2022-06-09, 12:28
Medlem
https://www.gd.se/2022-06-09/jonas-a...lt-var-en-logn

"Jonas bjöds hem av tjejen han hade haft kontakt med. Träffen blev märklig och slutade med att han gick hem. Ett par timmar senare var han anhållen – misstänkt för våldtäkt. Men allt var en lögn.

När tidningen pratar med Jonas är han lättad. Han har precis tagit del av domen. Tjejen som anklagade honom för våldtäkt fälldes av Gävle tingsrätt.".

Kan tyvärr inte se hela artikeln. Någon som vet mer? T.ex. vem det är som ljuger om våldtäkt?
Senast redigerad av torkskap1 2022-06-09 kl. 12:44.
Citera
2022-06-09, 12:39
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Tjejen blev fälld, märkligt nog, de brukar klara sig. Han måste haft bevis att hon ljög ihop allt, kanske spelade han in vad som sas på träffen.

Sådana här fall är ovanliga, där killen får upprättelse och tjejen fälls.
Citera
2022-06-09, 12:44
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Tjejen blev fälld, märkligt nog, de brukar klara sig. Han måste haft bevis att hon ljög ihop allt, kanske spelade han in vad som sas på träffen.

Sådana här fall är ovanliga, där killen får upprättelse och tjejen fälls.

I ett normalt land så skulle våldtäkt straffas hårt, och att falskt anklaga någon för våldtäkt skulle ge samma straff
Citera
2022-06-09, 12:45
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
I ett normalt land så skulle våldtäkt straffas hårt, och att falskt anklaga någon för våldtäkt skulle ge samma straff

Ja våldtäkt borde förbjudas, för det missbrukas bara.
Citera
2022-06-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Borde nog fan vara värre blir hellre anklagad för mord än våldtäkt.
Citera
2022-06-09, 13:14
Medlem
HemligaBrevs avatar
Bra att hon åkte dit! Undrar vad det var för miffo och på vilket sätt träffen blev märklig. i och för sig så förstår man väl att träffen blev märklig för att hon var ett miffo, men skulle vara kul veta lite mer.
Citera
2022-06-09, 13:14
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Borde nog fan vara värre blir hellre anklagad för mord än våldtäkt.

Jasså vad hade du gjort om du blev oskyldigt anklagad och dömd för våldtäkt, överklagat och dömts igen, oskyldig?

Kvinnan får 200k i skadestånd för sin lögn, och du får betala med några år i finkan dessutom.
Citera
2022-06-09, 13:22
Medlem
Kan bli förödande att vara kåt och stoppa kuken i fel tjej idag, man har inte en aning om hon är ett psykfall och planerar att anmäla en i hopp om skadestånd, eller om hon ångrar sig i efterhand trots att inget brott har begåtts.

Jag ligger sällan med nya tjejer pga just det här och om jag gör det så ser jag alltid till att skicka något meddelande där man bekräftar att allt är okej, ett tack för igår det var roligt t.ex så att man iallafall har det som motbevis ifall det skulle hända något.

Dock är det en väldigt låg % av anmälningar utav våldtäkt som leder till en fällande dom, men jag antar utan att ha kollat upp det att det ökat rejält med den nya samtyckeslagen.
Citera
2022-06-09, 13:26
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Får hon inte samma straff som Jonas hade fått för våldtäkt är sverige inte en rättsstat ...
Citera
2022-06-09, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Får hon inte samma straff som Jonas hade fått för våldtäkt är sverige inte en rättsstat ...
Skyddstillsyn och 20 timmar samhällstjänst menar du?
Citera
2022-06-09, 13:30
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Helt rätt tycker jag och hoppas att det blir ett hårt straff för tjejen.
Hörde om liknande händelse av en kompis vars son hade hem en tjej över natten, allt var trevligt och lugnt och när tjejen gick hem så stod de och pratade utanför.
Senare på dagen kom polisen hem till honom och gjorde en husis då han var anmäld för våldtäkt. Som tur var så hade deras kamera spelat in hela samtalet utanför dörren så jag tror tjejen åkte dit för detta också.
Citera
2022-06-09, 13:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det borde ge lika hårt straff att ljuga om våldtäkt som mordförsök; för det är vad dte i reliteten är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in