2025-06-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du ska inte försöka förminska den unga kvinnans agerande i den här soppan, det är inte alls ovanligt med otrogna kvinnor som anmäler våldtäkt i efterhand. I flera uppmärksammade fall de senaste åren så har kvinnan haft problem med sin pojkvän och har då hamnat i säng med en annan man och där har hon i efterhand kommit på att hon blivit våldtagen trots omständigheter som pekar på något helt annat.

Du Tomatpuren verkar mest fokusera på den bedragna sambon och hans misshandel i affekt av målsäganden men roten till det onda är den unga kvinnans otrohet för det var hennes otrohet som satte igång händelseförloppet som nu lett till att både hon och hennes bedragna sambo är misstänkta för falsk angivelse.

Otrohet är inte olagligt.

Misshandel är olagligt. Falsk angivelse är olagligt. Medhjälp till falsk angivelse är olagligt.

Otrohet är inte en förmildrande omständighet i misshandelsfall.

Misshandel är inte en förmildrande omständighet till falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse.

21-åringen och målsägande bär moralisk skuld till otroheten mot sina respektive partners.

Sambon bär ansvar för brottet Misshandel och medhjälp till falsk angivelse.

21-åringen bär ansvar för brottet falsk angivelse.

I övrigt har jag inte sett en enda dom gällande falsk angivelse där Otrohet är motivet. Så som du vill påskina. Inte i detta fallet heller. Motivet i detta fall, till den falska angivelsen, är att 21-åringen vill rädda sin sambo från rättslig påföljd gällande misshandeln. Det är klart och tydligtså i FUP.
Citera
2025-06-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Tycker du man är mycket ung om man är 28-29 år?
Killen född 96 och tjejen 2003, 29 resp 22 detta år.

21 år är ungt. Då är man inte ens färdigutvecklad Neurologiskt. Konsekvenstänket är inte på plats ännu.

Vid 28 års ålder bör man vara Neurologiskt färdigutvecklad.
Citera
2025-06-11, 14:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vilket djävla vider och luder - hon borde få lika långt straff såsom den våldtäktsanklagade skulle fått om denne dömts x 5. Detta för att om han dömts skulle det förstört livet för honom.
Citera
2025-06-11, 14:55
Medlem
Citat:
21 åringen skulle jag bli förvånad om de blir mer än max 6 månaders fängelse, detta blir fotboja då hon har sysselsättning.
I Umeå ångrade sig en tjej efter att killen tom suttit inne för några år sedan men de blev inte fängelse.

Falsk angivelse om våldtäkt är ett allvarligt brott. Så fängelse lär det nog bli. Men då hon redan suttit häktad ett tag och den tiden räknas av, så vet man ju inte hur länge hon kommer sitta i fängelse i så fall.
Citera
2025-06-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vilket djävla vider och luder - hon borde få lika långt straff såsom den våldtäktsanklagade skulle fått om denne dömts x 5. Detta för att om han dömts skulle det förstört livet för honom.

Har du läst FUP?

Hon gjorde falskanmälan, för att rädda sin sambo från rättslig påföljd för den grova misshandel han utsatte målsägande för, när han tog 21-åringen och målsägande på bar gärning, när de var otrogna mot sina respektive.

Sambon är nu misstänkt för misshandel och medhjälp till falsk angivelse.
21-åringen för falsk angivelse.

Målsägande var otrogen mot sin fru som han är lyckligt gift med och har två små barn med. På stället där 21-åringens sambo befann sig. Målsägande visste om att de två var sambos.

Läs FUP.
Citera
2025-06-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Ja jag vet, jag bara uttryckte min åsikt i det hela och hur jag tycker rätten i Sverige BORDE dömma men dom kommer nog dömma det milt, som allt annat.
Och hennes tid i häkte kommer räknas (vilket det ska göras) som att hon suttit av sin tid så hon kommer säkert gå efter rättengång DOCK hoppas jag att hon INTE gör det utan faktiskt får ett 1 år eller liknande så andra fattar att det är allvarligt att falsk anmäla folk och att det faktiskt har konsekvenser.

Det fattar folk ändå, att det är ett allvarligt brott. Så det behöver inte statueras exempel. Men utifrån att det är ett allvarligt brott med maxstraff på 4 år, så lär hon få fängelse. Låter det vara osagt hur länge, rätten får ju mer info under rättegången.
Citera
2025-06-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Fast med tanke på den armada av meddelanden hon skickat så kan det kanske ha varit svårt för henne att få en överblick över allt….

Jo, det har du verkligen rätt i! Och så stressad och uppjagad som hon verkar ha varit efter att sambon misshandlat målsägande grovt, så har hon nog inte hunnit tänka att raddera allt som är misstänkt.

Och egentligen hade ingen av dem behövt raddera, polisen kan ju finna även radderade sms. Bra med tekniken!
Citera
2025-06-11, 15:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du läst FUP?

Hon gjorde falskanmälan, för att rädda sin sambo från rättslig påföljd för den grova misshandel han utsatte målsägande för, när han tog 21-åringen och målsägande på bar gärning, när de var otrogna mot sina respektive.

Sambon är nu misstänkt för misshandel och medhjälp till falsk angivelse.
21-åringen för falsk angivelse.

Målsägande var otrogen mot sin fru som han är lyckligt gift med och har två små barn med. På stället där 21-åringens sambo befann sig. Målsägande visste om att de två var sambos.

Läs FUP.

Vilken djävla soppa!
Har inte läst FUP, faktiskt - sorry! Slarvigt av mig! Men, har det något att säga, egentligen? Hon har de facto felaktigt/lögnaktigt försökt få någon falskeligen dömd för våldtäkt. Dock; om detta var på uppmaning/hot från den misshandlande pojkvännen, ja då hamnar ju saken i annan dager... Hon är iofs. klandervärd i alla lägen.

Har säkerligen missförstått hela skiten och lägger mig flat.
Citera
2025-06-11, 15:09
Medlem
Citat:
21 åringen sög ju av nån storkukad kille(samma dag?) Och skulle försöka få till ett ligg med denna till helgen på fråga från kompisen varför dom inte låg då, hon ville verkligen ha de stora kuken i sig skriver hon, tror att denna är otrogen ofta och säger till älskarna att hon inget får hemma vilket är mycket vanligt att otrogna säger. Troligen försvar för sitt agerande.

Det är i övrigt målsägande som påstår att 21-åringen sagt att hon och sambon inte haft sex på 5-6 månader. Så vi vet ju inte med säkerhet att hon sagt det.

Med det låter ju onekligen som hon var rejält sexuellt frustrerad. Så det kan kanske stämma.
Citera
2025-06-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vilken djävla soppa!
Har inte läst FUP, faktiskt - sorry! Slarvigt av mig! Men, har det något att säga, egentligen? Hon har de facto felaktigt/lögnaktigt försökt få någon falskeligen dömd för våldtäkt. Dock; om detta var på uppmaning/hot från den misshandlande pojkvännen, ja då hamnar ju saken i annan dager... Hon är iofs. klandervärd i alla lägen.

Har säkerligen missförstått hela skiten och lägger mig flat.

Jag ska försöka förkorta soppan:

21-åringen och hennes sambo är i en relation, där hon uppenbarligen inte får det hon behöver, framgår av sms mellan henne och hennes mamma bla. Det verkar vara en destruktiv relation, där sambon den 14 mars vill slänga ut 21-åringen och den 16 mars skriver ett riktigt gulligt sms till henne.

En kväll är de ute och lär då känna målsägande. 21-åringen blir rejält attraherad av målsägande (enligt målsägande) och flirtar enligt målsägande med honom. Målsägande är lyckligt gift och har två små barn med sin fru. Så han visar 21-åringen sin ring och pekar även på hennes sambo, när hon raggar på honom. 21-åringen insisterar dock enligt målsägande.

Så de båda är otrogna mot sina respektive inne på ställets toalett.

21-åringens sambo letar efter henne och tar dem på bar gärning. Och börjar då misshandla målsägande grovt, så att han tappar medvetandet.

Sambon drar.
21-åringen ringer 112.
Målsägande får åka ambulans till sjukhus.

21-åringen försöker få tag på sin sambo och försöker få honom att hålla sig undan från polisen. Sambon skäller på henne för otroheten. Hon står för otroheten och har förståelse för hur Sambon ser på henne efter den.

21-åringen är dock mycket orolig att sambon ska få rättslig påföljd till följd av misshandel av målsägande. Hon skriver till sambon något som lätt tolkas som en plan om falsk angivelse om våldtäkt, för att rädda sambon från rättsliga påföljder. Sedan pratar de i telefon. Och sedan anmäler 21-åringen målsägande falskt för våldtäkt. Och hennes sambo uppger i förhör att han såg målsägande våldta 21-åringen. Och därav bara ville ha bort målsägande från 21-åringen.

Så nu står sambon misstänkt för misshandel och medhjälp till falsk angivelse. Och 21-åringen står misstänkt för falsk angivelse.

Men läs gärna FUP. Det är en soppa.
Finns rejält med sms som bevisning.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-11 kl. 15:28.
Citera
2025-06-11, 15:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Otrohet är inte olagligt.

Misshandel är olagligt. Falsk angivelse är olagligt. Medhjälp till falsk angivelse är olagligt.

Otrohet är inte en förmildrande omständighet i misshandelsfall.

Misshandel är inte en förmildrande omständighet till falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse.

21-åringen och målsägande bär moralisk skuld till otroheten mot sina respektive partners.

Sambon bär ansvar för brottet Misshandel och medhjälp till falsk angivelse.

21-åringen bär ansvar för brottet falsk angivelse.

(Det fetade)

Äntligen skriver du så att man förstår dig ☺️

Men vad anser du att den otrogna kvinnan ska ha för straff för att ha anmält en påhittad våldtäkt?
Citera
2025-06-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(Det fetade)

Äntligen skriver du så att man förstår dig ☺️

Men vad anser du att den otrogna kvinnan ska ha för straff för att ha anmält en påhittad våldtäkt?

Det har jag redan svarat på: det straff som rätten bedömer.

Det är egentligen bara vid mord eller där barn farit väldigt illa, eller vid synnerligengrov misshandel eller vis seriebrottslighet, jag har åsikter om strafflängd.

Vad anser du att sambon hennes ska ha för straff för medhjälp till falsk angivelse och misshandel?
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-11 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in