Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-13, 14:15
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Han sitter och hånflinar medan han själv inte lyckats med ett skit mer än att vara en lat hycklare
Med risk för att bli kallad "rasist" så håller jag med. Rooble är en bebis. Som Marcus sa i synken. Marcus har rätt. Förstår till fullo att han ballade ur. I PK-sverige får man absolut inte höja rösten eller konfrontera någon med utländsk härkomst. Då ligger man illa till.
2024-05-13, 14:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Detta pga att hela säsongen är riggad av Mastiff till hans fördel.
Ungefär 10:de gången du skriver detta. På vilket sätt har säsongen varit riggad till Alexs favör? Berätta gärna!
Var det kanske:
...den gången det var ett klurigt pussel för att ta sig in, då Simone vann?
...eller den gången det var den klassiska eldkampen mot Mark? (En 50/50-tävling)
... eller den gången man skulle ligga och vänta på att tidvattnet skulle rulla in - en tävling som var Alexs mardröm, då han har traumatiska minnen från barndomen?
...eller den gången han förlorade mot gubben Lars i att tappa upp kokosvatten?

Att Gränsländare har fått flera chanser att ta sig in är inte heller något nytt. Har sett likadant ut exakt alla säsonger. Så ett sådant argument håller absolut inte.

Förstår om du, likt N.Armstark, inte kan backa upp dina påståenden. Utan bara svamlar på.
2024-05-13, 14:26
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ungefär 10:de gången du skriver detta. På vilket sätt har säsongen varit riggad till Alexs favör? Berätta gärna!
Var det kanske:
...den gången det var ett klurigt pussel för att ta sig in, då Simone vann?
...eller den gången det var den klassiska eldkampen mot Mark? (En 50/50-tävling)
... eller den gången man skulle ligga och vänta på att tidvattnet skulle rulla in - en tävling som var Alexs mardröm, då han har traumatiska minnen från barndomen?
...eller den gången han förlorade mot gubben Lars i att tappa upp kokosvatten?

Att Gränsländare har fått flera chanser att ta sig in är inte heller något nytt. Har sett likadant ut exakt alla säsonger. Så ett sådant argument håller absolut inte.

Förstår om du, likt N.Armstark, inte kan backa upp dina påståenden. Utan bara svamlar på.
Det kommer visa sej. Jag skrev också att jag kan ha fel. Du behöver inte bli så upprörd. Eller?
2024-05-13, 14:26
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Med risk för att bli kallad "rasist" så håller jag med. Rooble är en bebis. Som Marcus sa i synken. Marcus har rätt. Förstår till fullo att han ballade ur. I PK-sverige får man absolut inte höja rösten eller konfrontera någon med utländsk härkomst. Då ligger man illa till.

Jag brukar säga att det är karaktären som avgör en människas värde, inte hudfärg osv. Men pga av PK-Sverige har vi en fruktansvärd situation i landet vad gäller invandrarkriminalitet. Kan man inte se det, ja då är man lågbegåvad skulle jag vilja påstå. Kommer ju olika skrämmande rapporter om hur illa ställt det är när det gäller bombningar och skjutningar t ex. Och bedrägerier.

Rooble får jag inga bra vibes från, han beter sig inte på ett bra sätt och är omogen som människa och med kort stubin. Kort stubin skapar många problem vilket säsongen visat hos flera ...
2024-05-13, 14:29
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag skulle säga Olivia eller Alma. Men tjejer brukar inte vinna hinderbanan plus elden i slutet. Tror inte de är snabba nog. Finns antagligen ett pussel och en kast-station längs hinderbanan, det kan ju sinka nån som Rooble t ex, (måtte han inte gå till final).
Vi vet ju inte hur hinderbanan ser ut? Avstår från att spekulera.
2024-05-13, 14:30
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Vi vet ju inte hur hinderbanan ser ut? Avstår från att spekulera.

Ja vi får se...
2024-05-13, 14:43
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Ganska sjukt ändå att de är pruduktionens fel rakt igenom att det ser ut som det gör nu. Usla Roooobleeee åker alltså ut för att han blev SIST, men se de kunde inte produktionen acceptera och låter Pål ta tillbaka honom.. han sitter nu och hånflinar på öråden så det enda man vill är att slå in det flinet på honom igen. Tycker han verkligen själv att han är förtjänt av att va kvar där , Gustav åkte ut för att han blev SIST. Zayera skulle åkt ut med huvudet före redan efter en par dagar men sitter också hon och flinar glatt.
Det var öppet deklarerat som pris till vinnaren av första individuella tävlingen att denne blev immun och fick chans att ändra historien.
Vem som skulle vinna och sedan komma sist var helt okänt då.
2024-05-13, 14:48
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Det var öppet deklarerat som pris till vinnaren av första individuella tävlingen att denne blev immun och fick chans att ändra historien.
Vem som skulle vinna och sedan komma sist var helt okänt då.

Det var okänt bägge delarna för tittarna och deltagarna och kunde twistas precis hur produktionen ville. Nu blev det så här då Pål vann. Hade kunnat bli helt annorlunda om nån annan vann och att ändra historien hade kunnat vara en helt annan uppgift. Det har vi ingen aning om eller hur?
2024-05-13, 15:08
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det var okänt bägge delarna för tittarna och deltagarna och kunde twistas precis hur produktionen ville. Nu blev det så här då Pål vann. Hade kunnat bli helt annorlunda om nån annan vann och att ändra historien hade kunnat vara en helt annan uppgift. Det har vi ingen aning om eller hur?
Se helheten istället för att diskutera hit och dit vem som gjorde vad och inte.
Jag är helt övertygad om att Alex kommer att vinna.
Varför han kommer göra det? Tja det kan ni diskutera bäst ni vill.
Men..Som jag sagt innan...jag kan ha fel. Och då är jag den förste att erkänna det. Frågor på det?
2024-05-13, 15:09
Medlem
Zayeras moraliska kompass är intressant "Pål gav inte mig en immunitet när jag ville, så jag kan tänka mig att rösta ut honom nu för Alex vill det"
2024-05-13, 15:14
Medlem
Hon är en riktig nietzschean den där Zayera, ingen jävla slavmoral där inte. Hon borde förklara det för Pål i sånna termer då kan kommer han nog vara okej med att bli utröstad.
2024-05-13, 15:16
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Zayeras moraliska kompass är intressant "Pål gav inte mig en immunitet när jag ville, så jag kan tänka mig att rösta ut honom nu för Alex vill det"
Bra skrivet! Första målet avklarat för Alex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in