2026-08-26, 08:36
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av India73
På tal om Leo för ngn dag sedan la A ut att hon skulle gå till Leo på hans arbete med proteinbars och dryck för att han skulle arbeta sent. Hallå Leo arbetar på sin systers restaurang, det finns säkert ngt där som Leo kan äta och dricka. Jg tror det handlar mkt om kontroll både vad hon själv äter men även vad Leo och Heidi äter detta med tanke på hur mkt mat och snack Alice gör till dem och säger att det måste hon göra. Jag är övertygad om att både Leo och H (tveksamt iofs om H kan )kan fixa till sig själva.
Ja detta förstår jag inte heller, fenomenet att packa ner massor av snacks och mellanmål till mamman och brorsan. Tror absolut att det är en del i hennes anorektiska kontrollbehov, att ständigt mata andra personer. Men tror också i brorsans fall att det har att göra med systern. Som en liten pik till systern "titta här vad jag tar hand om L medan han slavar på din arbetsplats som nog inte ger honom mat!"?
Citera
2026-08-26, 08:36
Medlem
När Leo skulle jobba kväll sist var Alice tvungen att fråga honom vad han skulle göra på jobbet det passet. Han svarade att han skulle diska. Jag fick en så stark känsla av att det var just det Alice ville få fram – att Leo inte lagar mat och att han inte är “duktigare” än henne. Han ska faktiskt diska. Typ.

Jag hade aldrig tolererat att en av mina systrar dök upp på vår gemensamma brors arbetsplats titt som tätt för att lämna proteinbars, eller (som alice själv uttrycker det) titta till honom. Inte heller att hon smygfilmade honom medan han jobbade, utan att Leo själv hade en aning, för att lägga upp det offentligt på sociala medier. Även här utan Leos medgivande eller vetskap. Jag hade sagt ifrån direkt, utan att tveka.
Jag blev så arg att jag kokade när Alice la upp denn videosnutt på Leo i arbete.

Jag tvivlar inte en sekund på att Leo är älskad och att han blir omhändertagen och hjälpt i saker han kanske själv har svårt för. Men jag känner ändå en form av oro. De filmar honom i situationer som inte är okej. De pratar öppet om att han har problem med sitt kisseri. Jag glömmer aldrig när Alice tryckte upp kameran i ansiktet på honom och bad honom provsmaka en bar på jobbet. Leos svar – “jag gör det senare, när jag inte jobbar” Det var så spot on och så bra gjort av honom.Jag tycker inte att han ska bo med dem. Åtminstone borde de sluta filma honom.
Citera
2026-08-26, 08:37
Medlem
Förresten...vad är det för stalker och förtal hon yrar om?
Ni som prenumererar, vet ni nåt kring det?
Citera
2026-08-26, 09:21
Medlem
Ni som skickade mejl till företagen som skickar bars till henne, fick ni något svar?
Citera
2026-08-26, 09:29
Medlem
Nej på riktigt . Hon lever verkligen in i sina sjuka olika roller . Stilettklack kontra kan knappt få har rollator
Citera
2026-08-26, 09:57
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Ni som skickade mejl till företagen som skickar bars till henne, fick ni något svar?

Jag har fått 0 svar.
Citera
2026-08-26, 10:22
Medlem
Är det sluttjatat om foten nu? Hon tiggde ju prenumeranter som skulle betala för den privata reumatologen. Nu är det uppe i 462 prenumeranter. Hon borde uppdatera hur det har gått med det.
Det luktar verkligen bedrägeri.
Citera
2026-08-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Förresten...vad är det för stalker och förtal hon yrar om?
Ni som prenumererar, vet ni nåt kring det?

Hon har i alla år tjatat om en stalker som både hon och mamman vet vem det är. Tror det finns poddavanitt om det och säkert inlägg om du bläddrar längre bak.

Grovt förtal var den Nara grejen där något skrev ett mejl om Alice riktigt problem och psykiska sjukdom. Dagen efter skrev hon att det var anmält och skulle utredas (99.5% av alla sånna anmälningar läggs ner så det är bara i hennes huvud)
Citera
2026-08-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Är det sluttjatat om foten nu? Hon tiggde ju prenumeranter som skulle betala för den privata reumatologen. Nu är det uppe i 462 prenumeranter. Hon borde uppdatera hur det har gått med det.
Det luktar verkligen bedrägeri.

Mycket bra fråga! Igår skrev hon ju att hon aldrig kom utanför dörren sen två timmar senare VAR HON UTANFÖR DÖRREN. You never know with this crazy people
Citera
2026-08-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Nej inget svar här heller
Citera
2026-08-26, 11:54
Medlem
Skickade detta mail till SNCK 7 augusti:

Hej,

Jag undrar hur ni resonerar kring att samarbeta med och skicka så pass mycket bud/PR till någon med ätstörning? Även till ett konto där man aldrig ens får se Alice själv? Är buden avsedda för Alice eller hennes mamma, som i princip alltid öppnar och visar upp dem?

Proteinbars kan vara väldigt praktiska om man vill ha full koll på exakt hur många kalorier man får i sig, så jag kan förstå att det kan finnas en förkärlek för just den typen av produkter hos Alice - särskilt när de dessutom skickas ut gratis.

Jag har inte sett att ni skickar till andra influencers, så jag vet inte hur omfattande era PR-utskick brukar vara generellt. Jag följer samtidigt inte särskilt många influencers, så det kan såklart vara något jag helt enkelt inte har koll på.

Jag tränar mycket själv och tycker att proteinbars är ett smidigt sätt att få i sig något efter träning, och jag gillar även att testa nya märken och smaker. Men som företag känns ni mindre seriösa för mig när ni skickar låda efter låda till Alice. Därför har jag hittills valt att inte köpa era produkter, även om ni verkar ha flera goda smaker.

Vad är era tankar kring detta?

Jag skulle gärna vilja förstå hur ni resonerar när ni väljer ut vilka personer ni skickar gåvor till, och framför allt vad som ligger bakom att vissa personer får återkommande och stora utskick. Det är alltid intressant att få höra hur företag tänker kring sådana här saker, och jag är öppen för att förstå ert perspektiv.

Trevlig helg!

Fick detta svaret från SNCK 12 augusti :

Hej,

Vi förstår dina funderingar och uppskattar att du tar dig tid att skriva till oss och dela med dig av din oro.

När det gäller Alice har vårt främsta syfte varit att öka kännedomen om SNCK och våra produkter i Sverige. Alice har en etablerad svensk profil och en målgrupp som vi bedömer passar väl ihop med vårt varumärke.

Vi har inte varit medvetna om att Alice skulle ha en ätstörning, men vi känner till att hon kämpar med sin hälsa. Det har självklart aldrig varit vår intention att bidra till något som skulle kunna vara olämpligt för henne eller andra som följer henne.

Vi har inte heller sett att våra produkter har marknadsförts i ett sammanhang där de har kopplats till ätstörningar eller ett restriktivt ätande.

När det gäller att det är hennes mamma som visar upp paketen har vi helt enkelt sett det som ett mysigt och personligt inslag på profilen.

När vi väljer ut profiler utgår vi bland annat från om de passar vårt varumärke och våra produkter, om målgruppen är relevant och om vi bedömer att ett samarbete kan bidra till att öka kännedomen om SNCK på de marknader där vi vill finnas.

I Sverige samarbetar vi idag med fler än 150 profiler. Vissa tar själva kontakt med oss, medan andra väljs ut av oss utifrån bland annat målgrupp, profil och relevans för SNCK.

Tack igen för att du tog dig tid att skriva till oss och uppmärksamma oss på dina funderingar. Vi tar självklart med oss din feedback i vårt fortsatta arbete med våra samarbeten.

Med vänliga hälsningar,
Maya Lützhøft

Marketing Manager
Citera
2026-08-26, 12:57
Medlem
Skampis avatar
Hon kommer undan eftersom hon inte själv syns bredvid produkterna... Hade hon stått där med sin beniga bröstkorg och kantiga kindben så hade det funnits mer konkreta saker att peka på. :/ Det har man sett med andra influencers som drar in magen så alla revben syns, då får företagen som samarbetar med dem mer skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in