Citat:
Du. Sambon är tidigare dömd för misshandel och våldsamt motstånd. Han har alltså inneboende aggressionsproblem. Och hade säkert kunna pucklq på målsägande eller någon annan utan någon otrohet. Bara någon retar upp honom tillräckligt mycket, så tar han till nävarna.
I övrigt så borde väl också 21-åringen fått känna tillit till sin sambo, tycker du inte det? Vad säger du om det? Vet du ens om att två veckor innan otrohet, brottslighet etc. Så kastade sambon ut 21-åringen ur deras gemensamma hem och gjorde slut med henne. Orsak: något tjafs om en fotbollsmatch. Tror du att 21-åringen kunde känna tillit till sin sambo efter det?
I övrigt så borde väl också 21-åringen fått känna tillit till sin sambo, tycker du inte det? Vad säger du om det? Vet du ens om att två veckor innan otrohet, brottslighet etc. Så kastade sambon ut 21-åringen ur deras gemensamma hem och gjorde slut med henne. Orsak: något tjafs om en fotbollsmatch. Tror du att 21-åringen kunde känna tillit till sin sambo efter det?
Jag borde lärt mig efter chalmeristen och våra långa diskussioner där också att du är OEMOTAGLIG för fakta och för att kunna tänka på en tillräckligt hög nivå för att inse att handlingar medför konsekvenser, så också att mina handlingar kan påverka dina.
Ponera följande, jag är ute och går en kväll och det kommer fram en shady typ, denna drar kniv och säger "ge hit telefon annars är din sista stund kommen", tumult utbryter kring kniven eftersom jag inte alls är intresserad av att dö för en mobiltelefon. Jag får tag på kniven och sticker honom tyvärr olyckligt så att död följer.
Är knivhuggningen mitt fel? Eller är knivhuggningen ett resultat av att han väljer att beväpna sig med kniv och ge sig ut den natten för att kinvråna någon?
Ur juridisk mening så kommer det vara lite oklart om jag stack avsiktligt eller om det skedde med tumulten, oklar juridisk utgång i min mening.
Det vi alla bör vara överens om är ändock;
Hade gärningsmannen valt att tex inte ge sig ut och råna eller om han bestämt sig för att inte råna med kniv så hade kvällen inte slutat med att han mister sitt liv till en stickskada.
Det är det här ALLA har försökt få dig, tyvärr än sålänge utan framgång att begripa.
BEVÄPNAR HAN SIG INTE SÅ MISTER HAN INTE SITT LIV TILL STICKSKADA.
VÄLJER INTE E ATT KNULLA PÅ EN SKITIG TOALETT SÅ ÅKER INGEN I FÄNGELSE.
Begriper du de här sambanden eller begriper du dem inte?
Jag börjar bli jävligt trött på att förklara FULLSTÄNDIGT rudimentära saker för någon jag gissar är vuxen, INGEN förklarar bort någons agerande, ALLA säger att EN INDIVIDS (Tjejens) agerande instigerar HELA HÄNDELSEFÖRLOPPET, sen att konsekvensen av att springa iväg och knulla på en skitig toalett är kåken för dig och din partner, nej det visste hon nog inte.
Men jag hoppas att hon har lärt sig att handlingar ibland har långt gående konsekvenser som kan vara svåra att förutse samt att man ska tänka sig jävligt noga för innan man gör idiot grejer, för att det var en idiot grej, DET visste hon.
, inte bara suger hon av sin kollega, samma dag suger hon kuk på en smutsig krog toalett, jag förstår att du däremot är van vid sådana kvinnor, det är väl mest sådana du och dina erkända bögvänner omger er kring när det är dags för den månatliga Pride paraden.