2026-08-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon kommer undan eftersom hon inte själv syns bredvid produkterna... Hade hon stått där med sin beniga bröstkorg och kantiga kindben så hade det funnits mer konkreta saker att peka på. :/ Det har man sett med andra influencers som drar in magen så alla revben syns, då får företagen som samarbetar med dem mer skit.

Där sa du något. Det har du helt rätt i. Hade hon synts hade det varit tydligare. Tror inte heller företag sitter och kollar hennes storys hon lägger upp och tar bort tidigt på morgonen, det hon visar upp på dagen är väl mer normalt liksom.
Citera
2026-08-26, 14:03
Medlem
"Alla ni kärringar där ute som skriver "varför äter inte du något" tro mig jag har gått upp 20 kg sen januari. Så tro mig, jag äter"

Där kom häxrösten igen. Herregud alltså. Aldrig hört någon göra en sån hemsk röst när hen ska härma något någon annan säger. Kan skära genom betong med den rösten.

Visst låter det även som att hon är nära på att börja gråta när hon säger 20 kg? Bara exakt dom orden låter som hon är nära till gråt.
Citera
2026-08-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ja detta förstår jag inte heller, fenomenet att packa ner massor av snacks och mellanmål till mamman och brorsan. Tror absolut att det är en del i hennes anorektiska kontrollbehov, att ständigt mata andra personer. Men tror också i brorsans fall att det har att göra med systern. Som en liten pik till systern "titta här vad jag tar hand om L medan han slavar på din arbetsplats som nog inte ger honom mat!"?
Jag hoppas verkligen att systern har sinnesnärvaro och självarelsebedrift nog att inte vara på Alice sociala medier!!
Citera
2026-08-26, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
"Alla ni kärringar där ute som skriver "varför äter inte du något" tro mig jag har gått upp 20 kg sen januari. Så tro mig, jag äter"

Där kom häxrösten igen. Herregud alltså. Aldrig hört någon göra en sån hemsk röst när hen ska härma något någon annan säger. Kan skära genom betong med den rösten.

Visst låter det även som att hon är nära på att börja gråta när hon säger 20 kg? Bara exakt dom orden låter som hon är nära till gråt.

Det är väl en del folk här som ser henne gå på stan ibland, kan det verkligen stämma..?

Tillägg: såg precis videon, hon är inte direkt särskilt övertygande när hon säger att hon visst äter och man hör henne tugga på en liten chokladbit..
Senast redigerad av sweetbutcrazy 2026-08-26 kl. 15:01.
Citera
2026-08-26, 15:11
Medlem
Citat:

Om det nu vore sant så hade det varit JÄTTEENKELT för henne att motbevisa alla. Verkligen superenkelt. Börja äta middag och annat tillsammans med de andra. I bild.
Citera
2026-08-26, 15:45
Medlem
Exakt . Är ju rätt så enkelt att sätta toner och filma en mysig matstund med alla tre
Är jättekonstigt att hon inte syns
Och hon ÄR ju söt så varför massa filter spackel mörka bilder
Naglarna är not my type
90 talet ringde
Citera
2026-08-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Det är väl en del folk här som ser henne gå på stan ibland, kan det verkligen stämma..?

Tillägg: såg precis videon, hon är inte direkt särskilt övertygande när hon säger att hon visst äter och man hör henne tugga på en liten chokladbit..

Vore intressant att veta. Hon vägde väl 29 kg i januari enligt henne själv så 49 kg nu då.

Nej ett bett på en liten chokladbit som hon sen lägger ner får en inte att känna att wow, Alice äter mycket hon😂
Edit: vi får inte glömma bort att hon visar att hon tagit ett bett på en glass också.

Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Om det nu vore sant så hade det varit JÄTTEENKELT för henne att motbevisa alla. Verkligen superenkelt. Börja äta middag och annat tillsammans med de andra. I bild.

Exakt! Skaffa ett stativ och sitt vid bordet och ät också. Kan hon inte sitta så stå där och ät då.
Senast redigerad av Plantis789 2026-08-26 kl. 15:56.
Citera
2026-08-26, 15:56
Medlem
Skampis avatar
20 kg? Nä, det där låter som en typisk Alice-överdrift á la "detta är godaste fluffigaste kakan i världen någonsin!!" Kanske har hon gått upp 12-13 kg sedan hon höll på att dö i vintras? Imorse la hon upp en video vi får anta är ganska ny. Man ser fortfarande konturerna av hennes bröstben, så nja, är tveksam till de där 20 kg. Även om hon absolut ser sundare ut än på videon från i vintras när hon visar upp en röd klänning och är skinn och ben. Och vad bevisar det att tugga på en liten pralin? Som sagt, MAT och inte detta jävla godis och proteinbars hade gjort henne så gott!

Hon la nyligen upp en fråga om hon borde kapa håret för att få in mer volym och fyllighet. Det borde hon absolut! Det ser väldigt platt och tunt ut på hjässan. Hon är ju inte typ skallig som hon påstod ett tag (igen, överdrifterna haglar hos henne), men tunt är håret absolut eftersom de har 0 volym upptill. Finns inget som framhäver hur tunt håret är än att ha det extremt långt också. Vore så snyggt om hon kapade det till bröstet ungefär tror jag.
Citera
2026-08-26, 16:10
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Vore intressant att veta. Hon vägde väl 29 kg i januari enligt henne själv så 49 kg nu då.

Nej ett bett på en liten chokladbit som hon sen lägger ner får en inte att känna att wow, Alice äter mycket hon😂
Edit: vi får inte glömma bort att hon visar att hon tagit ett bett på en glass också.

Känns väldigt typiskt för en ätstörd person att bevisa att de minsann kan äta onyttigheter och bevisar det genom att äta en halv chokladbit. För många ätstörda är just godis och liknande säkra livsmedel att äta eftersom det är lättare att räkna ut kaloriemängden på en chokladkaka än en portion mat.
Citera
2026-08-26, 16:46
Medlem
Citat:
20 kg? Nä, det där låter som en typisk Alice-överdrift á la "detta är godaste fluffigaste kakan i världen någonsin!!" Kanske har hon gått upp 12-13 kg sedan hon höll på att dö i vintras? Imorse la hon upp en video vi får anta är ganska ny. Man ser fortfarande konturerna av hennes bröstben, så nja, är tveksam till de där 20 kg. Även om hon absolut ser sundare ut än på videon från i vintras när hon visar upp en röd klänning och är skinn och ben. Och vad bevisar det att tugga på en liten pralin? Som sagt, MAT och inte detta jävla godis och proteinbars hade gjort henne så gott!

Hon la nyligen upp en fråga om hon borde kapa håret för att få in mer volym och fyllighet. Det borde hon absolut! Det ser väldigt platt och tunt ut på hjässan. Hon är ju inte typ skallig som hon påstod ett tag (igen, överdrifterna haglar hos henne), men tunt är håret absolut eftersom de har 0 volym upptill. Finns inget som framhäver hur tunt håret är än att ha det extremt långt också. Vore så snyggt om hon kapade det till bröstet ungefär tror jag.

Noterade också att man såg bröstbenen...
Citera
2026-08-26, 17:07
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Noterade också att man såg bröstbenen...

I community eller en story hon tog bort lika fort igen så den inte är kvar?

Håller med om håret. Tycker inte så långt hår är speciellt fint, kanske om det är tjockare och vågigt eller lockigt så det är lite mer liv i det. Men platt långt hår som bara hänger - speciellt mörkt - får mig bara att tänka på The Ring och The Grudge av någon anledning 😅
Men förstår att personer som gör sitt långa hår till sin personlighet har svårt för att klippa det eller mår dåligt om dom tex blir sjuka och tappar det, men förhoppningsvis växer det ut igen.
Citera
2026-08-26, 17:37
Medlem
Men vilken otroligt tråkig ton hon har i sin reel.. "ni kärringar därute.." 😅 herregud... Hon låter verkligen snäsig i sin gälla röst, precis så man kanske låter när folk är henne på spåren.... Antar att hon är rädd för alla som sätter huvudet på spiken med hennes hälsa......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in