Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-11, 21:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
eller att du som i detta uppenbara fall med all rätt kritiserar kvinnan. Där frossar du och lägger all skuld på henne

Utan hennes otrohet och respektlösa uppträdande mot sambon som blev bedragen på ett mycket fult sätt så hade inte misshandeln av målsäganden ägt rum.

Men visst, fortsätt och lek vit riddare du.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför tar du alltid männens parti

Du måste vara tappad, här har vi en man som blev oskyldigt anklagad för våldtäkt och du vill inte ta hans parti? Målsäganden här är lika oskyldig som chalmeristen i ett helt annat fall och det vet du om!
Citera
2025-06-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Utan hennes otrohet och respektlösa uppträdande mot sambon som blev bedragen på ett mycket fult sätt så hade inte misshandeln av målsäganden ägt rum.

Men visst, fortsätt och lek vit riddare du.

Du måste vara tappad, här har vi en man som blev oskyldigt anklagad för våldtäkt och du vill inte ta hans parti? Målsäganden här är lika oskyldig som chalmeristen i ett helt annat fall och det vet du om!

Varför svarar du inte på mina frågor?

Chalmeristen friades trots att både TR och HR fann BO som trovärdig, men inte tillräcklig bevisning. Våra domstolar vet att det springer våldtäktsmän på våra gator. Jag råkar veta från säkra källor att chalmeristen är ett svin och borde sitta inom lås och bom
Citera
2025-06-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Tänk att vara denna storkukade Eric (?) och läsa FUP. Han måste njuta!

För övrigt, berättar BO detaljer om sexet? I så fall måste jag missat det.

Var hittar man texten om Eric? Var i FUP? Har missat
Citera
2025-06-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Har någon någonsin fått så mycket som fyra år för att ha ljugit om våldtäkt?

Denna kvinna ljög om våldtäkt och blev dömd enbart till skyddstillsyn: (FB) Gävle: Tjej fälldes för att ha ljugit om våldtäkt (2022-06-09)
Nä ingen tror jag fått max straff men däremot där de blivit under min straff, självklart skulle de vara samma straffskala och skadestånd som det är för våldtäkt.
Citera
2025-06-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nä påhittade våldtäkter är väl bara bagateller i din värld.

I det aktuella fallet verkar det röra sig om serieotrohet?

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)

Ja rätten gjorde det i fallet med chalmeristen, förhoppningsvis dömer rätten den unga kvinnan till fängelse i åtminstone 5-6 månader.

Du kan inte skuldbelägga andra skribenter för att de har en negativ syn på kvinnlig otrohet och kvinnliga lögner i samband med en påstådd våldtäkt.

Du har en obehaglig tendens att bräka kvinnohat som ett gammalt får så fort man riktar kritik mot en specifik kvinna.

Hade inte den unga kvinnan varit otrogen igen på en toalett och blivit upptäckt av sambon så hade ingen misshandel ägt rum. Anser inte du att hon uppvisat ett rätt gränslöst beteende?

Nej, påhittade våldtäkter är inte bagateller i min värld. Men i din värld verkar alla brott kvinnor gör, vara ytterst allvarliga, medans mäns brott såsom medhjälp till falsk angivelse om våldtäkt och grov misshandel inte verkar vara någonting. Och våldtäkt verkar knappt existera enligt dig.

Otrohet är som sagt var inte ett brott. Och du ville ha svar på vilket straff jag tycker att 21-åringen bör få utifrån det brott hon har begått: falsk angivelse.

Tja, chalmeristen lär göra något annat. Nästa gång lär han bli dömd.

Du är en kvinnohatare av rang. Stå för det. Precis som 21-åringen står upp för sin otrohet.

21-åringens sambo har eget ansvar för sina egna handlingar. Att du lägger ansvaret för misshandeln på 21-åringen är bara ytterligare ett tecken på ditt kvinnohat.

Att du inte nämner med ett ord målsägandes otrohet mot sin fru, är för att han är man. Hade han varit kvinna = hade du tjatat håll i tråden kring hans otrohet och hur förkastligt det är.

Och du verkar inte vara särskilt engagerad i sambons roll i det hela, som både misshandlat målsägande och är medhjälpare till falsk angivelse om våldtäkt mot målsägande. Hade sambon varit kvinna, hade annat ljud rådit i skrällan, då hade du skrivt sönder tråden om hur förkastligt sambon har betett sig.

Som sagt var. Stå upp för ditt kvinnohat, precis som 21-åringen står upp för sin otrohet.
Citera
2025-06-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Som sagt var. Stå upp för ditt kvinnohat, precis som 21-åringen står upp för sin otrohet.

Dåligt sätt att "stå upp" för otroheten dock.. Att falskanmäla våldtäkt för att sedan bli avslöjad.
Citera
2025-06-11, 23:21
Medlem
Citat:
Dåligt sätt att "stå upp" för otroheten dock.. Att falskanmäla våldtäkt för att sedan bli avslöjad.

Jag menar det hon skriver till sin sambo. Hon försöker inte förminska sin otrohet, hon visar förståelse för att han är arg på henne över otroheten. Hon skyller inte ifrån sig. Utan hon står för att hon har gjort fel när hon var otrogen. Moget och bra gjort av henne att stå för otroheten och inte skylla ifrån sig.

Men sedan är hon helt desperat i att hennes sambo inte ska hamna i rättslig påföljd gällande misshandeln.... denna desperation verkar ge henne kortslutning, så att hon falskt anmäler den redan (av hennes sambo) grovt misshandlade målsägande för våldtäkt... Och sambon hakar på, så han blir misstänkt för medhjälp till falsk angivelse.

Försöka slingra sig ur rättslig påföljd för ett bengånget brott, genom att begå ytterligare ett brott... Det är vad 21-åringen och hennes sambo pysslar med i detta ärende.
Citera
2025-06-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nä ingen tror jag fått max straff men däremot där de blivit under min straff, självklart skulle de vara samma straffskala och skadestånd som det är för våldtäkt.

Hur kan det bli under minsta straff? Är det inget måste att följa det där minsta/max straff, kan man alltså gå under straffskalan?
Senast redigerad av torkskap1 2025-06-11 kl. 23:26.
Citera
2025-06-11, 23:29
Medlem
Citat:
Jag menar det hon skriver till sin sambo. Hon försöker inte förminska sin otrohet, hon visar förståelse för att han är arg på henne över otroheten. Hon skyller inte ifrån sig. Utan hon står för att hon har gjort fel när hon var otrogen. Moget och bra gjort av henne att stå för otroheten och inte skylla ifrån sig.

Men sedan är hon helt desperat i att hennes sambo inte ska hamna i rättslig påföljd gällande misshandeln.... denna desperation verkar ge henne kortslutning, så att hon falskt anmäler den redan (av hennes sambo) grovt misshandlade målsägande för våldtäkt... Och sambon hakar på, så han blir misstänkt för medhjälp till falsk angivelse.

Försöka slingra sig ur rättslig påföljd för ett bengånget brott, genom att begå ytterligare ett brott... Det är vad 21-åringen och hennes sambo pysslar med i detta ärende.

Mogen vet jag inte.. Den här tjejen verkar väl ha varit otrogen med fler än så också dessutom. Att dessutom få för sig att förstöra någons liv och anklaga den falskt för våldtäkt är inte att vara mogen och ta ansvar för det hon själv gjorde.
Citera
2025-06-11, 23:33
Medlem
Citat:
Mogen vet jag inte.. Den här tjejen verkar väl ha varit otrogen med fler än så också dessutom. Att dessutom få för sig att förstöra någons liv och anklaga den falskt för våldtäkt är inte att ta ansvar för det hon själv gjorde.

Det är moget av henne att inte skylla ifrån sig gällande sin otrohet och stå för sin otrohet inför sin sambo. Och ha förståelse för hur han mår pga hennes otrohet.

Att hon falskt anklagar målsägande för våldtäkt har ju ingenting med själva otroheten att göra. Motivet till den falska angivelsen är ju att hennes sambo ska slippa rättslig påföljd pga misshandeln han utsatte målsägande för.
Citera
2025-06-11, 23:40
Medlem
Citat:
Det är moget av henne att inte skylla ifrån sig gällande sin otrohet och stå för sin otrohet inför sin sambo. Och ha förståelse för hur han mår pga hennes otrohet.

Att hon falskt anklagar målsägande för våldtäkt har ju ingenting med själva otroheten att göra. Motivet till den falska angivelsen är ju att hennes sambo ska slippa rättslig påföljd pga misshandeln han utsatte målsägande för.

Om det är moget beror ju helt på anledningen till att hon erkände att hon var otrogen. Det kan ju finnas anledningar till att hon erkände som inte är de att hon ville ta ansvar och ha förståelse för hennes kille.

Fast det är ändå inte moget att vara likgiltig inför att förstöra någons liv på grund av en situation hon var delaktig i att sätta målsägande i.
Citera
2025-06-11, 23:53
Medlem
Bilderberg78s avatar
Grejen är att dagens generation använder sina telefoner till allt, men fattar aldrig att det ger bevis i detalj som de sedan åker fast på.

Nytorgsmannen åker fast för det var gång och de är dömda att misslyckas redan på förhand.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nytorgsmannen

De som inte inser att de är korkade är de enda som riskera att begå brott, som på förhand inte ens kunde fungerar bara genom att skriva ner j´hela planen i sin telefon plus alla andra spå det lämnar med chattar och var de befunnits sig geografiskt. Hela polisutredningen är färdig som de själva har skapat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in