2026-08-03, 12:56
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Ja det är så tråkigt att hon fortfarande blir påhejad när hon är ren och skär bluff och extremt psykiskt sjuk. Tråkigt för alla som blir lurade men också tråkigt att hon blir peppad att spy mer galla på vården och alla vårdanställda. Det är en bransch som redan lider och är underfinansierad. Nån borde göra ett konto som gör exposar alla bevis på hennes galenskap 🥲

Verkligen, ett exposekonto hade varit på sin plats! Vill så gärna höra psykiatrikerns utlåtande. Som du säger, vården är redan underbemannad och vårdpersonalen har nog att göra utan att terroriseras av Alice allehanda imaginära krämpor och krav på undersökningar. Vet hon vad ett vårddygn på IVA kostar samhället? Och då dög ju inte ens det åt prinsessan Alice, vårdpersonalen försökte ju i princip ta livet av henne enligt hennes utspel, och samtidigt påstår hon att hon aldrig får hjälp av vården. Är hennes följare totalt hjärndöda? Ser man inte att inget hon säger går ihop? Hennes journal är högst troligt tjockare än övriga kommuninvånares gemensamt.
Citera
2026-08-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
I morse skrev A i instastories att hon inte kunnat publicera utlovade recept pga ”olycka med mig som gjorde att datorn inte längre funka som den skulle”.

Hon lyckas alltså inte ens få ut recepten som några stackare trots allt betalar för. Pinsamt och jag tror inte en sekund på hennes ursäkt.

I övrigt fortsatt gnäll över vädret från damerna. De verkar tro att normalt svenskt sommarväder är plus 27 och sol - allt annat är skandal enligt dem.

Har nog aldrig stött på två så gnälliga och neggiga människor förut. Det mesta är dåligt och kasst och andras fel. I podden blir det särskilt tydligt. Obs jag rekommenderar ingen att lyssna, det är snudd på självskadebeteende.

Tänkte detsamma, om datorn. Har ju gått bra att skriva till diverse vårdinrättningar, för det var väl på datorn? Jag kan minnas fel här...

Har ett fejkkonto på instagram (alltid bra att ha!) och på hennes Miss Wox lade hon häromdagen upp en bild i bikini med Greeece som plats... kanske gammal bild, ingen aning. Men det var Ariana Grande style - man såg revben.
Citera
2026-08-03, 13:10
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
I morse skrev A i instastories att hon inte kunnat publicera utlovade recept pga ”olycka med mig som gjorde att datorn inte längre funka som den skulle”.

Hon lyckas alltså inte ens få ut recepten som några stackare trots allt betalar för. Pinsamt och jag tror inte en sekund på hennes ursäkt.

I övrigt fortsatt gnäll över vädret från damerna. De verkar tro att normalt svenskt sommarväder är plus 27 och sol - allt annat är skandal enligt dem.

Har nog aldrig stött på två så gnälliga och neggiga människor förut. Det mesta är dåligt och kasst och andras fel. I podden blir det särskilt tydligt. Obs jag rekommenderar ingen att lyssna, det är snudd på självskadebeteende.

Hahaha, såg det! Alltid är det något att oja sig över offentligt, alla ska veta hur synd det är om stackars ömtåliga Alice och ändå är det hysch hysch. Intressant att man aldrig får se den där otroligt svullna foten hon svamlat om ett tag (men ändå springer runt på stan med dagligen). När hon ändå dokumenterar all annan irrelevant skit i sin vardag kanske hon kunde lägga upp en bild så nån vårdkunnig följare kunde ge ett snabbt utlåtande? Men nej - det finns inget att visa. Bara gnäll och historier som inte verifieras.
Citera
2026-08-03, 14:51
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Portapotty
Verkligen, ett exposekonto hade varit på sin plats! Vill så gärna höra psykiatrikerns utlåtande. Som du säger, vården är redan underbemannad och vårdpersonalen har nog att göra utan att terroriseras av Alice allehanda imaginära krämpor och krav på undersökningar. Vet hon vad ett vårddygn på IVA kostar samhället? Och då dög ju inte ens det åt prinsessan Alice, vårdpersonalen försökte ju i princip ta livet av henne enligt hennes utspel, och samtidigt påstår hon att hon aldrig får hjälp av vården. Är hennes följare totalt hjärndöda? Ser man inte att inget hon säger går ihop? Hennes journal är högst troligt tjockare än övriga kommuninvånares gemensamt.

Jag funderar på hur många som köper allt med hull och hår och tycker synd om henne vs folk som följer för drama och rage bait. Lite som fb-trådarna om Hanna Theorin och Linn Andersson. Grejen med A är ju att de vanliga inläggen inte är så galna och vid första anblick ser hyfsat okej ut. Den mesta galenskapen kommer fram i reels och i podden. Om man inte följer detta tror jag att man lätt missar hur galet saker faktiskt är.

Funderar också på exposekonto, hur lagligt är det med sånt egentligen? Var går gränsen för förtal liksom? Sverige är ju ändå ganska speciellt med tanke på att sanningen kan vara förtal... Känns som Misswox inte skulle dra sig för en polisanmälan med tanke på hur hon går loss mot vården och IVO.
Citera
2026-08-03, 16:48
Medlem
Vad tror ni? Fick Min Doktor eld i baken av att hon klagade och taggade dom i story och därför dom svarade igår? Eller hon bara vill klaga, göra sig speciell och få uppmärksamhet och stackars henne som inte får hjälp?
Känns väldigt fel OM dom bara svarar för hon la på story och taggade dom, alla vi som inte sitter inne på följare hade inte kunnat göra samma om nu så är fallet. Aldrig använt Min Doktor så vet inte hur lång tid det tar för dom att svara.
Hon la ju upp story att hennes mamma höll på att svara och hon stod bara bakom och babblade som vanligt.

Nu la hon upp
"🫣😂😂" och en bild med en notis
"Min Doktor
Du har fått ett meddelande."

Och detta med datorn är så konstigt! Igår la hon upp bild på sin dataskärm där hon frågade hur man gör för att dölja sina journaler (spännande att hon vill dölja för att söka hjälp hos någon hon inte träffat för att se om hon får bättre hjälp då, men hon sa att hon gav Min Doktor alla journaler, varför?) men kanske lånade H eller Ls dator?
Citera
2026-08-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Vad tror ni? Fick Min Doktor eld i baken av att hon klagade och taggade dom i story och därför dom svarade igår? Eller hon bara vill klaga, göra sig speciell och få uppmärksamhet och stackars henne som inte får hjälp?
Känns väldigt fel OM dom bara svarar för hon la på story och taggade dom, alla vi som inte sitter inne på följare hade inte kunnat göra samma om nu så är fallet. Aldrig använt Min Doktor så vet inte hur lång tid det tar för dom att svara.
Hon la ju upp story att hennes mamma höll på att svara och hon stod bara bakom och babblade som vanligt.

Nu la hon upp
"Min Doktor

Och detta med datorn är så konstigt! Igår la hon upp bild på sin dataskärm där hon frågade hur man gör för att dölja sina journaler (spännande att hon vill dölja för att söka hjälp hos någon hon inte träffat för att se om hon får bättre hjälp då, men hon sa att hon gav Min Doktor alla journaler, varför?) men kanske lånade H eller Ls dator?

Jag var i kontakt med Min Doktor för drygt en månad sedan, typ halv åtta på kvällen en torsdag. Fick frågor av en läkare efter nån timme och penicillin utskrivet inom loppet av två-tre timmar, så, lite väntetid, men inte mycket (borrelia, har haft det förut så vet hur det ser ut och "känns").

Fattar inte heller det här med datorn, om det är vanlig inkonsekvens eller lånad dator som hon visade upp då.
Citera
2026-08-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Jag var i kontakt med Min Doktor för drygt en månad sedan, typ halv åtta på kvällen en torsdag. Fick frågor av en läkare efter nån timme och penicillin utskrivet inom loppet av två-tre timmar, så, lite väntetid, men inte mycket (borrelia, har haft det förut så vet hur det ser ut och "känns").

Fattar inte heller det här med datorn, om det är vanlig inkonsekvens eller lånad dator som hon visade upp då.

Men hon skrev det om datorn idag så det kan väl ha hänt i natt/i morse? Hon kan säkert inte hålla i något med sina svaga fingrar så hon tappade den i golvet, eller så spillde hon en fluffig smoothie som hon höll i.
Citera
2026-08-03, 17:03
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:

Nu la hon upp
"Min Doktor

Jag har använt min doktor för enklare ärenden, då har jag fått svar inom en timme, oftast ca 20-40 min senare. Men då är det enkla ärenden som receptförnyelse eller lite andra liknande saker. Tydlig förfrågan och tydlig arbetsuppgift för dem liksom.

För det första är det ju oklart vad A ens kontaktat min doktor för. Svullen fot? Nervsmärtor? Eller vad är det senaste symptomet? Om de ska läsa flera års journaler med komplicerad vårdhistorik och grejer lär det ju inte gå på 20min direkt. Inte heller lär de kunna hjälpa henne med det över chatt/videolänk heller för den delen...

Tror inte hetsandet med att tagga dem inför följare spelade någon roll.
Citera
2026-08-03, 17:10
Medlem
Citat:
Men hon skrev det om datorn idag så det kan väl ha hänt i natt/i morse? Hon kan säkert inte hålla i något med sina svaga fingrar så hon tappade den i golvet, eller så spillde hon en fluffig smoothie som hon höll i.

Hon skrev:
Godmorgon älskade vänner🩷
Ni som är medlemmar vet att det hände en olycka med min dator för några dagar sedan.... eller rättare sagt det hände en olycka med mig som gjorde att datorn inte längre fungerar som den skulle och därför har jag inte kunnat lägga ut recepten som skulle kommit för några dagar sedan men jag ska få hjälp med datorn idag och förhoppningsvis får vi ordning på allt igen🙏🏼❤️‍🩹
Jag kan inte skriva va som hände här men ni som följer i gruppen ni vet och tyvärr ligger mina receptmappar och allt på den datorn ... ❤️‍🩹"

Så enligt henne hände det för några dagar sen. Så får väl anta att hon kontaktade Min Doktor från H eller L dator - eller så ljuger hon.

Och Alice, du VILL inte skriva vad som hände för du vill att folk ska betala. Skriv inte kan som om det vore omöjligt för dig.
Citera
2026-08-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Jag har använt min doktor för enklare ärenden, då har jag fått svar inom en timme, oftast ca 20-40 min senare. Men då är det enkla ärenden som receptförnyelse eller lite andra liknande saker. Tydlig förfrågan och tydlig arbetsuppgift för dem liksom.

För det första är det ju oklart vad A ens kontaktat min doktor för. Svullen fot? Nervsmärtor? Eller vad är det senaste symptomet? Om de ska läsa flera års journaler med komplicerad vårdhistorik och grejer lär det ju inte gå på 20min direkt. Inte heller lär de kunna hjälpa henne med det över chatt/videolänk heller för den delen...

Tror inte hetsandet med att tagga dem inför följare spelade någon roll.

Såklart stor skillnad om man ska förnya recept eller liknande. Vem vet vad Alice behövde hjälp med. Vad det än är så är det inga enkla saker och vad hon än får för behandling eller råd så är det aldrig tillräckligt.
Hoppas verkligen inte att hon taggade dom spelade någon roll, säkert bara hon som ville låta lite märkvärdig. För om det spelar roll är det sjukt och fel.

Kom på nu att hon tog ju hjälp av Min Doktor i juni när tandinfektionen satt sig i tanden, örat, magen och ögat så hon inte kunde se. Då skrev hon och fick ögondroppar på recept samma eftermiddag som hon skrev till dom och H och L skulle hämta ut till henne. Igår lät det som att det var första gången hon använt som och GUD VAD DÅLIGA DOM ÄR!
Citera
2026-08-03, 17:27
Medlem
Citat:
Hon skrev:
Godmorgon älskade vänner🩷
Ni som är medlemmar vet att det hände en olycka med min dator för några dagar sedan.... eller rättare sagt det hände en olycka med mig som gjorde att datorn inte längre fungerar som den skulle och därför har jag inte kunnat lägga ut recepten som skulle kommit för några dagar sedan men jag ska få hjälp med datorn idag och förhoppningsvis får vi ordning på allt igen🙏🏼❤️‍🩹
Jag kan inte skriva va som hände här men ni som följer i gruppen ni vet och tyvärr ligger mina receptmappar och allt på den datorn ... ❤️‍🩹"

Så enligt henne hände det för några dagar sen. Så får väl anta att hon kontaktade Min Doktor från H eller L dator - eller så ljuger hon.

Och Alice, du VILL inte skriva vad som hände för du vill att folk ska betala. Skriv inte kan som om det vore omöjligt för dig.

Ah jag såg nu att det var för några dagar sen, men då lånade hon nog någons igår. Recepten och sånt finns säkert på hennes egen = trasiga dator.

Men hon måste skriva nåt i communityt om det?! Var är alla prenumeranter 😅
Citera
2026-08-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ah jag såg nu att det var för några dagar sen, men då lånade hon nog någons igår. Recepten och sånt finns säkert på hennes egen = trasiga dator.

Men hon måste skriva nåt i communityt om det?! Var är alla prenumeranter 😅

Hon sa väl att hon fick ett krampanfall, kanske då datorn råkade illa ut?
Men ja, var är ni som prenumererar? Tydligen vet ni ju varför datorn inte funkar.

Hon borde fundera på att spara sina saker i någon molntjänst eller på en extern hårddisk eller liknande. Trist om datorn blir stulen, brinner inne eller något så är allt borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in