Mina damer och herrar. Jag säger bara: GÅ IN på addes instagram, kolla stories under ”influencing” HAHAHA finner absolut inga ord vad är detta för patetiskt psykfall hahahahahah
Hans insta: tzelidis
HAHAHAHAHA! Mycket till influencer med 713 följare. De flesta som har konton till sina hamstrar har många fler. Vuxen man som gör TikTok också. Här är det inte många rätt. Vice VD på säkerhetsbolag osar också shady business. Någon som vet om det är ett seröst företag? Grabben är typ en karikatyr.
HAHAHAHAHA! Mycket till influencer med 713 följare. De flesta som har konton till sina hamstrar har många fler. Vuxen man som gör TikTok också. Här är det inte många rätt. Vice VD på säkerhetsbolag osar också shady business. Någon som vet om det är ett seröst företag? Grabben är typ en karikatyr.
Helt otroligt att han har lagt tid på att göra en video. Säkert avundsjuk på Oskar och hans kalufs… 🤣. Adde ser ut som en som inte deklarerar korrekt…
Innan gårdagens avsnitt hade han ca 350 följare dessutom hahaha
Jag har sträck-kollat några avsnitt av LiB Brasilien och då på 1,25x fart. Det som slår mig direkt är:
* männen är gapiga, aggressiva, animerade i sitt sätt, bröstar sig som tuppar
* kvinnorna är ytliga, skrikiga, lite grann som barn, "du behöver ta hand om mig nu",
Allt som allt framstår de som seriefigurer, överdrivna skratt, extremt överdrivna känslor osv. Det känns fake och scripted.
Svenskarna framstår som ur-genuina i jämförelse.
LiB Sverige FÖRTJÄNAR verkligen att slå internationellt!!! Fenomenal premiär!
Jag har sett alla länders säsonger. Ja, brassarna sticker verkligen ut. Dom är ju kända för att vara extrema när det gäller typ allt.
En vältränad brasse fick en sån chock när han fick se sin ordentligt överviktiga fästmö för första gången IRL. Till skillnad från Lukas, som låtsades vara attraherad för att inte skapa dålig stämning, så avvek brassen direkt i samband med revealen! Detta har aldrig hänt tidigare eller senare, i något lands produktion!
SÅG NI Christofers ögon när Catjas nya Andreas kom in i studion! Om blickar kunde döda. Den karln skulle kunna hålla en kongress psykologer upptagna
Man måste ha i åtanke hur dom klipper realityserier av den här typen. Dom sparar sekvenserna där Christofer ser som mest upprörd ut, och lägger sen in dom strategiskt för att vi tittare ska tro att han kokar inombords. I själva verket kan just det klippet med Christofers sura reaktion komma från ett helt annat tillfälle under den inspelningen.
Hög tid för en diskussion om Christofers val av outfit på återträffen. Nån form av arbetsoverall. Kom han direkt från att släpat runt på ett gäng bajamajor? Stor kontrast mot Addes klädval.
Jag har sett alla länders säsonger. Ja, brassarna sticker verkligen ut. Dom är ju kända för att vara extrema när det gäller typ allt.
En vältränad brasse fick en sån chock när han fick se sin ordentligt överviktiga fästmö för första gången IRL. Till skillnad från Lukas, som låtsades vara attraherad för att inte skapa dålig stämning, så avvek brassen direkt i samband med revealen! Detta har aldrig hänt tidigare eller senare, i något lands produktion!
Hahaha!! Det är liksom reptilhjärna direkt.
Om LiB skulle vara helt ärligt, skulle man ju just ha feta, handikappade, fula människor. Men det gör inte bra tv. Alla produktionernas deltagare, minus någon liten procent, är attraktiva människor som inte skulle ha svårt för att få ragg på vanligt sätt.
Programmet är oerhört underhållande. Jag och sambon fastnade totalt. Konceptet är intressant då det är ett motsatt Tinder, vilket nog är västvärldens vanligaste dejtingform på 2020-talet. Tinder, där utseendet är allt och man inte har någon aning om röst, dialekt och dylikt. I LiB är rösten och dialekten allt.
Det var väl ändå uppenbart att Christofer och Catja skulle vara en dålig match när han gav henne en solfjäder. Det var tydligt att hon inte uppskattade hans tanke. För övrigt verkar hon väldigt basic bitch, och har enbart utseendet till sin fördel, vilket egentligen inte är så uppseendeväckande. Christofer var helt till sig av hennes utseende och la sig pladask framför henne. Unga män borde titta på det här och studera hur man inte ska bete sig gentemot kvinnor. Smöriga komplimanger stup i kvarten går aldrig hem. En kvinna uppskattar att höra det någon gång då och då, men att tydligt lägga sig under henne dag efter dag går aldrig hem.
Rasmus däremot vet precis hur man ska omhänderta kvinnor. F.ö. verkar han vara en go kille, rolig att hänga med. Det mest harmoniska paret antar jag.
Lucas tyckte att Emilia var alldeles för ful och jag är tyvärr beredd att förstå honom. Hon såg lite ut som en bulldog. Han verkade känna att de låg på olika nivåer utseendemässigt. Hon såg dessutom
Dessutom var Emilias konstanta kommentarer om sig själv väldigt oattraktiva. Att hela tiden berätta hur cool och sexig man är, är inte attraktivt, utan repellerande. Emilia och Christofer hade varit en mycket bättre kombination, och Catja och Lucas hade nog fungerat rätt bra ihop. Emilia gav sken av desperation och Christofers smörande hade nog gjort henne brunstig.
Lucas ångrade sitt val än mer när han fick se Karro. Även om det inte hade blivit en långvarig relation, hade han nog inte behövt ta det långsamt på Cypern i alla fall.
Oskar verkar vara en riktig helyllekille som jag tror tyvärr hamnar i ett kompisfack när han försöker dejta. Jag får starka gayvibbar av honom bara genom sättet hur han tex äter med en sked. Det må vara en liten grej men det visade mer än vad som behövdes. Om han nu är helt hetero, är han bara en riktig mjukis som hade behövt men mycket mer mjuk och skör kvinna än Meira, som ger tråkig ett nytt ansikte. Jag tycker det är intressant hur hon så öppet kan beskriva att hon inte kan se sig själv med svenskar. Då ska vi tolka det som att det är synd om dem och att vi svenskar inte släpper in andra kulturer.
Amanda och Sergio kände jag på mig skulle ha en bra dynamik, även om den är otroligt toxisk. Seriens mest naiva och blåögda, kristna kvinna faller för den mest kaotiska killen som osar trubbel. Han växte dock med tiden och de verkade finna varandra. Otroligt nog är det de jag tror kommer hålla ihop längst.
Färsk intervju med alla efter reunion, svenska finns om ni bläddrar ner. Framkommer en del intressant bland annat att Christoffer faktiskt vetat om Catjas nya relation direkt efter. Mao skulle det se ut som han blev chockad i programmet. Meira och Oskar ska ut på långresa i Asien för att koppla av och få egentid.
Vi var många som såg igenom Christoffer obehagliga love bombing. Att han var en fasad av ”snäll kille”, men egentligen var en kontrollerade och aggressiv man.
Han säger ju själv att han blir en person han inte vill vara när han känner ett hot att hon ska lämna honom. När brukar män slå (eller döda!) sina flickvänner…?
Jag fattar att hon flydde från deras hem, var väl bara kamerorna som stoppade honom från första slaget.
Ja han är en enda stor röd flagga. Komplimanger går bra, men när han känner att han håller på att förlora greppet, kommer nävarna fram då eller? Sjukt obehaglig. Han triggade en hel del i mig. Haft med snarlik karl att göra förr och det var det absolut värsta! Psykisk misshandel är mycket värre än några få slag mot ryggen eller någon örfil.
Catja ville ha en dryg Stureplanskille men fick en med lila hår. Hon borde ha satt stopp långt tidigare men valde att få mer TV-tid och istället låta bli att bekräfta Christofer. Märkligt att inte det diskuterades mer under återföreningen, när det var så uppenbart att hon drev en kär man över gränsen med sin tystnad. Själv var hon nämligen inte kär när hon kom ut ur podden.
Håller med helt och hållet. Catja klarade sig undan väldigt lätt med tanke på frågorna Lukas fick. Det skulla grävas ordentligt i varför Lukas först tyckte Emilia var snygg och sedan verkade komma på andra tankar, något som i sig inte är särskilt konstigt. Hur många gånger har man inte omvärderat en person efter att träffats några gånger?
Men låt säga att det var så himla konstigt som Krissy tyckte och så som Jessica tryckte på, så kan man ju tycka att Catja betedde sig ännu värre. Hon hade ju dessutom sex med sin kille, trots att hon inte var intresserad. Sen får Christofer frågan om han inte kanske var lite för på, något man såklart aldrig frågade Emilia.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!