2014-06-24, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Så du menar att du har höjt din livskvalitet med tjack?
Du är lyckligt lottad.
Lyckas man inte med det gör man någonting fel.
Citera
2014-06-24, 04:45
Medlem
Hejasan, hejsan, kunskaparika Flashbackfolk.

Jag undrar om amfetamin kommer ge permanenta hämningar på den kognitiva förmågan, på en sisådär 15-19 åring med en ej färdigutvecklad hjärna.

Har läst studier som tyder på att cannabis gör det. Hur är det med tjack?
Citera
2014-06-24, 05:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejsan123123

Jag undrar om amfetamin kommer ge permanenta hämningar på den kognitiva förmågan, på en sisådär 15-19 åring med en ej färdigutvecklad hjärna.

Vänta tills du är 23

Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Hur länge har man förstorade pupiller, lika länge som man är påverkad? Kan man visa sig för folk utan att dom tycker att ögonen ser skumma ut?
Själv är jag autistisk och kollar aldrig folk i ögonen så jag kunde inte bry mig mindre ^^
Citera
2014-06-24, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Vänta tills du är 23

Vad är poängen med att ge ett sådant svar utan en motivering?
Citera
2014-06-24, 08:20
Medlem
Citat:

Vänta till du är myndig. Mindre problem och mindre risk att man kommer ångra det.
Men nej, skulle du ta tjack som icke färdigutvecklad kommer du med största sannolikhet inte få permanenta skador.
Cannabis försämrar inte minnet permanent, utan den tid som du röker och max ett par veckor efter.
Citera
2014-06-24, 10:17
Medlem
Citat:
Vänta till du är myndig. Mindre problem och mindre risk att man kommer ångra det.
Men nej, skulle du ta tjack som icke färdigutvecklad kommer du med största sannolikhet inte få permanenta skador.
Cannabis försämrar inte minnet permanent, utan den tid som du röker och max ett par veckor efter.

Cannabis kan hämma hjärnans utveckling om du röker innan den är färdigutvecklad.

Hur det är med tjack vet jag inte, men om man är under 18 tycker jag inte man bör bruka någon sorts drog.
Citera
2014-06-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Cannabis kan hämma hjärnans utveckling om du röker innan den är färdigutvecklad.

Hur det är med tjack vet jag inte, men om man är under 18 tycker jag inte man bör bruka någon sorts drog.
Hjärnan börjar sakta ner sin växt när man är 16 år och slutar när man är 21-26 år. Men varje gång vi lär oss något nytt så bildas det nya kopplingar mellan neuronerna. Så man borde då aldrig bruka cannabis, det är ju därför vi minns dåligare av cannabis. Men det är bara en temporär effekt.
Citera
2014-06-24, 15:05
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Hjärnan börjar sakta ner sin växt när man är 16 år och slutar när man är 21-26 år. Men varje gång vi lär oss något nytt så bildas det nya kopplingar mellan neuronerna. Så man borde då aldrig bruka cannabis, det är ju därför vi minns dåligare av cannabis. Men det är bara en temporär effekt.

Sant! Många inser inte att det är skitdåligt för hjärnan!

Ont: Vad får er att racea på bumset? Själv så känner jag mig så hopplös på morgonen efter en helnatt att jag inte orkar göra ett piss och förnuftet får mig att vilja få i mig näring och sömn!
Citera
2014-06-24, 18:50
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:

Äh vafan kör på, några permanenta skador tror jag knappast kommer uppstå.
Citera
2014-06-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nlm16
Mina ögon förändras knappt på tjack. Men antar att det är individuellt. Men bara försök att inte stirra folk i ögonen, och försök se lugn ut, så märks det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Jag får aldrig stora pupiller så det skiljer sig en del från person till person.

Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Vänta tills du är 23

Själv är jag autistisk och kollar aldrig folk i ögonen så jag kunde inte bry mig mindre ^^
Okej, så säger ni, men idag provade jag tjack första gången, och fick en helt annan erfarenhet. Doch överdoserade jag lite men utan att behöva läkarhjälp. Gjorde idiotiskt och tog 0,8-1,1g tjack under fem timmar. Mina ögon såg ut såhära för ca 1.5 timmar sedan, och dethära är inte dom värsta tefatsögon jag hade, knappast man kan ens snegla på folk med sånna.

Vanligt rum utan påtänd lampa:
http://postimg.org/image/iiuqcvfb5/
http://postimg.org/image/pw6gojhdt/
Hur länge kommer jag ha tefatögon? Sitter i skogen och kan inte gå hem.

Jag har 6st benso att somna på, men är rädd att sova. Mitt hjärta byter pulsoch blodtryck hela tiden, ibland hoppar över 1-2 slag. Om jag somnar innan det normaliserat sig, kommer jag vakna?

Jag snortade från goolver eftersom jag spillde, fick säkert glas och annat skit i näsan. Farligt?
Citera
2014-06-25, 20:53
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Okej, så säger ni, men idag provade jag tjack första gången, och fick en helt annan erfarenhet. Doch överdoserade jag lite men utan att behöva läkarhjälp. Gjorde idiotiskt och tog 0,8-1,1g tjack under fem timmar. Mina ögon såg ut såhära för ca 1.5 timmar sedan, och dethära är inte dom värsta tefatsögon jag hade, knappast man kan ens snegla på folk med sånna.

Vanligt rum utan påtänd lampa:
http://postimg.org/image/pw6gojhdt/
Hur länge kommer jag ha tefatögon? Sitter i skogen och kan inte gå hem.

Jag har 6st benso att somna på, men är rädd att sova. Mitt hjärta byter pulsoch blodtryck hela tiden, ibland hoppar över 1-2 slag. Om jag somnar innan det normaliserat sig, kommer jag vakna?

Jag snortade från goolver eftersom jag spillde, fick säkert glas och annat skit i näsan. Farligt?

0.8-1g på fem timmar är mindre än vad jag kör i mig... Klart som fan du kan sova, gör vad du vill, du kommer inte dö...
Citera
2014-06-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Lyckas man inte med det gör man någonting fel.

Självklart. Vad man än gör som inte höjer livskvaliteten är fel. Det är lätt att göra fel med tjack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in