2018-07-15, 14:18
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testostaroni
var det ladd eller tjack?

visst kan man bli sådär paranoid av tjack(dock inte ladd om det inte är bankat med någon rc) men det är väl mest när tjacket börjar gå ur och man varit vaken ett x antal dygn

hade gissat på han fått någon PV variant utblandad i tjacket. då jävlar kan man bli paranoid

Det var amfetamin han tog och han fick nojja bara någon timme efter han tog det som sagt. Det va inget extremt för oftast så är de ingen som ringer på hans dörr. Men vi snackade lite sen och han mådde prima efter det som hände och han lät normal faktiskt, finns snackade snabbt och mycket men med tanke på det han tog så kallar jag det normalt
Citera
2018-07-16, 09:37
Medlem
Mitt tjack kom blött och krymper nått jävulskt. Av 550 blöta gram återstår det 150 g efter några timmar. Förvaras på inrådan av kranen i frysen och tas ut vid behov. Min fråga är då varför? Visst, ska man snorta det så är det ju klart, men rent effektmässigt, förlorar det i effekt eller vaddå.

Är inte 550 blöta gram i ovanstående exempel lika effektivt som 150 torra gram? Effekten per gram är väl densamma.
Citera
2018-07-16, 13:22
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarslabbet
Mitt tjack kom blött och krymper nått jävulskt. Av 550 blöta gram återstår det 150 g efter några timmar. Förvaras på inrådan av kranen i frysen och tas ut vid behov. Min fråga är då varför? Visst, ska man snorta det så är det ju klart, men rent effektmässigt, förlorar det i effekt eller vaddå.

Är inte 550 blöta gram i ovanstående exempel lika effektivt som 150 torra gram? Effekten per gram är väl densamma.

Effekten är densamma, ja. Handlar till största del om konsistensen ifall man ska dra upp det i näsan. Sen ifall du ska förvara det under längre tid så är det fräshare att förvara tjacket i frysen, det håller bättre då.
Citera
2018-07-16, 15:30
Medlem
Nån som får stickningar/pirr/brinner i benen och fötter efter tjack?
Har kört från fredag-söndag, dratt kanske 1-2g, lyckats sova iallafall
Citera
2018-07-17, 15:07
Medlem
wgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamorsan83
Nån som får stickningar/pirr/brinner i benen och fötter efter tjack?
Har kört från fredag-söndag, dratt kanske 1-2g, lyckats sova iallafall

Menar du under ruset? Brukar få rysningar, ibland domningar osv i händer, fötter och ibland lite smått tappa känseln om jag tar stora doser och det anser jag vara normalt och beror förmodligen på vasokonstriktionen som sker.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel eller har missförstått.

Efter substansen gått ur kroppen borde du inte känna något dock.
Citera
2018-07-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wget
Menar du under ruset? Brukar få rysningar, ibland domningar osv i händer, fötter och ibland lite smått tappa känseln om jag tar stora doser och det anser jag vara normalt och beror förmodligen på vasokonstriktionen som sker.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel eller har missförstått.

Efter substansen gått ur kroppen borde du inte känna något dock.

Kunde drabbas av denna känsla otroligt ofta när jag använde tjack varje dag. Den kom oftast när jag rökte cannabis under ett tjackrus. Sen höll den i sig i uppemot en vecka, även om jag tog nåt kortare uppehåll.

Vad som orsakat detta är fortfarande ett mysterium för mig. Tappade känseln i hela kroppen. Även läpparna och tungan förlorade känseln helt under långa perioder. Otroligt obehaglig känsla.

Har alltid sagt till min flickvän att jag har ont i nerverna. Huruvida det är nerverna eller inte vet jag inte. Men det känns så.
Citera
2018-07-18, 08:53
Medlem
wgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Kunde drabbas av denna känsla otroligt ofta när jag använde tjack varje dag. Den kom oftast när jag rökte cannabis under ett tjackrus. Sen höll den i sig i uppemot en vecka, även om jag tog nåt kortare uppehåll.

Vad som orsakat detta är fortfarande ett mysterium för mig. Tappade känseln i hela kroppen. Även läpparna och tungan förlorade känseln helt under långa perioder. Otroligt obehaglig känsla.

Har alltid sagt till min flickvän att jag har ont i nerverna. Huruvida det är nerverna eller inte vet jag inte. Men det känns så.

Inget jag känner igen och det låter minst sagt obehagligt. Känns som att vi borde hört några av dessa bieffekter nu när amfetamin används i större utsträckning än någonsin - tänker framför allt på Adderall-"epidemin" som råder i USA och många andra länder där folk dagligen tar tjack.
Citera
2018-07-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Hade en polare som skrev till mig för en stund sen och har försökt googla lite svar men hittar inte exakt det jag söker så hoppas man kan få någorlunda snabba svar, ska försöka ta de kort.

Han frågade en sak som aldrig hänt mig eller hört någon annan kompis som sagt att de fått det. Han tog amfetamin idag vid ca 15 och han drog inte en så stor lina och han sa att han fyllt på för ungefär 1,5h sen. Allt har varit fint men har fått lite nojja nu under kvällen (eller en hel del nojja är väl mer rätt), han blev misstänksam mot ljud utanför sig ett par gånger men gick över men sen efter kanske 40-50 minuter så ringde de på dörren och han tänkte direkt att det var polisen och visste inte om han skulle springa och gömma sitt ladd eller spola ner det i toaletten eller bara öppna dörren och försöka få polisen att inte komma in i lägenheten.
Men han öppnade och där stod ingen polis utan det var bara någon som hade gått fel. Han har inte dippat alls i ruset märkte jag när jag ringde utan han var bara påtänd helt enkelt. Så det är ju inte avtändning precis.
Men är det vanligt med nojja under ett tjackrus? ..Har aldrig varit med om det.

Bra att veta med kanske är att han tog lite igår med men han somnade på natten och sov tills kroppen vaknade av sig själv idag på morgonen och han har ätit & druckit ordentligt dessutom.

Tyvärr så gillar dom meta o amfetamin blandningen nu för tiden. Verkar som folket gillar det mer.
Citera
2018-07-18, 16:19
Medlem
st33rs avatar
Hur vanligt tror ni de e att tjacket är utblandat med psykoaktiva droger som inte är amfetamin ? Tänker på div rc-droger katinoner osv
Citera
2018-07-18, 16:57
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Hur vanligt tror ni de e att tjacket är utblandat med psykoaktiva droger som inte är amfetamin ? Tänker på div rc-droger katinoner osv
aldirg stött på det. Men köper du av någon Mohamed så finns det nog en chans men skulle säga att det är ytterst sällsynt.
Citera
2018-07-18, 21:37
Medlem
wgets avatar
Citat:

Känns mer troligt att det skulle vara utbankat med meta som man hör om då och då. Jag har aldrig stött på meta ens, åtminstone inte som jag vetat om/märkt.

Katinoner går utanför min kunskap men visst är dessa oftast mer eller åtminstone också serotonerga i sitt rus? Känns som att det hade märkts rätt snabbt om det låg 3-MMC i eller vad det är för katinoner som gäller nu för tiden.

Rätta mig om jag har fel men det finns väl inga riktiga klassiska rc-amfetaminer ute nu heller som skulle kunna smygas in obemärkt?
Citera
2018-07-18, 22:25
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:

Beror på hur många mellanhänder som hanterat ditt tjack. Det har ju gjorts undersökningar kring amfetaminets renhet runt Europa och runt 00-talet så (detta är ungefärliga siffror) var renheten i Sverige normalt 8-15%. I Italien var det lägst procentuellt amfetamin i det som såldes som "amfetamin" bara 2-5% (!).

Det lättaste sättet att få reda på vad som finns i ditt gram tjack skulle kanske kunna vara att gå med en 0.1a till snuten och säga "du, jag hittade det här, vad kan det vara?" och sen be att få analyspappren hem till dig. Kanske inte så smart att göra om man är straffad upprepade gånger för narkotikabrott...

Annars, när man injicerat en längre period och provat många olika sorter så kan man nästan börja säga exakt vad som finns i tjacket, förutsatt att man testat de individuella substanserna då och vet vad man ska leta efter. Rent tjack ska bara ge energi, en känsla av att allt man gör är meningsfullt, prestationshöjande, inte eufori per se utan snarare en känsla av att allt är roligt skulle jag säga. Känner du genuin Eufori direkt efter du dragit/skjutit det så är det något serotonergt, metamfetamin, MDMA eller katinoner.
'
Jag snackade med en riktig gammal räv en gång som pundat större delen av sitt liv och nu är närmare 60, han sa att amfetamin bankat med rätt mängd MDMA säljer bäst. Vi får dock tänka på att han knappt hört talas om Mephedron etc. Så amfetamin + liten mängd MDMA var nog inte helt ovanligt förr, att injicera MDMA ger en jävla rush.

Vidare är amfetaminet i princip alltid bankat med koffein, i bästa fall rent koffein i värsta fall krossade koffeintabletter. Om det innehåller krossade tabletter så blir det sk. "bomullstjack" (Användaren arkomann var den som knäckte denna gåta, finns tråd här på FB). Bomullstjack tjocknar i pumpen, bildar "vita moln" löst i vatten efter en stund och lämnar pulver kvar i lösningen (stearat som tabletterna hålls samman med är inte vattenlösligt).

Bra amfetamin löser sig helt i iskallt vatten, och det väldigt fort. Att amfetaminet är färgat i olika nyanser har oftast mer med tillverkningsmetoden att göra, snarare än att det är utbankat. Vanliga nyanser är vitt, gult, brunt, rosa/rött och svart. Det kan säkert komma i fler färger.

Bra amfetamin behöver nödvändigtvis inte luka speciellt mycket. Folk talar ibland om "blomstertjack" (tjack som luktar genuint blommor) jag har testat både bra och dåligt blomstertjack, det som var bra hade en mycket mer genuin blomsterdoft, det dåliga doftade mer mandel som legat i aceton.

Vanliga saker som amfetamin bankas med: Koffein, Koffazon (kroppen blir varm när man injicerar tjack med koffazon i, kan kännas som man pinkar ner sig också, dock vanligare i Horse), Metamfetamin (snarare regel än undantag, hävs i väldigt tidigt i kedjan förmodligen redan av labbet själva), Dextrosol (socker, kan rent av vara bra att blanda i lite dextrosol/dextropur om man har bra tjack, då kickar det bättre när man varit igång ett tag!), RC-droger av centralstimulerande karaktär och MDMA, tabletter som används vid behandling av ADHD (Dexamfetamin och Metylfenidat, detta blandas i när tjacket haft många mellanhänder som bankat ut det till den milda grad att mer tjack behöver tillföras).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in