Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-12, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Frågade en annan men hur kan man heja på Pål eller Robble?
Vad har du/det med min topplista att göra?
2024-05-12, 22:29
Medlem
Svidmyras avatar
Där tog mitt intresse för Robinsontittande slut. Mår nästintill illa av Rooble, Zajdatanten och Pål men antar att alla tre hänger kvar som iglar till slutet. Ingen värdig vinnare finns kvar. Alex kommer att åka i första bästa öråd där det går att rösta bort honom. Zajdan är så flegmatisk att hon troligen står blixtstilla på brädan och sen vinner hon alltihopa och blir den mest avskydda av alla Robinsonvinnare hittills. Jag orkar inte ta upp min tappade sug.
2024-05-12, 22:29
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Så du menar att hans ocharmiga beteende får dig och heja på honom? Rimligt... Men okej.
Varför är det "ocharmigt"?
2024-05-12, 22:30
Medlem
Zyxel04s avatar
Inte varit så aktiv på forumet pga att jag har bättre för mig, men öh kände för att komma in nu.

Minns inte vilket lag som var lag nord och lag syd...

Men det laget där Roble var med... har minst sagt lyckats "vinna" kampen mot det laget som Pelle tillhörde.

Men "lag Pelle" har haft oflax... typ.. tanken var väl att Roble skulle åka ut efter första tävlingen och sen blev det Mark på grund av att Pål fick ändra historien.

Lite samma när Pelle och Gustav hade lurat "Lag Roble"-pakten med de hemliga immuniteterna... så att Zayera (?) (minns fan inte) åkte ut på ö-rådet men sen blev det en duell och då föll biceps-Karin.

Lite oflax men aja...

Det är väl ingen kvar från det lag om jag inte minns fel? Lol...

Lite svårt att veta hur pakterna kommer se ut nu... jag har knappt haft koll på hur de sett ut fram tills nu.

Maureen: Ingen aning vem hennes vän är?

Rooble: Man har märkt att han är tight med Pål den senaste tiden.. samt att han stör sig på Magnus.. även sett honom prata med Zayera..

Marcus: Ogillar Pål, och försöker liera sig med de andra... lite oskön...

Zayera: Känns som att han mest "åkt" med... i den gamla pakten från Robles lag.

Olivia: Lite som Zayera typ öh.. men lite mindre drama runt henne.

Simone: Mest varit i bakgrunden

Alma: Var väl den i gamla "lag Roble" som var tightast med Pelle och Gustav... men upplever henen som lojal.

Alexander: Ny från gränslandet och har väl typ träffat många av de som är på Robinson, eller i alla fall en del?

Det är svårt att veta vem som kommer rycka, jag tror att Marcus lär ligga risigt till.
2024-05-12, 22:31
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Men det är ju det som är grejen! De har ju ALDRIG åkt ut huvudtävlingen Robinson, de har inte varit i Gränslandet eller nåt annat limboland, det är därför de rent logiskt blir mest värdiga vinnare då de klarat att vara kvar i huvudtävlingen utan att misslyckas någongång.
Bara för att du personlighetsmässigt ogillar dem gör dem ju inte mindre värda vinsten för det.
Dom hade säkert åkt ut om förutsättningarna var annorlunda. Tex duell vid varje öråd.
2024-05-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Vad har du/det med min topplista att göra?

För att förstå vissa människor som dig.
2024-05-12, 22:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Skriver under på den men hade gärna haft med kackerlackan(överlevare) Zayera på den listan.
Absolut. Gör tillägg i protokollet om korrigering.
2024-05-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Där tog mitt intresse för Robinsontittande slut. Mår nästintill illa av Rooble, Zajdatanten och Pål men antar att alla tre hänger kvar som iglar till slutet. Ingen värdig vinnare finns kvar. Alex kommer att åka i första bästa öråd där det går att rösta bort honom. Zajdan är så flegmatisk att hon troligen står blixtstilla på brädan och sen vinner hon alltihopa och blir den mest avskydda av alla Robinsonvinnare hittills. Jag orkar inte ta upp min tappade sug.

Känner samma. Men hoppas Alex har någon fördel och har immunitet eller något då han har vunnit gränslandet.
2024-05-12, 22:35
Medlem
Citat:
Varför är det "ocharmigt"?

Med tanke på hans egenskaper som han har visat upp så är det inte direkt charmiga...
2024-05-12, 22:36
Avstängd
Uppgradering av veckans topplista.

1. PÅL
2. Robble
3. Olivia
4. Zayera

Nästa lista Inkommer på torsdag. .
Senast redigerad av Vipan 2024-05-12 kl. 22:41.
2024-05-12, 22:38
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Med tanke på hans egenskaper som han har visat upp så är det inte direkt charmiga...
Det tycker jag. Så är han en riktig överlevare som klarat sig så långt trotts att han blivit mobbad och haft pakt emot sig från första dagen.
2024-05-12, 22:42
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Det tycker jag. Så är han en riktig överlevare som klarat sig så långt trotts att han blivit mobbad och haft pakt emot sig från första dagen.

Mobbad skulle jag inte kalla det. De andra har haft överseende i vardagen enligt klippningen, de har blivit sur över hans stora egoism vilket vem som helst skulle bli och ifrågasätta om man är sund, men jämför man med riktig mobbning som fanns förr i Robinson så har han inte blivit mobbad. Bara ifrågasatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in