Citat:
Om det skrivs om 21-åringens otrohet. Så skriver jag om målsägandes otrohet, som i sak drabbar hans fru värre än 21-åringens sambo, då målsägande och hans fru har två små barn tillsammans.
Skrivs det om 21-åringens grova falska angivelsen, behöver motivet nämnas. Och motivet är ju uppenbart att hon vill rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandeln mot målsägande. Och men behöver även nämna att sambon är skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.
Vad gäller otroheten, går inte den ena otroheten att särskilja från den andra. Båda är ju otrogna. Både 21-åringen och målsägande.
Och vad gäller lagbrotten, så hänger de ju ihop:
1. Sambon misshandlar målsägande.
2. 21-åringen blir rejält orolig att sambon ska få fängelse och ljuger om att målsägande våldtagit henne, så att sambon ska slippa rättslig påföljd. Och gör sig då skyldig till grov falsk angivelse.
3. Sambon bekräftar 21-åringens lögn och säger att han såg målsägande våldta 21-åringen. Och gör sig då skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.
Skrivs det om 21-åringens grova falska angivelsen, behöver motivet nämnas. Och motivet är ju uppenbart att hon vill rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandeln mot målsägande. Och men behöver även nämna att sambon är skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.
Vad gäller otroheten, går inte den ena otroheten att särskilja från den andra. Båda är ju otrogna. Både 21-åringen och målsägande.
Och vad gäller lagbrotten, så hänger de ju ihop:
1. Sambon misshandlar målsägande.
2. 21-åringen blir rejält orolig att sambon ska få fängelse och ljuger om att målsägande våldtagit henne, så att sambon ska slippa rättslig påföljd. Och gör sig då skyldig till grov falsk angivelse.
3. Sambon bekräftar 21-åringens lögn och säger att han såg målsägande våldta 21-åringen. Och gör sig då skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse.
Ironiskt att du svarar på min kommentar där jag skriver att du upprepar dig enbart för att... Upprepa dig.
Det här är redan klarlagt, BO gjorde moraliskt fel, och? Han har inte begått ett brott, Elin och Victor har begått väldigt allvarliga brott, fokusera på det istället för att dra upp att BO minsann också var otrogen.
Elin är den största boven i det här, med hästlängder, du verkar ha svårt att acceptera det, hade hon inte varit otrogen (två gånger) så hade inte en misshandel skett och inte heller någon falsk tillvitelse.
Nu vet vi båda två att när du läser det här så är det första som kommer upp i ditt huvud "Men bo då? Han var ju också otrogen så hade inte han varit otrogen så hade inte något av det här hänt".
Låt mig då påminna dig om att Elin redan varit otrogen innan det här så det är mer än troligt att denna BO hade ersatts utav ett annat BO.
Förövrigt, om det är till någon tröst så berättar BO i ett förhör att han och hans fru kommer jobba igenom det och gå i parterapi, nog för att det är en jävligt jobbig och ångestfylld situation för frugan så är inte allting helt kört för dom två som du gärna vill tro.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-06-26 kl. 16:27.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-06-26 kl. 16:27.