Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-13, 15:16
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Zayeras moraliska kompass är intressant "Pål gav inte mig en immunitet när jag ville, så jag kan tänka mig att rösta ut honom nu för Alex vill det"
Bra skrivet! Första målet avklarat för Alex.
2024-05-13, 15:17
Medlem
Svidmyras avatar
Det är lite spännande att Alex har ett gott öga till Zaida. Och att Z har börjat markera mot en av de andra.

För övrigt har jag börjat hålla på Maureen som varit en av de mest osynliga under hela programserien. Maureen och Olivia i final hoppas jag på. Om nu inte Alex lyckas hänga i, han är lite för trög och nallebjörnig för att vinna i år.

Fick Simone upp någon enda boll på rälsen? Dålig redovisning där.
2024-05-13, 15:21
Medlem
Citat:
Zayeras moraliska kompass är intressant "Pål gav inte mig en immunitet när jag ville, så jag kan tänka mig att rösta ut honom nu för Alex vill det"

Hon är egotrippen själv . Egons heliga moder . Helt otroligt egotrippad
2024-05-13, 15:38
Medlem
Bakarettans avatar
Rooble, Pål och Zayera är människor med noll självinsikt.
De tror att de har en gemensam grej.
Kontroll. Men eftersom de saknar självinsikt så fallerar detta när de blir ifrågasatta av människor som vågar konfrontera deras beteende.
2024-05-13, 15:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Z är egotrippad och tar det mesta personligt. Tror nog att hon fortfarande inte riktigt är Vän med Pål sedan Gränslandet och hon tyckte att Pål tisslade om (vilket han INTE gjorde) om att hon kanske skulle förlora lätt in någon tävling. Att hon sedan tytt sig till Pål inne i Robinson igen beror nog på att hon har svårt att bli lierad med de andra och nu när Alex kommit in i Robinson så blir hon kappvändare direkt och lycklig för att Alex erbjuder henne en eventuell X-a immunitet om han skulle vinna och om han får ge bort den vill säga på Örådet. Hon och Pål har snarlika dysfunktionella sociala beteende tycker jag - även om Pål's beteende är mer extrovert än Zayeras

Marcus Fuck You tal i båset/synken om Rooble som Bebis håller jag med om fullt ut. Och Nej det är INTE för att han är färgad och är somalier (som ursprung) utan min åsikt om honom kommer sig av hur Rooble har varit under hela Robinson hittills.

Jag gillar inte Pål och hans beteende heller men för den skull känner jag att både Mark och Marcus kanske borde ha förstått att Pål faktiskt är en människa han också. Bra att säga ifrån men man behöver inte mangla ner dem totalt inför Öppen ridå utan båda två kunde ha försökt att prata med honom mellan fyra ögon. Visserligen kanske deras budskap inte hade gått in i Pål's medvetande om sitt dåliga beteende men det har det ju inte gjort nu heller och dessutom har samtliga deltagare gått bananas i sitt sociala beteende efter dessa incidenter.

Efter vilka deltagare som finns kvar nu (Torsdag 13 maj) så hoppas jag att de tre som kommer att stå i Final blir: Alex, Marcus och Alma/alt. Maureen.
2024-05-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Min veckans topplista:

1. Olivia
2. Alex

Har bara två stycken faktiskt, resten är liksom bara där...om det ska finnas en trea klämmer jag till med Simone då hon fått Maureen edit och visas knappt.
Lägg till Alma istället så har du mitt troliga finalgäng.

Det är lätt att bortse från Alma men hon har hållit hög nivå i alla tävlingar förutom att matte verkar svårt (Se veckans avsnitt) men hon var tvåa dit iaf.

Ingen kanske tänker på att hon hade tre vinstpilar som bara Pelle till slut kopierade genom att vinna de 2 sista rundorna, så även han vann 3. Visst hon missade 2 pilar helt men har en vinnarskalle.

Blev 2:a nu i veckan där Alex vann. Hon hjälpte tjejgänget att vinna första tävlingen (då mot Pelle och Pål) och hon löste pusslet som gjort att Nord fick övertag mot Syd vid sammanslagningen.

Men som sagt det kan låsa sig för en vinnarskalle och utslagstävlingen blir avgörande.

Sedan har hon en immunitet som hon kan använda i örådet så då e Olivia Alma och Alex skyddade.

Marcus eller Pål ryker. Marcus blir utröstad och vågar inte vara ohederlig och ta ut en tjej som Pål lätt skulle gjort.
2024-05-13, 15:47
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Rooble, Pål och Zayera är människor med noll självinsikt.
De tror att de har en gemensam grej.
Kontroll. Men eftersom de saknar självinsikt så fallerar detta när de blir ifrågasatta av människor som vågar konfrontera deras beteende.
De som ifrågasatte deras beteende är Marcus, Mark och Pelle. Grymt jobbat av dem!
2024-05-13, 16:25
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Vad är det med folk som spyr ut sitt hat gentemot Gustav, Pelle och Mark?
Att spela smart och klokt som Pelle gjorde får folk i tråden att gå igång. För att han är homosexuell? Jamen det är väl klart att lågbegåvade inte klarar av att en gay person besitter dessa egenskaper.
Samma sak med Gustav. En ödmjuk, känslig och snäll kille blir hatad för att han är vän med Pelle. Helt otroligt vilka hatare det finns.
Mark. En jordnära och ödmjuk man som det brast för och som sa sin mening. Valde att ta en konflikt och fick otroligt mycket skit för det.
I mellanmjölkens land Sverige ska vi följa strömmen. Dvs det är fult att säja sin mening. Man är rasist om man konfronterar en människa som är av annan härkomst. Man ska helst hålla käften om man blir kallad rasist. Då är man en riktig svensk.

Gustav är knappast hatad. Inte sett mycket hat mot Pelle heller.

Du har fått saker om bakfoten angående Marcus och Rooble. Marcus konfronterade inte Rooble, det var Rooble som konfronterade Marcus.

Tycker det är bra att folk säger sin mening, som Rooble gjorde när Marcus pratade om honom bakom hans rygg.
Dock blir ängsliga svenskar rädda och kallar direkt honom för våldsblatte för att han höjer rösten.

Många svenskar föredrar passiv-aggressivitet före aggressivitet. Själv avskyr jag passiv-aggressivitet och tycker det är fegt och jag anser att aggressivitet är det bästa svaret på passiv-aggressivitet.

Det var talande när Marcus på örådet inte ville säga vad exakt det var som inte gjorde Pål till en värdig vinnare för han visste själv att det skulle låta otroligt småsint.

Exakt samma sak ser man i tråden, folk hatar Rooble och Pål utan att ha några resonemang mer än egna fantasier och ursäktar Marks och Marcus beteende för att de tycker de är häftigare eller för att de började heja på dem från början och inte vill ändra sig. Patetiskt.
2024-05-13, 16:28
Medlem
Citat:
De som ifrågasatte deras beteende är Marcus, Mark och Pelle. Grymt jobbat av dem!
Man är inte rasist för att man konfronterar någon av utländsk bakgrund. Du är mer oroad över att bli kallad rasist än att vara rasist.
2024-05-13, 16:34
Medlem
Citat:
Marcus , Mark och Pelle tror att dom är så jävla duktiga.
2024-05-13, 16:44
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Kan tänka så här, vilka skulle man t.e.x vilja ha som kollegor på jobbet, Mark, Marcus och Gustav eller Pål, Z och Robble. Valet är ju så enkelt att det är skrattretande. De 3 sistnämnda är ju chanslösa.
2024-05-13, 16:52
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Tog du åt dej?
Du är jätteduktig som sover på natten. Det var väl det du ville ha sagt. Hur fan kan man ens bry sig om folks dygnsrytm. Sen dyker du upp dagtid(naturligtvis) och skriver samma floskler. Ja, du gillar Pelle och vovven. Ja, du avskyr farbror Alex. Vi vet!
Senast redigerad av Vipan 2024-05-13 kl. 17:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in