2026-08-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
"Alla ni kärringar där ute som skriver "varför äter inte du något" tro mig jag har gått upp 20 kg sen januari. Så tro mig, jag äter"

Där kom häxrösten igen. Herregud alltså. Aldrig hört någon göra en sån hemsk röst när hen ska härma något någon annan säger. Kan skära genom betong med den rösten.

Visst låter det även som att hon är nära på att börja gråta när hon säger 20 kg? Bara exakt dom orden låter som hon är nära till gråt.
Förstår varför hon inte har en man i sitt liv😱Jeesus vilket psycho till människa..När ska alla hennes prenumeranter börja förstå vad hon är för människa dem sponsrar..Helt galen
Citera
2026-08-26, 19:13
Medlem
Ja herregud ! Lider så med mamman . Hon har ju inte en chans att bli frisk från sitt medberoende . Hon skulle behöva komma hemifrån en månad för att få lugn och ro . Men nu är hon mitt upp i det och hon kan ej se klart . Och eftersom de två sitter ihop så får hon ju sällan input från ngn annan. Hon passar ju barnbarnen ibland men då är det ju fokus på barn .
Så fashinerande ändå att ingen utav de två reflekterar över att de är bättre än överläkare ? Jämt ….. de vet alltid bättre .
MEN Alice är ju faktiskt riktigt sjuk psykiskt och mamman medberoende så kanske inte så konstigt . Och att de inte förstår att hennes dom är offentlig på psykisk sjukdom , svår och anorexia ( som går ut på svält , ljuga , manipulera sin omgivning )
Citera
2026-08-26, 19:16
Medlem
Tårta med inbyggd hallongrotta igår men/ kväll och ikväll frusen smilpaj . Och mamma säger hela tiden att det är såååå gott
Citera
2026-08-26, 19:19
Medlem
Är det bara jag som tycker smulpajen ser ut som en sån fryst färdig på påse? 🫣
Citera
2026-08-26, 19:41
Medlem
Alice gjorde en reel tidigare idag om att hon har en "dålig dag" och inte mår så bra. Samtidigt har hon lagt upp idag att hon ätit prinsesstårta, chokladbitar, en Magnum-glass och nu paj med vaniljsås. Om det är sant att Alice ätit detta är det såklart bra att hon inte längre svälter sig själv. Men inte konstigt att hon mår dåligt av såna enorma mängder sötsaker! Är förvånad att inte mamma eller Leo är överviktiga om de fikar tårtor och andta bakverk flera gånger per dag.
Om Alice är överviktig, underviktig eller normalviktig är omöjligt att säga eftersom hon aldrig visar hur hon ser ut och ljuger om det mesta.
Citera
2026-08-26, 20:12
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Alice gjorde en reel tidigare idag om att hon har en "dålig dag" och inte mår så bra. Samtidigt har hon lagt upp idag att hon ätit prinsesstårta, chokladbitar, en Magnum-glass och nu paj med vaniljsås. Om det är sant att Alice ätit detta är det såklart bra att hon inte längre svälter sig själv. Men inte konstigt att hon mår dåligt av såna enorma mängder sötsaker! Är förvånad att inte mamma eller Leo är överviktiga om de fikar tårtor och andta bakverk flera gånger per dag.
Om Alice är överviktig, underviktig eller normalviktig är omöjligt att säga eftersom hon aldrig visar hur hon ser ut och ljuger om det mesta.

Men om det är det enda hon ätit (ingen riktig mat utöver det) ligger hon säkert fortfarande på kaloriunderskott.
Citera
2026-08-26, 20:21
Medlem
När skulle hon till läkaren för sina lungor?

Och varför är mamman ALLTID hemma mitt på dagen, jobbar hon inte? Eller hon åker hem på lunchen för Alice måste få passa upp på henne? Aldrig sett henne ha matlåda.
Citera
2026-08-26, 20:29
Medlem
Jag undrar om inte H tyckte att det var lite skönt när A var på sjukhus. Minns att hon skrev en lapp till A när hon kom hem och bad henne tänka på att vara tyst på morgonen (A går ju upp sviiintidigt och brötar runt så det kan jag förstå...
Citera
2026-08-26, 20:58
Medlem
Tandläkaren som hon hittade i A-ås som var sååååå braaaa, vad hände där. Bölden?

Magen? Lungorna?
Citera
2026-08-26, 21:00
Medlem
Kärringarna - är det vi alltså? Eller skriver folk till henne på Instagramkontot?
Citera
2026-08-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Kärringarna - är det vi alltså? Eller skriver folk till henne på Instagramkontot?

Det är säkert både vi här och på instagram. Har följt henne ett par år, och även varit prenumerant, men gav upp efter några månader, väldigt falsk marknadsföring kan man säga. Alla som prenumererar skulle få tillgång till det ena med det andra, samt att det även fanns en chat grupp som var dagens höjdpunkt (eller inte) där folk av samma skrot och korn hejade på Alice i vårdträsket... Jag lämnade kommentar ibland o chatten för att inflika att det inte alltid funkade så som Alice beskrev (eftersom jag själv arbetar inom sjukvården) men blev väldigt rejält tillrättavisad av Alice och de andra anhängarna 😅 så man var redan då en jobbig "kärring"
Citera
2026-08-27, 09:55
Medlem
Om de anmäler till polis ser ju polis domen och kommer att förstå att hon har problematisk psykiatris problematik . Men det är ju synd om henne om det är sant att hon har en stalker . Det önskar man ju ingen . Om Alice hade varit frisk kan hon ju åtgärda allt med små lätta medel för att vara sitt sanna jag . Då hade denna tråd ej funnits . Hon skulle kunna filma en tråd där hon exempelvis säger att hon har fått inse att det r hennes anorexia som ligger till grund för allt som händer hennes kropp . Be sina följare vara med henne på resan för ett frisk tolv . MEN såklart svårt med de suga slerns . Hon behöver ju oerhört mkt stöd för att kunnande dig ut …. Och H behöver hjälp med sitt medberoende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in