2010-04-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Nåväl, jag kräver svar av er där ni redogör varför ni inte vill hamna i min signatur.

Trots att det ogiltigförklarats så spelar jag ut "dåligt med pengar-kortet".

Planerar att hjälpa partiet på andra sätt, men jag ger en stående applåd till samtliga som är tillräckligt hängivna för att lägga 1000kr på Lp! Stor respekt till er (om ni blir fler )!
Citera
2010-04-09, 23:34
Medlem
Phones avatar
Citat:

Nåväl, jag kräver svar av er där ni redogör varför ni inte vill hamna i min signatur.

Tja, jag skulle väl klassa mig som Liberal, men jag är också rätt intresserad av Objektivism(Sympatisör kanske är rätt ord, vågar inte kalla mig Objektivist ännu) och jag skulle nog eventuellt kunna ha bättre nytta av dom pengarna än LP då jag är en mindre rik Student.

Tål dock att tänkas på, då jag har mindre intresse av öl och annat strunt som vissa slösar pengar på!
Citera
2010-04-10, 06:38
Medlem
Lexzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemero
Anser Liberala Partiet att Sverige ska vara med i FN, EU, NATO etc. eller är målet non-interventionism?
Är ni för ett svenskt deltagande i internationella insatser, ex Afghanistan?
Från hemsidan:
Citat:
Försvarets primära ansvarsområde ska vara att försvara landet mot yttre angrepp. Därför är Liberala partiet väldigt tveksamt till dagens försvarspolitik vars huvudinriktning verkar vara utlandsoperationer.
Angående afganistan, men jag är också lite intresserad av huruvida LP anser att vi ska vara med i ovan nämnda organisationer
Citera
2010-04-10, 07:17
Medlem
Orzions avatar
Lär ju vara svårt att vara med i dagens EU om man vill vara en nattväktarstat. EU får ju allt mer makt i diverse frågor och fattar beslut som ofta går rakt emot liberala tankar dessutom har man ju inom många områden i och med Lissabonfördraget skrotat kravet på enhällighet inom många beslutsområden och ändrat till kvalificerad majoritet vid röstning så vi kan inte stoppa beslut vi inte gillar själva.
Citera
2010-04-10, 15:27
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Nåväl, jag kräver svar av er där ni redogör varför ni inte vill hamna i min signatur.[/b]
Jag äger inte 1000 spänn. Duger det?
Citera
2010-04-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Tusen kronor räcker till femton Staropramen på Bishop's Arms. Det gäller att ha koll på prioriteringarna!

Räcker till 50 öl på Norrlands Nation!

Jag kommer inte donera för jag vill inte donera 1000:-, det är mycket pengar för mig. Räcker det som förklaring?

Kan dock punga ut medlemsavgiften.
Citera
2010-04-10, 16:01
Medlem
Gainerexplosions avatar
1000 kronor är en förmögenhet för mig. Sedan, när jag börjar jobba, så kan jag tänka mig att donera lite småslantar mellan varven tills jag når "1000kr-målet." Men tills dess kompenserar jag det hela med att göra reklam för partiet i min signatur, samt ger dem min röst i valet
Citera
2010-04-10, 16:16
Medlem
Hehe, problemet med oss liberaler är att vi är för starka individer och för giriga för att kunna skapa någon form av samarbetande rörelse
Citera
2010-04-10, 17:08
Medlem
Jrgens avatar
Eftersom du kräver en giltig anledning får jag väl ge en.

Jag har tidigare varit medlem i LP, men inte längre. Jag känner helt enkelt inte att det är så lönt att försöka avskaffa politiken demokratisk väg. Jag tror säkert LP kan göra mycket gott i den mån de får upp folks ögon för frihetliga tankar, men jag tror inte att den demokratiska processen någonsin kan leda till ett fritt samhälle. Dessutom litar jag inte på att LP, om de någonsin får inflytande över politiken, inte förvandlas till totalitära tyranner. Titta bara på vad som hände när Thomas Jefferson blev president. Makt korrumperar alltid, och det är just därför jag inte tror att lösningen är att ge makten till "rätt personer". Inte heller gillar jag idén att ge lite extra pengar till politiker i dag i hopp om att jag ska behöva ge mindre pengar till politiker i framtiden. Framför allt med tanke på att jag inte ser min framtid i Sverige ändå.

Dessutom tjänar jag 90kr i timmen på ett halvtidsjobb och har en enorm studieskuld.
Citera
2010-04-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemero
Anser Liberala Partiet att Sverige ska vara med i FN, EU, NATO etc. eller är målet non-interventionism?
Är ni för ett svenskt deltagande i internationella insatser, ex Afghanistan?

Hej Nemero!
Det är en svår fråga att ta ställning till och jag vet att det finns olika åsikter i partiet, men jag kan ge min:

NATO:
Jag ser inte hur det skulle vara lönt för Sverige att gå med i NATO framförallt eftersom vi då lovar upp oss i en allians och kan tvingas strida i konflikter vi inte ser någon vinning med.

FN:
FN tror jag är ett utmärkt forum att vara medlemmar av, då i stort sett alla andra länder är medlemmar i FN. Jag anser att Sverige ska vara mer aktiva och verka för frihet och demokrati med en mer offensiv diplomati. Sverige måste ta tydlig ställning mot brott mot mänskligheten och för individuell frihet.

EU:
Just nu tror jag det är svårt för Sverige att lämna EU, men jag är inte nöjd med utvecklingen av samarbetet.
För mig är samarbetet en ren ekonomisk fråga. Vi exporterar mycket till EU och tjänar på importsamarbetet, sedan får man väga det mot de negativa aspekterna.

Jag tror även att EU kan vara ett hjälpmedel att luckra upp reglering som strider mot EUs direktiv om fri marknad, blandannat monopol och den negativa föreningsfriheten. I takt med att Europadomstolen får mer makt så kan det tjäna som ett instrument att hålla Arbetsdomstolen i örat.

Om internationella Insatser:
Jag tycker inte att huvudinriktningen skall vara internationella insatser utan jag ser att Sverige har ett försvar anpassat efter att försvara svensk territorium, med detta i åtanke kan jag dock se en poäng med att delta i internationella insatser. jag tror att internationella insatser genom FN är en viktig del av arbetet med att stabilisera och säkra rättigheterna för människor som lever i förtryck. Jag tycker att, om vi ska ha en försvarsmakt så gynnar det oss att delta, dels genom att vi, långsiktigt, förebygger för oroligheter närmare oss, och dels utvecklar vår egna försvarsförmåga.

Oavsett vad står jag bakom våra soldater till 100% och anser att, om riksdagen beslutar att vi ska skicka soldater utomlands, så måste det göras ordentligt och med bra materiell.
Citera
2010-04-11, 01:47
Medlem
Norpheuss avatar
Jag är väldigt intresserad av Liberala partiets EU-syn. SKulle du kunna utveckla? Vad ser ni exakt för fördelar - nackdelar? Anser ni att medlemskapet varit något bra hittills? Har EU's frihandel samtal varit bättre än EES som vi hade innan?
Citera
2010-04-11, 03:10
Medlem
discardeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSteiner
Oavsett vad står jag bakom våra soldater till 100% och anser att, om riksdagen beslutar att vi ska skicka soldater utomlands, så måste det göras ordentligt och med bra materiell.

Varför stödja något om det inte är liberalt? Skickas soldater ut i ett orättfärdigt krig är de förtryckare och borde straffas. En sann liberal borde snarare bli glad att de svenska soldaterna skjuts av människor som försvarar sin egendom (och frihet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in