffarbete på utsatt tid).
Exempel: Olof förtalar och misshandlar Jakob. Straffet blir X kr i skadestånd som tas ur egen ficka. En del av summan måste dock arbetas ihop i arbetsläger (det ska kännas som ett straff).
Inte för att jag oroar mig för att någon superrik psykopat ska misshandla folk på måfå, betala notan och upprepa. Men en symbolisk / avskräckande del skulle jag vilja ha i straffet för grövre brott som sagt
Citera
2011-03-22, 23:05
Medlem
Fris avatar
Jättekul att LP har fått en företrädare som gått teaterutbildning! Det behövs som kontrast till alla inrökta filosofikursare

Angående straff så anser jag personligen att böter i alla former bör avskaffas. Straff borde bara vara inlåsning. Snatteri av chokladkaka: fyra dygn i buren med ärtsoppa utan elektronik och med brottsbalken som enda lektyr!
Senast redigerad av Fri 2011-03-22 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in