2025-06-08, 18:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du ännu inte läst FUP?
21-åringen och hennes sambo avslöjade sig själva, kan man verkligen säga. Kolla sms:en 21-åringen och sambon har skrivit till varandra samt sms:en 21-åringen har skrivit till sin mamma. Och de sökningar 21-åringen har gjort på nätet.

Ja nu låter det annorlunda när du knackar ner inlägg. Nu har du minsann läst FUP och är välinformerad ☺️

Det är svårt att glömma bort dina tidigare rätt sanslösa spekulationer kring vad som hade hänt 😁

Citat:
Jag menar precis det jag skriver: jag tror inte 21-åringen och målsägande har haft sex med varandra. Hade de haft sex så hade det tagit längre tid än bara 8 timmar att finna bevis som gör att de sedan häktar henne för falsk angivelse.

Hade de haft sex, hade ju en ord står mot ord situation uppstått. Och då hade polis och åklagare fått vända på fler stenar innan de fått en bild av vad som verkar ha hänt. Det tar längre tid än 8 timmar.

Så jag tror att 21-åringen och målsägande inte har haft sex. De var förmodligen inte ens i närheten av varandra. Kanske rentav i olika städer vid den påstådda "våldtäkten". Och det kunde åklagare och polis se bevis för. Och därmed snabbt inse att detta med stor sannolikhet rör sig om falsk anklagelse. Och häktar 21-åringen för detta.

Alternativt att 21-åringen har påstått att målsägande har våldtagit 21-åringens kompis tex. Vilket kompisen dementerar och åklagare och polis ser att våldtäkt inte kan vara fallet. Och att det därmed troligen rör sig om falsk angivelse. Och 21-åringen häktas för detta.

Just tidsaspekten på 8 timmar mellan anklagelse till häktning, gör att jag tror att inget sex har förekommit. Hade 21-åringen och målsägande haft sex hade det helt enkelt tagit längre tid än så att utreda om det var våldtäkt eller falsk angivelse.
Citera
2025-06-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och du väljer att lita på en kvinna som inte bara är otrogen mot sin sambo utan även ljuger om att hon blivit våldtagen?

Det går väl inte att utesluta att hon ljög om att hon inte haft sex på 5-6 månader?

Haha hon sitter alltså och piper för sin mamma att hon inte får tillräckligt av det hon "behöver"? 😁

Den där sambon borde se sig om efter en bättre tjej.

Det vet inte du.

Men för att prata om något helt annat, vad anser du att hon ska ha för straff?

Men du. Det är målsägande som säger att 21-åringen sagt till honom att hon och sambon inte har haft sex på 5-6 månader. Så först ska man ju lita på vad målsägande uppger. Sedan lita på att det 21-åringen påstås ha sagt till målsägande stämmer. Jag väljer alltså att lita på målsägande.

Och det låter väl rätt rimligt att 21-åringen och hennes sambo inte har haft sex på 5-6 månader. Har du inte läst FUP? Sambon verkar jädrigt svajig. Den 14 mars skriver han ett elakt sms till 21-åringen där han vill kasta ut henne ur deras lägenhet och vill göra slut. Två dagar senare skriver han ett gulligt sms till henne.... Han låter extremt instabil. Och är också tidigare dömd för misshandel och våldsamt motstånd. Och nu misstänkt för grov misshandel och medhjälp till falsk angivelse. Så ja. Låter rimligt att de inte har haft sex på 5-6 månader. Destruktiv relation.

Nope, 21-åringen sitter inte och piper till sin mamma om sambon. Hon har dock grova samvetskval över sin otrohet och är mycket orolig att sambon ska åka fast för den grova misshandeln. I ett desperat försök att "rädda" sambon från rättslig påföljd, kommer hon på att "jag kanske inte samtyckte till den saken".

En "bättre tjej" lär knappast vara vad sambon behöver. Han behöver nog förr behandling och vård för sina aggressionsproblem och instabilitet. Har du inte sett bilderna i FUP på den grovt misshandlade målsägande? Har du inte läst FUP?

Jag anser att både 21-åringen och sambon bör få fängelse. Det är allvarliga brott de utsatt målsägande för. 21-åringen för falsk angivelse och hennes sambo för grov misshandel och medhjälp till falsk angivelse.

Sambon ljuger ju också i förhör och säger att målsägande våldtagit 21-åringen. Det har du tydligen missat.
Citera
2025-06-08, 18:41
Medlem
Citat:

Målsäganden hade kanske inte heller haft sex på 5-6 månader så då skulle väl det ursäkta hans otrohet? ☺️

Man undrar vad mamman tycker om sin dotter nu? Det var kanske inte dottern som var bra för den där sambon eftersom det var hon som var otrogen? ☺️

Hon är nog mest dålig för både sambon och målsäganden.

Återigen så hade kanske inte målsäganden fått sex hemma på länge och med din logik så var det alltså ok att vara otrogen?

Men den som gjort målsäganden mest illa är väl 21-åringen?

Målsägande säger sig vara i ett lyckligt äktenskap och har två små barn hemma med sin fru. Han är 38. Han borde vetat bättre än att vara otrogen.

21-åringen är ung, har inte utvecklat konsekvenstänk och är i en dålig och destruktiv relation och har inte haft sex med sin sambo på 5-6 månader. Otrohet är aldrig ok, men lite mer begripligt, under de omständigheterna.

Både 21-åringen och hennes sambo har gjort målsägande fruktansvärt illa.
21-åringen genom att: falskt anklaga målsägande för våldtäkt.
21-åringens sambo genom att grovt misshandla målsägande och genom medhjälp till falsk angivelse om våldtäkt. Läs förhören med sambon...

Jag tycker verkligen synd om målsägandes fru och barn... vilken soppa målsägande ställt till för sin familj genom otroheten. Och vilket lidande 21-åringen och hennes sambo ställt till för målsägande och hans familj...

Även anhöriga och vänner till 21-åringen och hennes sambo far ju illa i detta.
Citera
2025-06-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ja nu låter det annorlunda när du knackar ner inlägg. Nu har du minsann läst FUP och är välinformerad ☺️

Det är svårt att glömma bort dina tidigare rätt sanslösa spekulationer kring vad som hade hänt 😁

Spekulationer är Spekulationer och kommer utifrån den lilla information vi då hade i detta fallet. Tycker du ska komma ner från dina höga hästar, du gör bort dig själv. Är det någon som gör sanslösa Spekulationer, så är det du. I Saga-fallet och i Beata-fallet. Jojo. Kliv ner från dina höga hästar du och sluta göra bort dig.

Nu har vi mer information i fallet som denna tråd handlar om. Har du läst FUP ännu?
Citera
2025-06-08, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
NRIKES. En 21-årig kvinna greps efter att ha lämnat in en anmälan om våldtäkt till rättscentrum i Malmö den 30 mars. Åklagaren bedömde att anmälan inte var sann – och kvinnan sitter nu själv häktad för grov falsk angivelse, skriver Sydsvenskan.

Dela artikeln

Kvinnan kom in till rättscentrum klockan 18.29. Polisen inledde genast utredningsåtgärder. Exakt vad som gjordes vill åklagaren inte kommentera.

Drygt åtta timmar senare, vid 02.33, fattades beslut om att anhålla kvinnan, enligt Sydsvenskan.

Hon är sedan dess frihetsberövad, trots att hon är tidigare ostraffad. Hon förnekar brott.

Grov falsk angivelse innebär att någon anmält en person som man vet är oskyldig, med avsikt att få personen dömd. Brottet kan ge upp till fyra års fängelse.

– Jag menar att det råder kollusionsfara, att kvinnan riskerar att påverka utredningen om hon är på fri fot, säger åklagaren Fredrika Svensson till Sydsvenskan.

Malmö tingsrätt höll häktningsförhandling under torsdagen och delade åklagarens bedömning.

Kvinnan är nu häktad på sannolika skäl misstänkt för grov falsk angivelse och ska sitta häktad i två veckor.

Någon som vet vem hon är?

Källa:
https://www.friatider.se/21-arig-kvi...falsk-valdtakt

Även om många våldtäkter är legitima så tror jag att de flesta våldtäkter som anmäls är falska därav dessa anmälningar har tappat trovärdighet och färre åtalas eller döms. Det är tjejer som förstör systemet för tjejer med andra ord.
Citera
2025-06-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Även om många våldtäkter är legitima så tror jag att de flesta våldtäkter som anmäls är falska därav dessa anmälningar har tappat trovärdighet och färre åtalas eller döms. Det är tjejer som förstör systemet för tjejer med andra ord.

Vad fel du har.

Siffran har varit konstant i många år: 5% av våldtäktsanmälningar leder till fällande dom.
Och knappt 2% av våldtäktsanmälningar är falsk angivelse. Flertalet våldtäktsanmälningar är våldtäkt, men med allt för dåliga bevis för att gå till åtal eller fällande dom.

I detta fallet var målsägande och 21-åringen otrogna med varandra mot sina respektive. 21-åringens sambo tog dem på bar gärning och misshandlar målsägande grovt. 21-åringen blir knäckt och rädd att hennes sambo ska åka på rättsliga påföljder pga den grova misshandeln. Och därav anklagar hon målsägande falsk för våldtäkt, för att "rädda" sin sambo. Och sambon hakar på... Så han är nu misstänkt både för grov misshandel mot målsägande och för medhjälp till falsk angivelse...

Jag har aldrig läst om ett liknande fall.
Citera
2025-06-08, 19:05
Citat:
Vad fel du har.

Siffran har varit konstant i många år: 5% av våldtäktsanmälningar leder till fällande dom.
Och knappt 2% av våldtäktsanmälningar är falsk angivelse. Flertalet våldtäktsanmälningar är våldtäkt, men med allt för dåliga bevis för att gå till åtal eller fällande dom.

I detta fallet var målsägande och 21-åringen otrogna med varandra mot sina respektive. 21-åringens sambo tog dem på bar gärning och misshandlar målsägande grovt. 21-åringen blir knäckt och rädd att hennes sambo ska åka på rättsliga påföljder pga den grova misshandeln. Och därav anklagar hon målsägande falsk för våldtäkt, för att "rädda" sin sambo. Och sambon hakar på... Så han är nu misstänkt både för grov misshandel mot målsägande och för medhjälp till falsk angivelse...

Jag har aldrig läst om ett liknande fall.

Var väl det som hände i väskmordet där kvinnan anklagade offret för våldtäkt
Citera
2025-06-08, 19:33
Medlem
Citat:

Det känner jag inte till.
Citera
2025-06-08, 19:49
Medlem
Citat:

Stämmer. Den kvinnan gjorde samma sak.

Finns fup i detta fall i tråden? Letade bakåt men kunde inte hitta.
Citera
2025-06-08, 20:05
Medlem
https://www.flashback.org/leave.php?...o%2Fd%2FSRcyYy

Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Stämmer. Den kvinnan gjorde samma sak.

Finns fup i detta fall i tråden? Letade bakåt men kunde inte hitta.
Citera
2025-06-08, 21:00
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprofesseur
https://www.flashback.org/leave.php?...o%2Fd%2FSRcyYy

Klassiker att tjejer säger de blivit våldtagna när de varit otrogen. Tack för FUP.
Citera
2025-06-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Klassiker att tjejer säger de blivit våldtagna när de varit otrogen. Tack för FUP.

Nej, vet inga sådana fall. Om det inte de fakto rört sig om våldtäkt.

I detta fallet kom alltså 21-åringens sambo på 21-åringen och målsägande när de låg med varandra (båda var otrogna mot sina respektive partners). Och då misshandlade 21-åringens sambo målsägande grovt.

21-åringen anmäler senare målsägande falskt för våldtäkt för att försöka "rädda" sin sambo från rättsliga påföljder rörande den grova misshandeln han åsamkat målsägande.

21-åringens sambo är misstänkt för medhjälp till falsk angivelse om våldtäkt. Och grov misshandel.

Bra att du läser FUP, så du får en klar bild och inte går efter myter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in