2024-01-29, 09:29
Medlem
timpanis avatar
Slänger in en jämförelse mellan Emilia och Kronprinsessan Victoria.
Citera
2024-01-29, 09:35
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaRedaPa
När är det här avsnittet inspelat tro? De är inte folkbokförda på samma adress....

Hon står på sin lägenhet,MEN hennes post har länge varit eftersänd till hans.
Citera
2024-01-29, 09:56
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Kolla in denna "lika som bär"-jämförelse mellan Rasmus och Filip Hammar. Lägg till ett par nypor Leonardo DiCaprio så har du Rasmus.

Citat:
Bjuder på ytterligare en "lika som bär"-jämförelse – denna gång mellan Christofer och Jimmie Åkesson (som nån annan här påtalade).

Gör hela världen en tjänst och dela aldrig med dig av en ”Lika som bär”-igen.
Citera
2024-01-29, 10:00
Medlem
discomusens avatar
Mina damer och herrar. Jag säger bara: GÅ IN på addes instagram, kolla stories under ”influencing” HAHAHA finner absolut inga ord vad är detta för patetiskt psykfall hahahahahah

Hans insta: tzelidis
Senast redigerad av discomusen 2024-01-29 kl. 10:00. Anledning: Glömde skriva insta namn
Citera
2024-01-29, 10:02
Medlem
Citat:
Slänger in en jämförelse mellan Emilia och Kronprinsessan Victoria.

Varför? Finns inte en enda likhet
Citera
2024-01-29, 10:03
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majan00
Jag håller med Er om Sergio, en fin man ändå, Kristoffer är bara en Kuf.. Däremot har jag otäcka vibbar om Oskar istället som alla verkar tycka om? Skumt, skulle hålla mig lååååångt borta från han. Give me the creeps tyvärr, men Ok alla får tycka vad dom vill, smaken är olika som sagt.

Min gissning. Du brukar falla för dåliga män?

Oskar ät ju klart en svärmorsdröm.

Lukas och Christoffer behöver växa upp.

Sergio - vilken diagnos han nu har - men den gör honom inte till en bra man...
Citera
2024-01-29, 10:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Det är verkligen intressant att följa den internationella synen på lib Sverige, på Reddit, twitter osv.

Den svenska kulturen har verkligen fått ett uppsving, folk är genuint fascinerade av svenskars sätt att bemöta varandra på. Rätt kul att skiten slagit stort internationellt, åtminstone i förhållande till alla tidigare dokusåpor som ingen brytt sig om.
Ja det är mycket intressant. Vissa anser svenskar vara kalkylerade och oromantiska, jag tyckte tvärtom, dessa deltagare hade väldigt nära till känslor, förutom känslomässigt tillknäppta Lukas och Meira.

Jag har sträck-kollat några avsnitt av LiB Brasilien och då på 1,25x fart. Det som slår mig direkt är:
* männen är gapiga, aggressiva, animerade i sitt sätt, bröstar sig som tuppar
* kvinnorna är ytliga, skrikiga, lite grann som barn, "du behöver ta hand om mig nu",
Allt som allt framstår de som seriefigurer, överdrivna skratt, extremt överdrivna känslor osv. Det känns fake och scripted.

Svenskarna framstår som ur-genuina i jämförelse.
LiB Sverige FÖRTJÄNAR verkligen att slå internationellt!!! Fenomenal premiär!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-01-29 kl. 11:01.
Citera
2024-01-29, 10:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partymaggan
Amanda sitter ju och säger att hennes kristna tro gör att hon alltid vänder andra kinden till. Att det var så hon hanterade mobbare i skolan, aldrig ge igen, aldrig bli arg… Exakt samma hon gör med Sergio nu, hon sväljer och sväljer. Ibland ser man att hon ler med munnen men ögonen är helt tomma. Tycker sjukt synd om henne som uppenbarligen bär på mycket skit men döljer det bakom det där perfekta leendet.

Hon är naiv, otroligt naiv och har tyvärr lärt sig vara ”duktig flicka” i lite för stor utsträckning.
Precis som alla kristna tjejer som inte rebellat mot sina föräldrar någon gång.

Men jag tror och hoppas att Sergio inser att hans liv går in i en ny fas. Jag tror och hoppas att han avgudar marken Amanda går på. För det förtjänar hon. Men samtidigt att de fortsätter utmana varandra på det där sättet som Amanda säger sig må bra av.
Citera
2024-01-29, 10:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Är det någon här som sitter på Sergios belastningsregistret alt. vet vad han är tidigare dömd för? Jag vet att han har en gammal misshandelsdom.
Nope finns ingen dom. Han är inte dömd. Han är helt friad. Men FUP finns i tråden nånstans.
Citera
2024-01-29, 10:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Kolla in denna "lika som bär"-jämförelse mellan Rasmus och Filip Hammar. Lägg till ett par nypor Leonardo DiCaprio så har du Rasmus.
Det är ju tur att
- du slängde in lite Leo DiCaprio där, för det stämmer, särskilt ögonen
- Rasmus inte har samma kraftiga ADHD, eller vad det nu är, som Filip.
Citera
2024-01-29, 10:17
Medlem
Vi var många som såg igenom Christoffer obehagliga love bombing. Att han var en fasad av ”snäll kille”, men egentligen var en kontrollerade och aggressiv man.

Han säger ju själv att han blir en person han inte vill vara när han känner ett hot att hon ska lämna honom. När brukar män slå (eller döda!) sina flickvänner…?

Jag fattar att hon flydde från deras hem, var väl bara kamerorna som stoppade honom från första slaget.
Citera
2024-01-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Min gissning. Du brukar falla för dåliga män?

Oskar ät ju klart en svärmorsdröm.

Lukas och Christoffer behöver växa upp.

Sergio - vilken diagnos han nu har - men den gör honom inte till en bra man...

Oskar är helt klart ett kap. Snygg, tålmodig (fy satan var mycket tålamod han har!!), tjänar säkert bra och alla gillar väl en man med excelvibbar - tyder på bra balans mellan high earning och low spending i positiv mening. Långsiktigt bra kap.

Enligt mig är Lukas vuxen, men däremot fick han ju känslor för någon som han inte var fysiskt attraherad av men villa inte göra henne ledsen så han hoppades väl på att han skulle se henne med andra ögon…

Fick verkligen en annan uppfattning av Meira efter reunionavsnittet - hon har fattat vilket kap hon fick! Samt kommit över idén med att hon måste ha en förortskille till varje pris… bättre med en stabil och snäll kille än en Sergio…. Även om han såg ut att ha vuxit upp snabbt.

Håller med ovan kommentar att Sergios svärfar lär inte vara stolt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in