2010-04-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discarded
Varför stödja något om det inte är liberalt? Skickas soldater ut i ett orättfärdigt krig är de förtryckare och borde straffas. En sann liberal borde snarare bli glad att de svenska soldaterna skjuts av människor som försvarar sin egendom (och frihet).

Definiera orättfärdigt krig?
Citera
2010-04-11, 10:02
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zavichij
Definiera orättfärdigt krig?
Allting som inte är direkt självförsvar. Och även när det handlar om självförsvar, eller att hjälpa andra att försvara sig, så är det ingenting staten ska syssla med, eller lägga pengar på.
Citera
2010-04-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemero
Anser Liberala Partiet att Sverige ska vara med i FN, EU, NATO etc. eller är målet non-interventionism?
Detta är vad Liberala partiets hemsida säger om den typen av internationella organisationer.
Citat:
Internationella organisationer
Sveriges medverkan i internationella organisationer bör ständigt omprövas då förhållanden i omvärlden, och därmed relationerna, förändras. Vårt medlemskap i EU bör omprövas på grund av överbyråkratisering, stora transfereringssystem samt en förödande jordbrukspolitik. Medlemskapet medför också positiva saker som fri rörlighet för människor, varor och tjänster, en samverkan för fred i Europa och samarbete kring brottsbekämpning. Detta kan dock uppnås även utanför unionen. LP verkar för att Sverige ska lämna EU, om inte en genomgripande liberalisering sker.
Citera
2010-04-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HSteiner
FN:
FN tror jag är ett utmärkt forum att vara medlemmar av, då i stort sett alla andra länder är medlemmar i FN. Jag anser att Sverige ska vara mer aktiva och verka för frihet och demokrati med en mer offensiv diplomati. Sverige måste ta tydlig ställning mot brott mot mänskligheten och för individuell frihet.
FN är väl inte så mycket att hurra för heller, dess historia består ju mestadels av misslyckanden. När något måste göras slutar det ändå med att enskilda nationer tvingas ta egna initiativ, se bara på Haiti där USA verkligen handlade. FN liknar mest ett spel för galleriorna.

Ämnet behandlades för övrigt av Fredrik Segerfeldt i senaste numret av Neo.
Citera
2010-04-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Allting som inte är direkt självförsvar. Och även när det handlar om självförsvar, eller att hjälpa andra att försvara sig, så är det ingenting staten ska syssla med, eller lägga pengar på.

Så du menar att vi bör avveckla hela försvarsmakten?

Om du menar det, skall den ersättas med något annat, eller skall det vara förbjudet att ha någon form av militär i landet?
Citera
2010-04-11, 15:50
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Jag har idag betalat medlemsavgiften. En blygsam summa pengar enligt mitt förmenade, vad får man för 100 kr i dagens sönderskattade Sverige egentligen?

Därför passade jag på att göra en liten donation och samtidigt bilda en ny fin klubb: 1000-kr klubben!

För att bli medlem i 1000-kr klubben så måste man donera 1000 kr till LP. Medlemskap syns i min signatur. Medlemskap måste förnyas årligen.

Då, har jag satt ribban! Finns det några andra frihetsvänner i detta forum som antar utmaningen?

För att gör det mer personligt så kräver jag svar varför ni inte antar utmaningen. Att man har dåligt med pengar är bara undanflykter, vill man så kan man. Det finns burkar som kan pantas, utgifter som man kan dra ner på, lån som kan ta etc osv

Jag kräver svar av de användare som jag sett varit aktiva på forumet, om jag har glömt någon, så lägg gärna till till listan.

Här är listan:

FrasseFloyd

Khepera

Jrgen

daemon3.14

Visf

Crossmack

Unsung

Reichsfuhrer-AA

Timpakay

Tur-Budda

iddqd

Gainerexplosion

R.Stotsky

2 Thumbs up

sp3tt

Kivan

somsovjet

LordRaven

haskan

BuschwickBill

Nåväl, jag kräver svar av er där ni redogör varför ni inte vill hamna i min signatur.
Du har stavat mitt namn fel.

Sen kan du komma tillbaka när du själv lever på existensminimum och har femhundra spänn kvar när du betalat hyran och busskortet, och tala om hur lätt det är att pröjsa tusen spänn till KLP...
Citera
2010-04-11, 19:11
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zavichij
Så du menar att vi bör avveckla hela försvarsmakten?

Om du menar det, skall den ersättas med något annat, eller skall det vara förbjudet att ha någon form av militär i landet?
Försvaret ska privatiseras. Det kan fortfarande få finnas försvar, men det är inget staten ska hålla på med. Och om ni prompt måste ha en stat så ska den definitivt syssla med försvar och ingenting annat. Inte skicka soldater till utlandet, som inte gör annat än att trakassera opiumodlare.
Citera
2010-04-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discarded
Varför stödja något om det inte är liberalt? Skickas soldater ut i ett orättfärdigt krig är de förtryckare och borde straffas. En sann liberal borde snarare bli glad att de svenska soldaterna skjuts av människor som försvarar sin egendom (och frihet).

Jag skulle aldrig bli glad av att någon berövas sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av nordhem
FN är väl inte så mycket att hurra för heller, dess historia består ju mestadels av misslyckanden. När något måste göras slutar det ändå med att enskilda nationer tvingas ta egna initiativ, se bara på Haiti där USA verkligen handlade. FN liknar mest ett spel för galleriorna.

Man får ta FN för vad det är. Det är ett forum som jag tycker kan vara bra att ha.
Citera
2010-04-12, 15:39
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSteiner
Man får ta FN för vad det är. Det är ett forum som jag tycker kan vara bra att ha.
Vad är det bra till?
Citera
2010-04-12, 16:12
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Vad är det bra till?
Kubakrisen löstes till viss del genom FN, på så sätt att omvärlden fick se bevis på att Sovjet hade placerat kärnstridsspetsar på Kuba. Ett forum för världens länder kan på så sätt vara positivt och praktiskt.
Citera
2010-04-12, 16:20
Medlem
Kheperas avatar
Samarbete med terrorister och diktaturer ser jag varken som liberalt eller önskvärt i annan mening. FN är ett otyg.
Citera
2010-04-12, 18:29
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somsovjet
Trots att det ogiltigförklarats så spelar jag ut "dåligt med pengar-kortet".

Citat:
Ursprungligen postat av Phone
jag skulle nog eventuellt kunna ha bättre nytta av dom pengarna än LP då jag är en mindre rik Student.

Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Jag äger inte 1000 spänn. Duger det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gainerexplosion
1000 kronor är en förmögenhet för mig. Sedan, när jag börjar jobba, så kan jag tänka mig att donera lite småslantar

Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Sen kan du komma tillbaka när du själv lever på existensminimum och har femhundra spänn kvar när du betalat hyran och busskortet, och tala om hur lätt det är att pröjsa tusen spänn till KLP...

Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Hehe, problemet med oss liberaler är att vi är för starka individer och för giriga för att kunna skapa någon form av samarbetande rörelse

Starka? ni verkar ekonomiskt väldigt svaga. Är det ingen av er "liberaler" som jobbar?
1000 spänn är mycket när barnbidraget är 1050:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in