2025-06-11, 15:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag ska försöka förkorta soppan:

21-åringen och hennes sambo är i en relation, där hon uppenbarligen inte får det hon behöver, framgår av sms mellan henne och hennes mamma bla. Det verkar vara en destruktiv relation, där sambon den 14 mars vill slänga ut 21-åringen och den 16 mars skriver ett riktigt gulligt sms till henne.

Varför tror du sambon ville slänga ut henne? Hon måste ha gjort något även tidigare som gjorde att sambon blev arg?

Citat:
En kväll är de ute och lär då känna målsägande. 21-åringen blir rejält attraherad av målsägande (enligt målsägande) och flirtar enligt målsägande med honom. Målsägande är lyckligt gift och har två små barn med sin fru. Så han visar 21-åringen sin ring och pekar även på hennes sambo, när hon raggar på honom. 21-åringen insisterar dock enligt målsägande.

Så de båda är otrogna mot sina respektive inne på ställets toalett.

21-åringens sambo letar efter henne och tar dem på bar gärning. Och börjar då misshandla målsägande grovt, så att han tappar medvetandet.

Sambon drar.
21-åringen ringer 112.
Målsägande får åka ambulans till sjukhus.

21-åringen försöker få tag på sin sambo och försöker få honom att hålla sig undan från polisen. Sambon skäller på henne för otroheten. Hon står för otroheten och har förståelse för hur Sambon ser på henne efter den.

21-åringen är dock mycket orolig att sambon ska få rättslig påföljd till följd av misshandel av målsägande. Hon skriver till sambon något som lätt tolkas som en plan om falsk angivelse om våldtäkt, för att rädda sambon från rättsliga påföljder. Sedan pratar de i telefon. Och sedan anmäler 21-åringen målsägande falskt för våldtäkt. Och hennes sambo uppger i förhör att han såg målsägande våldta 21-åringen. Och därav bara ville ha bort målsägande från 21-åringen.

Så nu står sambon misstänkt för misshandel och medhjälp till falsk angivelse. Och 21-åringen står misstänkt för falsk angivelse.

Men läs gärna FUP. Det är en soppa.
Finns rejält med sms som bevisning.

Ställde frågan tidigare, vad anser du att den dubbelt otrogna kvinnan ska ha för straff för att ha anmält en påhittad våldtäkt?

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)
Citera
2025-06-11, 15:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Jag ska försöka förkorta soppan:

21-åringen och hennes sambo är i en relation, där hon uppenbarligen inte får det hon behöver, framgår av sms mellan henne och hennes mamma bla. Det verkar vara en destruktiv relation, där sambon den 14 mars vill slänga ut 21-åringen och den 16 mars skriver ett riktigt gulligt sms till henne.

En kväll är de ute och lär då känna målsägande. 21-åringen blir rejält attraherad av målsägande (enligt målsägande) och flirtar enligt målsägande med honom. Målsägande är lyckligt gift och har två små barn med sin fru. Så han visar 21-åringen sin ring och pekar även på hennes sambo, när hon raggar på honom. 21-åringen insisterar dock enligt målsägande.

Så de båda är otrogna mot sina respektive inne på ställets toalett.

21-åringens sambo letar efter henne och tar dem på bar gärning. Och börjar då misshandla målsägande grovt, så att han tappar medvetandet.

Sambon drar.
21-åringen ringer 112.
Målsägande får åka ambulans till sjukhus.

21-åringen försöker få tag på sin sambo och försöker få honom att hålla sig undan från polisen. Sambon skäller på henne för otroheten. Hon står för otroheten och har förståelse för hur Sambon ser på henne efter den.

21-åringen är dock mycket orolig att sambon ska få rättslig påföljd till följd av misshandel av målsägande. Hon skriver till sambon något som lätt tolkas som en plan om falsk angivelse om våldtäkt, för att rädda sambon från rättsliga påföljder. Sedan pratar de i telefon. Och sedan anmäler 21-åringen målsägande falskt för våldtäkt. Och hennes sambo uppger i förhör att han såg målsägande våldta 21-åringen. Och därav bara ville ha bort målsägande från 21-åringen.

Så nu står sambon misstänkt för misshandel och medhjälp till falsk angivelse. Och 21-åringen står misstänkt för falsk angivelse.

Men läs gärna FUP. Det är en soppa.
Finns rejält med sms som bevisning.

Herregud - tack, för försöket till en förklaring men jag blir bara förvirrad. Skall läsa FUP, när jag får tid. Den utredande polisen lär vara sjukskriven vid det här laget. Du kan faan i mig inte hitta på slikt - detta är verkligen ett tillfälle där verkligheten trumfar fictionen...
Citera
2025-06-11, 15:59
Medlem
Sjukt att ljuga om våldtäkt bara ger 4år. Ger inte våldtäkt mer för dom borde ju ha samma straff som det mannen riskerar.

Skulle inte förvåna mig om en kvinna som har blivit utsatt för våldtäkt blir påkommen att ljuga och verkar extremt skyldig, trots att hon har blivit våldtågen. Likaså tvärtom, en kvinna som inte blivit våldtagen blir betrodd.
Sådant här får mig tänka på att föräddarna och saker jag har själv varit med om i mitt liv, att folk som är oskyldiga, kan se extremt skyldiga ut och ljuga, vilket gör dom ännu mer skyldiga ut.

Sådant här måste hända ibland också.
Citera
2025-06-11, 15:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det har jag redan svarat på: det straff som rätten bedömer.

Det finns liknande fall med falsk angivelse, där har kvinnan dömts till fängelse. I det aktuella fallet har den oskyldige mannen dessutom blivit misshandlad av kvinnans sambo. Ett rejält skadestånd borde väl vara på sin plats?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-60-000-kronor

Citat:
Det är egentligen bara vid mord eller där barn farit väldigt illa, eller vid synnerligengrov misshandel eller vis seriebrottslighet, jag har åsikter om strafflängd.

Påhittade våldtäkter är alltså bara en bagatell för dig?

Citat:
Vad anser du att sambon hennes ska ha för straff för medhjälp till falsk angivelse och misshandel?

Han ska få det straff som rätten bedömer.
Citera
2025-06-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud - tack, för försöket till en förklaring men jag blir bara förvirrad. Skall läsa FUP, när jag får tid. Den utredande polisen lär vara sjukskriven vid det här laget. Du kan faan i mig inte hitta på slikt - detta är verkligen ett tillfälle där verkligheten trumfar fictionen...

Ingen orsak!

Ja, det rätt rörig historia, men med gott om bevisning.

Exakt, detta hade man ju inte i sin vildaste fantasi kunnat gissa sig till att det handlade i....
Citera
2025-06-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför tror du sambon ville slänga ut henne? Hon måste ha gjort något även tidigare som gjorde att sambon blev arg?

Ställde frågan tidigare, vad anser du att den dubbelt otrogna kvinnan ska ha för straff för att ha anmält en påhittad våldtäkt?

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Ingen aning. Står inte och hör inte till fallet. .En verkar handla om någon biljett och någon fotbollsmatch?

Jag har ju redan svarat. Jag anser att hon ska ha det rätten dömer ut.
Citera
2025-06-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
21 åringen sög ju av nån storkukad kille(samma dag?) Och skulle försöka få till ett ligg med denna till helgen på fråga från kompisen varför dom inte låg då, hon ville verkligen ha de stora kuken i sig skriver hon, tror att denna är otrogen ofta och säger till älskarna att hon inget får hemma vilket är mycket vanligt att otrogna säger. Troligen försvar för sitt agerande.

Tänk att vara denna storkukade Eric (?) och läsa FUP. Han måste njuta!

För övrigt, berättar BO detaljer om sexet? I så fall måste jag missat det.
Senast redigerad av Partlow 2025-06-11 kl. 16:20.
Citera
2025-06-11, 16:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Tänk att vara denna storkukade Eric (?) och läsa FUP. Han måste njuta!

För övrigt, berättar BO detaljer om sexet? I så fall måste jag missat det.

Haha, sant - oftast inte kul att vara med i en FUP, men denne kille har dragit jackpott och lär inte ha problem med att skaffa fitta, framöver...
Citera
2025-06-11, 16:25
Medlem
Citat:

Påhittade våldtäkter är alltså bara en bagatell för dig?

Han ska få det straff som rätten bedömer.

Är du så svart och vitt i ditt tänkande? Det är inte jag. Både våldtäkt och falsk angivelse om våldtäkt är allvarliga brott. Men det är inga brott jag tänker kring strafflängden på särskilt mycket.

Om det inte rör sig om serieförbrytare. Eller synnerligen grova brott. Då kommer jag ha åsikter om strafflängd. Men rör det sig om en enstaka våldtäkt (inte grov, inte synnerligen grov) eller om en enstaka falsk angivelse (som inte raserar tillvaron helt och hållet för målsägande). Så har jag inga åsikter om strafflängd, utan tänker att rätten fattar säkert klokt beslut.

Men forsatt: jag ser absolut på både våldtäkt och falsk angivelse som allvarliga brott.

Och jag bagatelliserar inte vad 21-åringen gjort när hon gjorde sin falska angivelse. Men du är en så pass kvinnohatisk och onyanserad skribent, så för att balansera upp ditt onyanserade och kvinnohatiska dravel, så kommer jag inte klanka ner på 21-åringen mer än nödvändigt i debatt med just dig .

Ah. Så för att använda din knepiga logik (att om man inte säger vad man tycker att någon ska ha för straff så "bagatelliserar" man brottet), så anser du alltså att grov misshandel och medhjälp till falsk angivelse "är bagateller"?
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-11 kl. 16:31.
Citera
2025-06-11, 19:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Är du så svart och vitt i ditt tänkande? Det är inte jag. Både våldtäkt och falsk angivelse om våldtäkt är allvarliga brott. Men det är inga brott jag tänker kring strafflängden på särskilt mycket.

Nä påhittade våldtäkter är väl bara bagateller i din värld.

Citat:
Om det inte rör sig om serieförbrytare.

I det aktuella fallet verkar det röra sig om serieotrohet?

Citat:
Då kommer jag ha åsikter om strafflängd. Men rör det sig om en enstaka våldtäkt (inte grov, inte synnerligen grov) eller om en enstaka falsk angivelse (som inte raserar tillvaron helt och hållet för målsägande). Så har jag inga åsikter om strafflängd, utan tänker att rätten fattar säkert klokt beslut.

Ja rätten gjorde det i fallet med chalmeristen, förhoppningsvis dömer rätten den unga kvinnan till fängelse i åtminstone 5-6 månader.

Citat:
Men forsatt: jag ser absolut på både våldtäkt och falsk angivelse som allvarliga brott.

Och jag bagatelliserar inte vad 21-åringen gjort när hon gjorde sin falska angivelse. Men du är en så pass kvinnohatisk och onyanserad skribent, så för att balansera upp ditt onyanserade och kvinnohatiska dravel, så kommer jag inte klanka ner på 21-åringen mer än nödvändigt i debatt med just dig .

Du kan inte skuldbelägga andra skribenter för att de har en negativ syn på kvinnlig otrohet och kvinnliga lögner i samband med en påstådd våldtäkt.

Du har en obehaglig tendens att bräka kvinnohat som ett gammalt får så fort man riktar kritik mot en specifik kvinna.

Citat:
Ah. Så för att använda din knepiga logik (att om man inte säger vad man tycker att någon ska ha för straff så "bagatelliserar" man brottet), så anser du alltså att grov misshandel och medhjälp till falsk angivelse "är bagateller"?

Hade inte den unga kvinnan varit otrogen igen på en toalett och blivit upptäckt av sambon så hade ingen misshandel ägt rum. Anser inte du att hon uppvisat ett rätt gränslöst beteende?
Citera
2025-06-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Sjukt att ljuga om våldtäkt bara ger 4år. Ger inte våldtäkt mer för dom borde ju ha samma straff som det mannen riskerar.

Har någon någonsin fått så mycket som fyra år för att ha ljugit om våldtäkt?

Denna kvinna ljög om våldtäkt och blev dömd enbart till skyddstillsyn: (FB) Gävle: Tjej fälldes för att ha ljugit om våldtäkt (2022-06-09)
Citera
2025-06-11, 20:46
Medlem
Citat:
Nä påhittade våldtäkter är väl bara bagateller i din värld.

I det aktuella fallet verkar det röra sig om serieotrohet?

Ja rätten gjorde det i fallet med chalmeristen, förhoppningsvis dömer rätten den unga kvinnan till fängelse i åtminstone 5-6 månader.

Du kan inte skuldbelägga andra skribenter för att de har en negativ syn på kvinnlig otrohet och kvinnliga lögner i samband med en påstådd våldtäkt.

Du har en obehaglig tendens att bräka kvinnohat som ett gammalt får så fort man riktar kritik mot en specifik kvinna.

Hade inte den unga kvinnan varit otrogen igen på en toalett och blivit upptäckt av sambon så hade ingen misshandel ägt rum. Anser inte du att hon uppvisat ett rätt gränslöst beteende?

Har varit här på FB i ca 10 år och följt rätt många brottstrådar, bl a våldtäktstrådar. Du sticker ut å det grövsta i det att du alltid är emot kvinnliga brottsoffer, eller att du som i detta uppenbara fall med all rätt kritiserar kvinnan. Där frossar du och lägger all skuld på henne

Varför tar du alltid männens parti och vad anser du om att det springer massor med uppenbara våldtäktsmän (som blivit friade i våra domstolar) på våra gator? Du måste vara vänsterbliven invandringsvurmare som vill ha ännu mer MENA i vårt land...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in