2026-06-07, 13:43
  #1141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hennes hår var helt fantastiskt på de där 10 år gamla bilderna men idag är det nog mest läskigt med några få hårstrån på skallen som är 1 meter långa... 🤢 Jag röstar absolut för att hon kapar större delen av håret. Det är jätteskönt att bli av med slitna tunna delar av håret.

Håller med, jag tänker på en skräckfilm där karaktären har några få jättelånga svarta hårstrån. Hon borde kapa till minst axlarna. Men för att alla ska kunna ge ett rättvist svar borde hon visa bild…
Citera
2026-06-07, 14:58
  #1142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Håller med, jag tänker på en skräckfilm där karaktären har några få jättelånga svarta hårstrån. Hon borde kapa till minst axlarna. Men för att alla ska kunna ge ett rättvist svar borde hon visa bild…

Det är bara till att trycka på prenumerera så får du tillgång till det! 🤦‍♀️😆😆
Det görs inget annat än att locka med insidernfo för bara 49 kr i månaden...
Plus! Du blir automatiskt med i alla utlottningar för att vinna lidl-choklad. Du hör ju vilket fantastiskt lockande erbjudande! 😁
Undrar varför hon inte visar sig på det öppna?
Citera
2026-06-07, 14:59
  #1143
Medlem
Kramkrams avatar
Riktigt go krishantering. Upp med en reel om vilken helvetesnatt det varit, och en bild på två tennisbollar. Vilka fullkomliga jävla galningar det är.


Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Hahaha, att hon hängde ut personen som i pm frågade om hon har sidennattlinne och rullator på stranden
Citera
2026-06-07, 15:40
  #1144
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Urk vad de skulle hålla på och pilla på och mata okända katter.

Googlar man på Turkiet + rabies får man upp att det räknas som vanligt förekommande. Man rekommenderas att hålla sig borta från djur och söka vård direkt om man blir biten/riven. "Unvik kontakt och mata aldrig gatuhundar, katter eller vilda djur"

Om man har lite koll på vad rabies innebär är det nåt man absolut inte vill riskera att dra på sig. 48h att få behandling. När symtomen sätter in är det nästan alltid dödligt. Inga goa symtom heller.
Citera
2026-06-07, 16:19
  #1145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Urk vad de skulle hålla på och pilla på och mata okända katter.

Googlar man på Turkiet + rabies får man upp att det räknas som vanligt förekommande. Man rekommenderas att hålla sig borta från djur och söka vård direkt om man blir biten/riven. "Unvik kontakt och mata aldrig gatuhundar, katter eller vilda djur"

Om man har lite koll på vad rabies innebär är det nåt man absolut inte vill riskera att dra på sig. 48h att få behandling. När symtomen sätter in är det nästan alltid dödligt. Inga goa symtom heller.
Men det låter ju helt lysande att drabbas av om man heter Alice eller Heidi!
Citera
2026-06-07, 18:17
  #1146
Medlem
Var det någon som hann se storyn hon lade upp tidigare idag innan den raderades? Det kändes mest som ett försök att fiska sympatier. Hon skrev att hon hade tandvärk, fått diarré av antibiotikan och varit vaken hela natten.
det lite svårt att tycka synd om henne när både hon och hennes mamma tidigare har klagat på att svenska läkare inte skulle ha skrivit ut antibiotika så snabbt. Det finns ju en anledning till att man är restriktiv med antibiotika i Sverige.
Eftersom hon fortfarande har tandvärk verkar behandlingen dessutom inte ha löst grundproblemet. Antibiotika botar ju inte en trasig tand, och tandvärk kräver ofta behandling hos tandläkare snarare än bara ett recept.
Av det hon berättade lät det som att läkaren skrev ut antibiotika utan att hon först undersöktes av en tandläkare. Det är precis den typen av antibiotikaanvändning som bidrar till ökad resistens.
Det jag inte förstår är varför hon inte gick till en tandläkare i Sverige innan semestern. Hon klagarde ju på att hon hade problem med tänderna redan innan hon åkte.
Men visst, nu fick hon både diarré och fortsatt tandvärk på köpet, samt bidrog till onödigt användande av antibiotika som i längden bidrar till resistens.
Citera
2026-06-08, 09:35
  #1147
Medlem
Hon kan inte sitta eller ligga säger hon gårdagens stories när hon travar på med mineralvatten till mamma. Men sen på kvällen filmar hon knäna med täcke över, där hon ligger i sängen. Flygresan hem måste ha varit hemsk då hon var tvungen att sitta i flera timmar 🤔
Citera
2026-06-08, 11:42
  #1148
Medlem
Eller detta ältande att hon är sjukast på planet , hotellet etc etc. Nej det är du inte Alice. Du har sjukast inställning. Herregud. Den mamma dottern duon är ju något extra. Det får man ändå säga.
Citera
2026-06-08, 13:22
  #1149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktober2020
Eller detta ältande att hon är sjukast på planet , hotellet etc etc. Nej det är du inte Alice. Du har sjukast inställning. Herregud. Den mamma dottern duon är ju något extra. Det får man ändå säga.


Jag håller med. Hon har gjort det till hela hennes personlighet att vara sjuk. Hon är antagligen mest psykiskt sjuk på det planet. Men det är väl inte det hon menar. Om hon hade varit så sjuk hade hon blivit avrådd att resa från sin läkare (det har hänt mig) . Jag själv har kroniska sjukdomar och varit väldigt väldigt sjuk. Inte ens då gick runt och tänkte som hon gjorde. Man kan inte alltid se på folk hur sjuka dom ät.
Citera
2026-06-09, 00:24
  #1150
Medlem
MuppEms avatar
Reagerade på ett klipp från hotellet när hon gick ner för en trapp, mitt i den. Har man pnp har man domnade fötter = man går inte gärna i trappor utan att hålla i sig då balansen är väldigt påverkad.
Citera
2026-06-10, 09:10
  #1151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Men nu när hon fått antibiotika kommer den göra kaos med hennes känsliga mage så nu kommer hon börja rasa i vikt igen. Stackare, aldrig en lugn stund!

Called itttttt
Citera
2026-06-10, 15:09
  #1152
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Called itttttt
Haha snyggt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in