2025-08-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du. Sambon är tidigare dömd för misshandel och våldsamt motstånd. Han har alltså inneboende aggressionsproblem. Och hade säkert kunna pucklq på målsägande eller någon annan utan någon otrohet. Bara någon retar upp honom tillräckligt mycket, så tar han till nävarna.

I övrigt så borde väl också 21-åringen fått känna tillit till sin sambo, tycker du inte det? Vad säger du om det? Vet du ens om att två veckor innan otrohet, brottslighet etc. Så kastade sambon ut 21-åringen ur deras gemensamma hem och gjorde slut med henne. Orsak: något tjafs om en fotbollsmatch. Tror du att 21-åringen kunde känna tillit till sin sambo efter det?

Jag borde lärt mig efter chalmeristen och våra långa diskussioner där också att du är OEMOTAGLIG för fakta och för att kunna tänka på en tillräckligt hög nivå för att inse att handlingar medför konsekvenser, så också att mina handlingar kan påverka dina.

Ponera följande, jag är ute och går en kväll och det kommer fram en shady typ, denna drar kniv och säger "ge hit telefon annars är din sista stund kommen", tumult utbryter kring kniven eftersom jag inte alls är intresserad av att dö för en mobiltelefon. Jag får tag på kniven och sticker honom tyvärr olyckligt så att död följer.

Är knivhuggningen mitt fel? Eller är knivhuggningen ett resultat av att han väljer att beväpna sig med kniv och ge sig ut den natten för att kinvråna någon?

Ur juridisk mening så kommer det vara lite oklart om jag stack avsiktligt eller om det skedde med tumulten, oklar juridisk utgång i min mening.
Det vi alla bör vara överens om är ändock;

Hade gärningsmannen valt att tex inte ge sig ut och råna eller om han bestämt sig för att inte råna med kniv så hade kvällen inte slutat med att han mister sitt liv till en stickskada.

Det är det här ALLA har försökt få dig, tyvärr än sålänge utan framgång att begripa.

BEVÄPNAR HAN SIG INTE SÅ MISTER HAN INTE SITT LIV TILL STICKSKADA.

VÄLJER INTE E ATT KNULLA PÅ EN SKITIG TOALETT SÅ ÅKER INGEN I FÄNGELSE.

Begriper du de här sambanden eller begriper du dem inte?

Jag börjar bli jävligt trött på att förklara FULLSTÄNDIGT rudimentära saker för någon jag gissar är vuxen, INGEN förklarar bort någons agerande, ALLA säger att EN INDIVIDS (Tjejens) agerande instigerar HELA HÄNDELSEFÖRLOPPET, sen att konsekvensen av att springa iväg och knulla på en skitig toalett är kåken för dig och din partner, nej det visste hon nog inte.

Men jag hoppas att hon har lärt sig att handlingar ibland har långt gående konsekvenser som kan vara svåra att förutse samt att man ska tänka sig jävligt noga för innan man gör idiot grejer, för att det var en idiot grej, DET visste hon.
Citera
2025-08-02, 17:25
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Har domen vunnit laga kraft, eller är den överklagad till HovR?

Det är nog överklagat. Kan ta några månader innan det tas upp. Plus att det är ont om fängelseplatser även på kvinnofängelserna. Så det skånska fanskapet får vänta ännu några månader tills dess. Överklagan kan ta några månader tills det tas upp. Sen ännu några månader att vänta på fängelseplats. Hoppas nästa rättegång ger henne fängelse fast betydligt längre tid. Men så lever vi i det blåbruna Sverige som lovade betydligt högre straff för alla brott. Hm hm
Citera
2025-08-02, 18:45
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vem initierade till sexet? Axel som flirtade och nämnde ordet sex, eller Elin som tog tag i det och gick på toa och lämnade dörren öppen som en invit?

Läs fup, snälla.

Elin som först begått det moraliska brottet att vara otrogen, och sedan det lagliga brottet och ljugit om en våldtäkt är alltså inte källan i det här? Intressant.

Elin är en skabbig äcklig slyna, är du nöjd nu? , inte bara suger hon av sin kollega, samma dag suger hon kuk på en smutsig krog toalett, jag förstår att du däremot är van vid sådana kvinnor, det är väl mest sådana du och dina erkända bögvänner omger er kring när det är dags för den månatliga Pride paraden.

Du säger det själv, han frågade och följde efter. Varför är du besatt i hennes sexuella handlingar. Hon gjorde inger olagligt där och det finns många tusentals i Sverige som gjort samma på toaletter runt om i landet.

Du borde behandla dina medmänniskor med respekt så mår du säkert bättre själv.
Citera
2025-08-02, 18:51
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Vi sitter inte och spekulerar här tomaten, det vi VET är att V INTE vid något tillfälle pucklat på E.
Jag skiter högaktningsfullt i vad hon har för ursäkt till att knulla på en skitig toalett, hade hon låtit bli hade ingen blivit dömd till fängelse, DET ÄR SÅ ENKELT.

Om E INTE knullat på toalett så hade ALLA inblandade gått hem efter en trevlig kväll ute.
Nu gjorde hon inte det, så en fick på käften och två ska sitta tid, det ÄR SÅ ENKELT.

Detta är redan klargjort. Misshandeln var det som föranledde allt, hade inte Ryssen slagits så hade resterande inte hänt. Vänligen läs detta i tråden, det går i repeat, så besparar du oss alla dina kopior till inlägg.
Citera
2025-08-02, 19:01
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är nog överklagat. Kan ta några månader innan det tas upp. Plus att det är ont om fängelseplatser även på kvinnofängelserna. Så det skånska fanskapet får vänta ännu några månader tills dess. Överklagan kan ta några månader tills det tas upp. Sen ännu några månader att vänta på fängelseplats. Hoppas nästa rättegång ger henne fängelse fast betydligt längre tid. Men så lever vi i det blåbruna Sverige som lovade betydligt högre straff för alla brott. Hm hm

Har varit med om mer solklara fall där tingsrätten dömt en sak men Hovrätten ändrat.

Hovrätten går djupare in i fallet. Tingsrätten är mer ute efter att få fram vad som hände och vem som är skyldig till vad.

Finns mordförsök med vittnen där personen dömts till grovt mordförsök, men i Hovrätten valt att frige då det fanns detaljer som ändrade.

Så har svarande part valt att lämna in överklagan har de säkert mer kött på benen än under tingsrättsförhandlingen.

Man ska därför aldrig ropa hej förräns man är över ån, man får vänta och se vad juristerna kommer fram med.

Spontant kan den som har mest att förlora på hovrätten vara slagsmålskämpen då han också var med på att anklaga för falsk tillvitelse.

Kommer ni vara lika hatiska mot honom då?
Senast redigerad av Aakke 2025-08-02 kl. 19:04.
Citera
2025-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ser du själv dina egna tankefel?

Du anser att misshandeln som är ett lagbrott är rättfärdigat pga otroheten, som inte är ett lagbrott. Samtidigt anser du att misshandel (lagbrott) inte rättfärdigar falsk angivelse (lagbrott).

Du anser alltså att:
- känslan ilska rättfärdigar brottet misshandel.
- Men att känslan total ångest och panik inte rättfärdigar brottet falsk angivelse.

Bådas brott drivs framåt av känslor de inte kan hantera/inte kan lägga band på.

Sambon misshandlar målsägande pga sin aggressionsproblematik. Den är inte ny för honom och han borde ha tagit itu med sina aggressionsproblem redan vid förra misshandelsdomen! Så att han inte blir provocerad att ta till nävarna vid exempelvis otrohet.

21-åringen ställdes inför en helt ny situation, där hon ångestdriven gör en falsk angivelse för att rädda sin sambo från Fängelse. Hon behöver ta itu med detta hos sig själv, så att hon inte styrs in i annat elände framöver pga rädsla, ångest och panik.

Det rättfärdigar inte misshandel, men jag skulle säga att det gör det förståeligt att man tar till nävarna när man mitt framför ögonen beskådar otroheten.

Att en misshandel skett rättfärdigar dock inte falsk angivelse. Det är en mycket värre handling att försöka förstöra någons liv totalt och anklaga en man för våldtäkt som hon själv raggat upp och detta är något som hon helt på egen hand valde att göra utan att någon tvingat henne till det.

Att beskåda en otrohet och en sekund senare gå till attack är ett impulsivt raseri.

Hennes polisanmälan om våldtäkt var inget impulsivt telefonsamtal en sekund senare pga panik. Hon hade gott om tid att tänka och planerade fram att begå detta brott vilket inte killens attack var.

Man ska inte begå misshandel men hennes agerande var mycket värre i detta fall, hennes brott klassas som grovt vilken inte hans gjorde och därför fick hon även ett dubbelt så hårt straff som honom.
Senast redigerad av torkskap1 2025-08-02 kl. 20:21.
Citera
2025-08-02, 21:07
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Du säger det själv, han frågade och följde efter. Varför är du besatt i hennes sexuella handlingar. Hon gjorde inger olagligt där och det finns många tusentals i Sverige som gjort samma på toaletter runt om i landet.

Du borde behandla dina medmänniskor med respekt så mår du säkert bättre själv.

Det var ju du som tog upp angående vem som tagit initiativet??? Jag är inte besatt, jag svarade på din kommentar.

Hur vet du att Elin inte gav axel en blick som sa följ med mig när hon gick mot toaletten? Hon har trots allt sugit kuk redan under dagen så hennes förmåga för initiativ är det inget fel på.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-08-02 kl. 21:10.
Citera
2025-08-02, 21:09
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Detta är redan klargjort. Misshandeln var det som föranledde allt, hade inte Ryssen slagits så hade resterande inte hänt. Vänligen läs detta i tråden, det går i repeat, så besparar du oss alla dina kopior till inlägg.

Detta är redan klargjort. Toalett knullandet föranledde allt, hade hon inte varit otrogen så hade ryssen inte slagit BO och ingen anmälan öht hade hänt.

tänk om misshandeln aldrig hade skett, hade hon kommit med samma lögn i hopp om att bli förlåten och komma undan med otroheten? Det krävs en speciell individ för att gå så pass långt att man ljuger om en våldtäkt så det är snarare mer troligt än otroligt att hon hade gjort något liknande.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-08-02 kl. 21:12.
Citera
2025-08-02, 21:13
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Har varit med om mer solklara fall där tingsrätten dömt en sak men Hovrätten ändrat.

Hovrätten går djupare in i fallet. Tingsrätten är mer ute efter att få fram vad som hände och vem som är skyldig till vad.

Finns mordförsök med vittnen där personen dömts till grovt mordförsök, men i Hovrätten valt att frige då det fanns detaljer som ändrade.

Så har svarande part valt att lämna in överklagan har de säkert mer kött på benen än under tingsrättsförhandlingen.

Man ska därför aldrig ropa hej förräns man är över ån, man får vänta och se vad juristerna kommer fram med.

Spontant kan den som har mest att förlora på hovrätten vara slagsmålskämpen då han också var med på att anklaga för falsk tillvitelse.

Kommer ni vara lika hatiska mot honom då?

Du får läsa FUP en eller tre gånger till, du är uppenbarligen väldigt slö, sedan får du ta och backa ett par steg och läsa vad som skrivits i tråden, annars hade du inte ställt en så dum fråga då vi alla har gjort det klart att Victor är lika efterbliven som går med på lögnen och därav borde ha dömts för det.
Citera
2025-08-02, 22:58
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Du får läsa FUP en eller tre gånger till, du är uppenbarligen väldigt slö, sedan får du ta och backa ett par steg och läsa vad som skrivits i tråden, annars hade du inte ställt en så dum fråga då vi alla har gjort det klart att Victor är lika efterbliven som går med på lögnen och därav borde ha dömts för det.

Jag har läst den, det är ju jag som får rätta dig dag efter dag, likväl tar det lite tid för dig att förstå.

Även om du är ett tragiskt fall som kanske inte går att reparera har jag inte gett upp än.

Varför kommenterar du, om du håller med i det. Lägg ner och kalla tjejen för okvädesord.

Detta fall är inte svart eller vitt, men att ni bara hatar på en av parterna är så jävla vidrigt.
Citera
2025-08-02, 23:09
Medlem
Citat:
Jag har läst den, det är ju jag som får rätta dig dag efter dag, likväl tar det lite tid för dig att förstå.

Även om du är ett tragiskt fall som kanske inte går att reparera har jag inte gett upp än.

Varför kommenterar du, om du håller med i det. Lägg ner och kalla tjejen för okvädesord.

Detta fall är inte svart eller vitt, men att ni bara hatar på en av parterna är så jävla vidrigt.

Detta fallet är just svart och vitt, hade inte GM beslutat sig för att knulla bakom ryggen på GM2 på en skitig krog toalett, så hade inte GM2 bankat BO. Det är verkligen så super enkelt.

Sen kan vi dra det till ledes med, hade inte GM2 slagit så hade ingen blivit dömd.
Hade en av parternas mamma inte blivit gravid hade det inte hänt heller.
Eller om BO inte bott i Malmö hade det inte heller hänt.
Hade GM1 inte bott i Malmö hade det inte heller hänt.

Men jag tänker att vi försöker vara lite realistiska istället, instigatören i detta fallet är tyvärr kvinnan, hade hon kunnat hålla benen stängda så hade inget av resterande händelseförlopp skett, hon kunde mot bättre vetande tyvärr inte hålla dem stängda, trots att hon visste att GM2 är en våldsam individ och sedan gick allt åt helvete.
Förvånande? Nej inte alls.

Sen fattar jag inte, okvädesord? en spade är en spade, en slampa en slampa och en våldsverkare en våldsverkare? Man måste inte klä in orden.

Vidare så är det sånt här som är exakt det som gör att vi aldrig kommer få ha det bra i Sverige igen, vi sitter seriöst och diskuterar huruvida kvinnans otrohet föranleder hela situationen, GIVETVIS gjorde den det.

Hade hon varit en trogen och pålitlig flickvän så hade inget av det som hände hänt, nu är hon tyvärr inte det och då gick allt åt helvete.

Normalisera inte sånt här smuts beteende, det är inte klädsamt vare sig du är man eller kvinna.
Man ska bete sig.

Och alla som läser detta borde hålla sig själv och alla andra mot en mycket högre standard än den jag sett av flera skribenter här inne. It should go without saying "Man ska bete sig".
Senast redigerad av JossaNs 2025-08-02 kl. 23:11.
Citera
2025-08-02, 23:09
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Detta fallet är just svart och vitt, hade inte GM beslutat sig för att knulla bakom ryggen på GM2 på en skitig krog toalett, så hade inte GM2 bankat BO. Det är verkligen så super enkelt.

Sen kan vi dra det till ledes med, hade inte GM2 slagit så hade ingen blivit dömd.
Hade en av parternas mamma inte blivit gravid hade det inte hänt heller.
Eller om BO inte bott i Malmö hade det inte heller hänt.
Hade GM1 inte bott i Malmö hade det inte heller hänt.

Men jag tänker att vi försöker vara lite realistiska istället, instigatören i detta fallet är tyvärr kvinnan, hade hon kunnat hålla benen stängda så hade inget av resterande händelseförlopp skett, hon kunde mot bättre vetande tyvärr inte hålla dem stängda, trots att hon visste att GM2 är en våldsam individ och sedan gick allt åt helvete.
Förvånande? Nej inte alls.

Sen fattar jag inte, okvädesord? en spade är en spade, en slampa en slampa och en våldsverkare en våldsverkare? Man måste inte klä in orden.

Vidare så är det sånt här som är exakt det som gör att vi aldrig kommer få ha det bra i Sverige igen, vi sitter seriöst och diskuterar huruvida kvinnans otrohet föranleder hela situationen, GIVETVIS gjorde den det.

Hade hon varit en trogen och pålitlig flickvän så hade inget av det som hände hänt, nu är hon tyvärr inte det och då gick allt åt helvete.

Normalisera inte sånt här smuts beteende, det är inte klädsamt vare sig du är man eller kvinna.
Man ska bete sig.

Citat:
Detta är redan klargjort. Toalett knullandet föranledde allt, hade hon inte varit otrogen så hade ryssen inte slagit BO och ingen anmälan öht hade hänt.

tänk om misshandeln aldrig hade skett, hade hon kommit med samma lögn i hopp om att bli förlåten och komma undan med otroheten? Det krävs en speciell individ för att gå så pass långt att man ljuger om en våldtäkt så det är snarare mer troligt än otroligt att hon hade gjort något liknande.

Som tidigare beskrivet för flera veckor sedan:

Jag är säker på att detta var ett klassiskt dramaförhållande som pågått sedan Elin var 18-19 och han var 25-26. En ganska stor skillnad i just den åldern.

Jag har svårt att klandra Elin för hennes sexuella snedsteg när förhållandet såg ut som det gjorde.

Förhållandet var dött och det där är att betrakta som en ungdomssynd.

Hon handlar dock sedan fel, såklart. Jag ser det dock initialt som ett åldersadekvat agerande (panik).

Att falskanmäla våldtäkt (paniken efter 2 dagar) är hennes sista desperata försök att få honom att förlåta henne.

Lägg ner hatet.

Om man gör en sak som inte är straffbart, är det inte rätt att utföra misshandel från den andra. Det visar bara på ert primitiva tänkande.

Jag hade absolut inte agerat som pojkvännen. Jag vet hur jag hade agerar.
Senast redigerad av Aakke 2025-08-02 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in