Citat:
Ursprungligen postat av
kaktusplastik
Precis upptäckt denna kvinna. Oerhört tragiskt allting. Men hur kan folk i kommentarerna inte förstå att det handlar om anorexia? De är helt uppe i varv över hur hemsk vården är. Hon har ALLA symtom på anorexia. Anfall kan man även få av det.
Håller med om det du skriver. Gå med på att bli inlagd och övervakad så kan hon ju visa att hon äter som en häst hela tiden utan att gå upp i vikt.
Hon säger också att hon blir ”anklagad” av läkare för att ha anorexia. Tycker det är ett talande sätt att uttrycka sig. Det är en dödlig och allvarlig sjukdom och om vården misstänker det kanske man borde lyssna. Det är ingen anklagelse utan en diagnos.
Ja hon har Munchausen syndrom 100%! Igår gick hon och gav bort choklad till de andra inlagda patienterna, "alla vet vem jag är här". Har ett behov av att framställas på ett visst sätt, som en stark kvinna som kämpar! Och samtidigt är så godhjärtad och bara tänker på alla andra.
Lever i otrolig förnekelse, mycket sorgligt. Och mamman är så medberoende. Tänk vilket liv Alice kunde haft om hennes mamma bara satte ner foten.
Intressant också att hon aldrig berättar resultatet efter undersökningar, i juli blev hon ju sövd för att göra massa undersökningar (kolonoskopi, gastro osv.) men INGA RESULTAT PRESENTERADES. Är detta inte märkligt?? Antagligen hittade läkaren ingenting och därför vill hon inte skriva ut det på sin instagram. Alla i hennes kommentarfält gör henne en stor otjänst, men jag vågar inte blanda mig i. Isåfall blir jag garanterat blockad.