2010-10-20, 03:11
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breitling.
Är skillnaderna radikala mellan tjack och ladd?

Med din tråd ang. alkohol/kokain i bakhuvudet så ger jag dig tipset om att läsa in dig lite på amfetaminet istället, hur "fult" det än kan tänkas vara. Det skulle jag säga vore ett bättre alternativ på flera sätt.
Citera
2010-10-20, 14:56
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Araknofobi
Byt administreringsmetod, ät ordentligt innan och få i dig lite frukt eller så under ruset, drick vettig mängd vatten och fungerar inte detta så ta mindre. Jag blev också ofta illamående i början av min karriär, främst när avtändningen började krypa sig på. Hur tar du tjacket i nuläget?

Provat. Äter nästan alltid precis innan. Har också provat att experimentera med doser vilket inte gjort någon skillnad, som jag skrev innan.

Tar det i tvåan, men har provat alla intagningssätten. Tycker inte det var någon större skillnad, möjligen kanske lite mindre illamående på Iv, men har inte tillgång till rena kanyler.
Citera
2010-10-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag mår ALLTID illa av tjack.

Tror det beror på att tjack slappnar av och öppnar övre magmunnen. Borde gå att lösa med någon medicin.
Citera
2010-10-20, 15:54
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coelacanth
Tror det beror på att tjack slappnar av och öppnar övre magmunnen. Borde gå att lösa med någon medicin.

Jo, men vilken?
Citera
2010-10-20, 19:09
Bannlyst
Fel Post
Senast redigerad av Kekambas 2010-10-20 kl. 19:21.
Citera
2010-10-20, 19:19
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Postafen hjälper mot illamående.

Skrev ju innan att de inte hjälper. Ffinns det inget annat, tex receptbelagt?
Citera
2010-10-20, 20:57
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Jag mår ALLTID illa av tjack. Detta är enormt tråkigt eftersom jag älskar tjacket i övrigt (inga andra bieffekter). Spyr nästan varje gång. Ibland sitter bara illamåendet i några timmar, ibland hela tjackracet. Har provat med olika doser men har inte gjort någon större skillnad. Ingen av mina vänner har samma problem, kan det bero på att jag är tjej och dom killar? Har någon här samma problem?
Misstänker att problemet delvis är psykologiskt eftersom jag börjar må illa redan innan jag tagit tjacket (jag är orolig för att må illa så börjar jag må illa till slut), men dels är det ju svårt att styra sitt psyke och dels så vet jag att det inte BARA är psykologiskt.

Jag har provat ta Postafen (receptfritt mot illamående) men det hjälpte inte alls, så nu undrar jag om det finns nåt annat som skulle kunna hjälpa? Nåt receptbelagt kanske? (Kommer såklart inte säga till läkaren att jag tjackar isf utan bara be om något mot illamående rent allmänt).
Någon som har något tips?

Kan bara se tre anledningar till detta där den första är den mest troliga:

1. Hjärnspöken
2. Du tar för mycket
3. Extremt högt blodtryck
Citera
2010-10-20, 21:01
Medlem
mallvazs avatar
Citat:
Jag mår ALLTID illa av tjack. Detta är enormt tråkigt eftersom jag älskar tjacket i övrigt (inga andra bieffekter). Spyr nästan varje gång. Ibland sitter bara illamåendet i några timmar, ibland hela tjackracet. Har provat med olika doser men har inte gjort någon större skillnad. Ingen av mina vänner har samma problem, kan det bero på att jag är tjej och dom killar? Har någon här samma problem?
Misstänker att problemet delvis är psykologiskt eftersom jag börjar må illa redan innan jag tagit tjacket (jag är orolig för att må illa så börjar jag må illa till slut), men dels är det ju svårt att styra sitt psyke och dels så vet jag att det inte BARA är psykologiskt.

Jag har provat ta Postafen (receptfritt mot illamående) men det hjälpte inte alls, så nu undrar jag om det finns nåt annat som skulle kunna hjälpa? Nåt receptbelagt kanske? (Kommer såklart inte säga till läkaren att jag tjackar isf utan bara be om något mot illamående rent allmänt).
Någon som har något tips?
Jag har 2 polare (en tjej och en kille) som hade exakt samma problem.Jag gav dom 5mg stesolid var ca20minuter innan tjack-intaget.Bägge slapp illamåendet helt.Prova!Det kanske funkar på dej med.Lycka till!!
Citera
2010-10-20, 21:22
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Kan bara se tre anledningar till detta där den första är den mest troliga:

1. Hjärnspöken
2. Du tar för mycket
3. Extremt högt blodtryck

Alla tre stämmer nog, åtminstone ettan och trean. Blodtrycket och hjärtat är inte i det bästa skicket
Citera
2010-10-20, 21:23
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallvaz
Jag har 2 polare (en tjej och en kille) som hade exakt samma problem.Jag gav dom 5mg stesolid var ca20minuter innan tjack-intaget.Bägge slapp illamåendet helt.Prova!Det kanske funkar på dej med.Lycka till!!

Tack snälla för det första vettiga tipset!
Men påverkade inte bensoruset amfetaminruset då? Jag gillar inte benso så värst, bara xanor.
Tror du xanor funkar med eller måste det vara stes?
Citera
2010-10-21, 13:53
Medlem
Citat:
Jo, men vilken?
google.com
Citera
2010-10-21, 16:33
Bannlyst
Får man stora eller små pupiller av tjack?

Tog tjack för några dagar sedan, ett helt gram på en dag. Blev inge speedad, "snöade" dock in på grejer, kände mig lite mer lycklig, pyttelite mer pratglad, och kunde inte sova på hela natten. Så var det tjack/uselt tjack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in