Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Det är otäckt att läsa dina inlägg. Men jag ska lyfta en bra sak i alla fall. Du verkar äntligen ha förstått att det definitivt kan finnas anledningar bakom att tjejer anmäler våldtäkt fastän det egentligen inte har förlegat någon våldtäkt. Detta har du tidigare kategoriskt förnekat. Nu har du i alla fall förstått att det kan vara så.
Du verkar uppriktigt både sakna empatisk förmåga och logiskt tänkande. Sorry att säga det.
Och dessutom har du feltolkat saker jag skrivit tidigare. Jag
vet och har alltid
vetat att det finns folk som falskt anklagar andra för våldtäkt. Men det är väldigt få fall. Cirka 2% av alla våldtäktsanmälningar är falsk angivelse. Detta fallet hör till de två procenten.
Logiken i detta fallet, när man läser FUP. Är att det som får 21-åringen att falskt ange målsägande för våldtäkt. Är
oron hon känner att sambon ska få fängelse för misshandel av målsägande.
Hon begår lagbrott, för att sambon ska slippa rättslig påföljd kring misshandeln. Det är motivet till hennes lagbrott. Mycket tydligt och logiskt paketerat i FUP.
Oron hon känner är lätt att förstå för oss som har empatisk förmåga.
Tänk att den du älskar riskerar att få fängelse... visst fan skulle du känna stark
oro över det. Förstå att andra, inklusive 21-åringen också känner oro i en sådan situation.
Men precis som den som bränner eller styckar en kropp för att komma undan att den har dödat en person och
oro att få rättslig påföljd kring att ha dödat en människa, även får straff mot griftefriden. Helt i sin ordning, griftefridsbrott är ett allvarligt brott. Så ska givetvis 21-åringen dömas för falsk angivelse som hon begått för att hennes sambo ska slippa rättslig påföljd.
Ett nytt brott får inte det gamla brottet ogjort.
Du får börja förstå logik och ha lite empatisk förmåga. Så klarnar motivbilden nog för dig också, ska du se.
Att förstå motivet är
inte synonymt med att känna sympati med brottslingen för dess brott. 21-åringen har begått ett allvarligt brott, det är jädigt illa gjort.
Men motivet är inte svårt att förstå. Oron är inte svår att förstå.