Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Pål är den mest patetiska människa jag någonsin sett, och att han har så många fanboys i den här tråden är fanimej ett under. I synkar sitter han och snaskar självgott och skrattar ondskefullt. När han konfronteras vågar han bara sitta tyst och stirra ner i backen eller upp i träden. Efter konfrontation springer han dock direkt till pappa Rooble som får ta konflikten åt honom med sitt ”ey håll käften breeee”.

Pål är ett ensambarn som lärt sig att han kan göra som han vill, och komma undan med argumentet att ”jag är sån”. Ingen självkritik, knappt någon självinsikt överhuvudtaget. Han vill inte utvecklas. Han vill grisa och gotta sig.

Att vara väldigt frispråkig i synkarna och sedan tillbakadragen med de övriga gäller ju de flesta i programmet. Verkligen inte unikt för Pål.
2024-05-08, 16:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jo men så verkar det ju vara Men det kanske beror på en diagnos? Verkar så och då får man ha överseende. Många med diagnoser överallt idag.
Det finns självutnämnda läkare och psykologer här i tråden som verkar ha stort behov av psykriatisk vård. Vem är du som kan avgöra om Pål har en diagnos? Har han själv sagt att han har någon?
Senast redigerad av Vipan 2024-05-08 kl. 16:28.
2024-05-08, 16:24
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det är sjukt att hålla på med sånt som Ursula och några till gör. Om man ska se en film vill man inte se slutet först. Tycker att dom borde bli varnade eller avstängda då dom är sjuka i huvudet. Ingen normal människa håller på med sånt larv.

Jag tror att ingen tar dessa seriöst, flera i tråden har sagt olika namn som vinnare. Det var bl.a. någon som "var en inflytelserik VD med många kontakter" som visste vem vinnaren är etc. Bara gissningar, inget av dessa är på riktigt.
2024-05-08, 16:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag tror att ingen tar dessa seriöst, flera i tråden har sagt olika namn som vinnare. Det var bl.a. någon som "var en inflytelserik VD med många kontakter" som visste vem vinnaren är etc. Bara gissningar, inget av dessa är på riktigt.
Det är så otroligt barnsligt och jag trodde att man kunde få varningar för sånt. Ursula var lika jobbig i Farmentråden och ältade där om rasism konstant.
2024-05-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Egenföretagare.
Inom?
2024-05-08, 16:33
Avstängd
Citat:
Varför? Själv är jag för besatt för att kunna bojkotta den, älskar Robinson.
Samma här. Min dotter undrar vad hon ska ta sig till när Robinson är slut. Nu följer jag den austraienska och den blir bara bättre och bättre. Helt uppslukad och speciellt när man sen börjar få favoriter. Jonatan och Lundin är så otroligt bra båda 2 som programledare. Oslagbara.
2024-05-08, 16:33
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Inom?

Ingen aning, det har aldrig uppgetts i informationen om honom.
2024-05-08, 16:39
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Samma här. Min dotter undrar vad hon ska ta sig till när Robinson är slut. Nu följer jag den austraienska och den blir bara bättre och bättre. Helt uppslukad och speciellt när man sen börjar få favoriter. Jonatan och Lundin är så otroligt bra båda 2 som programledare. Oslagbara.

Önskar om jag kunde följa den australienska, men tyvärr så har jag inte koncentration som räcker till att läsa översättningen Gillar också Lundin, föredrar hans lugna stil framför Petras och Öfvergårds skrikande förutom i undantagsfallen där jag hade önskat om han vore hårdare så som när Ci: s immunitet blev stulen.
2024-05-08, 16:45
Avstängd
Citat:
Önskar om jag kunde följa den australienska, men tyvärr så har jag inte koncentration som räcker till att läsa översättningen Gillar också Lundin, föredrar hans lugna stil framför Petras och Öfvergårds skrikande förutom i undantagsfallen där jag hade önskat om han vore hårdare så som när Ci: s immunitet blev stulen.
Hon fick ju i alla fall tillbaka den och dom kanske inte kunde börja med att slänga ut folk? Tycker dock att det är klädsamt när han alltid är lika lugn och tydlig. Till skillnad mot gaphalsen Arga snattaren och Petra som skulle kramas med deltagarna ständigt. Uppskattar att Lundin avhåller sig från sånt.
2024-05-08, 16:54
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Pål är den mest patetiska människa jag någonsin sett, och att han har så många fanboys i den här tråden är fanimej ett under. I synkar sitter han och snaskar självgott och skrattar ondskefullt. När han konfronteras vågar han bara sitta tyst och stirra ner i backen eller upp i träden. Efter konfrontation springer han dock direkt till pappa Rooble som får ta konflikten åt honom med sitt ”ey håll käften breeee”.

Pål är ett ensambarn som lärt sig att han kan göra som han vill, och komma undan med argumentet att ”jag är sån”. Ingen självkritik, knappt någon självinsikt överhuvudtaget. Han vill inte utvecklas. Han vill grisa och gotta sig.

Jag tycker han är rolig.
Han kallade väl sig till och med demon vid något tillfälle.
Angående att han inte ger tillbaka när han konfronteras så är det lite tråkigt men också kul för att frustrationen bara växer bland de som konfronterar honom. Typ Marcus som sa till honom i dagens avsnitt men inte fick någonting tillbaka. Liksom, ja Marcus nu har du sagt ditt, vad nu då? Vad ville du ens uppnå?

Sen vågar ju Mark och Marcus bara skälla på honom just för att de vet att han inte ger tillbaka.
Det är typ ett sätt att försöka positionera sig som den goda samtidigt som någon som står över Pål, men det blir bara fel.
Hade varit underbart om Pål hade svarat någonting till Marcus om att han inte respekterar hans åsikt eftersom han inte respekterar Marcus som person, eller något liknande. Marcus hade gått sönder.

Sen var det ju Marcus som gick till Rooble och började snacka om att Pål inte är värdig vinnare och att det kommer se dåligt ut för det svenska folket att Rooble stöttat honom. Snacka om noll integritet. Är Marcus som är den överlägset mest patetiska i den situationen.

"Värdig vinnare" är förövrigt ett jävla meme, ska man snacka om värdig vinnare när man spelar Monopol också? Den som vinner spelet är vinnaren, that's it.
Senast redigerad av mendokse 2024-05-08 kl. 16:57.
2024-05-08, 17:17
Avstängd
Undrar om Mark och Markus har förstånd att skämmas när dom ser sig själva på TV? I vilket fall är det underhållning på hög nivå. Speciellt när dom 2 grizzlebjörnarna skämmer ut sig och visade vilka fjollor dom verkligen är. Så kul och nu vill jag se när Pål röstar ut dom en i taget.
2024-05-08, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man behöver inte vara läkare för att se att en enbent människa saknar ett ben eller att Pål har ett socialt handikapp och saknar empati. Han är en sådan som kollar att inte andra tar allt godis, sen när det är hans tur så tar han allt godis.
Man behöver inte vara läkare för att fatta att du är en försöksutskriven mentalpatient. Vi vet ju inte hur mycket skräpmat du äter så vi stannar där. Ta din medicin enligt ordination!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in