2024-02-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himlahopp
Ja jo den såg jag, ville bara luska lite till. Såg nämligen att de som blivit påkomna i Ljungby hade anmält kommunen för förtal då namnen verkade kommit ut, tänkte att det kunde passa bra in på L.
Hittar bara en person på lexbase med samma namn och ort, men några år yngre, så han är det nog inte?

Fel av mig, blandar alltid ihop Strömsnäsbruk och strängsnäs!!! Skriver fel varje gång
My bad, vem är det du menar på lexbase?
Citera
2024-02-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Finns artikel längre bak i tråden, från Snålänningen.
Fannis L verkar ha varit någon typ av allt-i-allo där nere i Hålaby.

Finns även en med samma namn,födelseår och kommun på Lexbase men ingen aning om det är just han. Finns kanske en dubbelgångare där i byn.
Den personen bor längre bort och i en annan kommun.
Citera
2024-02-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Den personen bor längre bort och i en annan kommun.

Jag tror dig, är som sagt verkligen inte bevandrad i Smålands byar/kommuner.
Citera
2024-02-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror dig, är som sagt verkligen inte bevandrad i Smålands byar/kommuner.

Citerar mig själv nu efter att ha lagt ner två minuter på Sveriges geografi.
FD har rätt långt till närmaste mataffär och närmaste skolan är en särskola.

I området bor främst låginkomsttagare och pensionärer, kanske dags att göra en Hanna och börja fundera på flytt från Hålaby där detta par är ökända på två helt olika sätt.
Citera
2024-02-14, 05:16
Medlem
Jag vet ju att detta inte är min huvudvärk men jag kan inte låta bli att tänka på hur dom löser det ekonomiskt och sen med ett barn på det. Linux arbetslös och Fanni likaså arbetslös, och nej influencer (Fanni har aldrig varit de och kommer inte bli heller) är inget yrke. Hur ska de ha råd att bo kvar i deras hus? Inte min huvudvärk som jag skrev, men har så mycket frågor.
Citera
2024-02-14, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur1980
Jag vet ju att detta inte är min huvudvärk men jag kan inte låta bli att tänka på hur dom löser det ekonomiskt och sen med ett barn på det. Linux arbetslös och Fanni likaså arbetslös, och nej influencer (Fanni har aldrig varit de och kommer inte bli heller) är inget yrke. Hur ska de ha råd att bo kvar i deras hus? Inte min huvudvärk som jag skrev, men har så mycket frågor.

Jag tänker detsamma. Men som sagt inte min huvudvärk heller…. Funderar också på F’s SGI. Men hon kanske tänker att hon ska få in massor av samarbeten som mamma. Vilket väl hon iofs skulle kunna och steppa upp lite och därmed få en ok inkomst. Men då tror jag vi måste se något annat än sovrummet från F.

Tänker på hur både F och L samt H och K får ihop det.
Nu verkar väl K iofs ha ett fabriksgolv och det är väl ändå helt ok betalt. Men väl ingen lön att dra runt om sparande av handpenning samt H, Lars och befintligt boende. Ja och inte shoppandet som pågår.
Blev lite förvånad i senaste samarbetet som H gjorde där hon sa att hon hade operationen på avbetalning.
Det borde hon väl klarat av att betala av vid det här laget om hon nu menar att de har kapacitet att spara ihop till insats till hus.

Jag tror inte det blir något hus för de kan man inte ta på avbetalning med en enkel BankID signering så som konsumtions lån.
Citera
2024-02-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Jag tänker detsamma. Men som sagt inte min huvudvärk heller…. Funderar också på F’s SGI. Men hon kanske tänker att hon ska få in massor av samarbeten som mamma. Vilket väl hon iofs skulle kunna och steppa upp lite och därmed få en ok inkomst. Men då tror jag vi måste se något annat än sovrummet från F.

Tänker på hur både F och L samt H och K får ihop det.
Nu verkar väl K iofs ha ett fabriksgolv och det är väl ändå helt ok betalt. Men väl ingen lön att dra runt om sparande av handpenning samt H, Lars och befintligt boende. Ja och inte shoppandet som pågår.
Blev lite förvånad i senaste samarbetet som H gjorde där hon sa att hon hade operationen på avbetalning.
Det borde hon väl klarat av att betala av vid det här laget om hon nu menar att de har kapacitet att spara ihop till insats till hus.

Jag tror inte det blir något hus för de kan man inte ta på avbetalning med en enkel BankID signering så som konsumtions lån.

HT verkar faktiskt vara ekonomiskt korkad. Allt prat om kontantinsats som dom ena stunden sparat ihop till för att i nästa stund ska spara ihop till. Sen all shopping och att det ska resas hit och dit, nä inte jättesmart och man kan inte ta henne seriöst när hon pratar ekonomi.

Operation på avbetalning?! En operation som hon kanske egentligen inte hade behövt om hon istället hade ansträngt sig lite med kost och motion.
Citera
2024-02-14, 08:05
Medlem
Jag såg att Ls syrra har skrivit ”jag älskar er” under ett av Fannis inlägg. Så inga konstigheter där emellan efter den extra aktiviteten från Ls sida.
Citera
2024-02-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
HT verkar faktiskt vara ekonomiskt korkad. Allt prat om kontantinsats som dom ena stunden sparat ihop till för att i nästa stund ska spara ihop till. Sen all shopping och att det ska resas hit och dit, nä inte jättesmart och man kan inte ta henne seriöst när hon pratar ekonomi.

Operation på avbetalning?! En operation som hon kanske egentligen inte hade behövt om hon istället hade ansträngt sig lite med kost och motion.

Ja och så unnar hon sig skålar för typ 2000kr och köper en vagn som endast ska användas till att dras runt inne i lägenheten eller på en all inclusive-resa 😆
Citera
2024-02-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Oj, du dök bara upp här och började prata om att anmäla till socialen. Inget som tillför tråden särskilt mycket intresse. Det är fritt fram för vem som helst att anmäla anonymt och sedan är det upp till socialtjänsten om de ens ska kolla vidare på det och vidta åtgärder. Det är väl jättebra att den hjälpen finns för de som behöver. Men du får det att låta nedvärderande och som att du ser fram emot att förstöra för och sätta dit F. BVC är ofta duktiga på att fånga upp psykisk ohälsa. Om du är så mån om F’s och barnets mående, så kan jag lugna dig med att de kommer få stöttning och hjälp med tex psykolog eller vidare kontakt med Socialtjänsten genom BVC.

Ren nyfikenhet. Vad menar du att Socialtjänsten skulle bistå med? Vad önskar du för hjälp från dem i och med att du är så säker på en anmälan såhär 7-8 månader i förväg.

Att pappan till barnet är kriminell och ev missbrukare kommer garanterat att göra så att soc blir inblandade på nått sätt efter att barnet är fött. Om det som står om honom i tråden stämmer alltså men det verkar ju som det. Och OM han kommer vara vårdnadshavare och kommer att bo med barnet på heltid eller deltid.
Det här kommer från en som själv har barn med en kriminell missbrukare. Som tur är har jag ensam vårdnad och han är knappt med i bilden. Men inte ens mitt yrkeskriminella ex skulle sjunka så lågt som L ärligt talat och stjäla mediciner från sjuka äldre människor.

Det F kan göra för att undvika att ha med soc att göra är att lämna L och se till att få ensam vårdnad. Och se till att iallafall verka stabil i sitt mående utåt , att t.ex fortsätta lägga upp när hon gråter (efter att barnet är fött) är nog ingen bra idé om hon vill slippa soc.. Sen kan hon iförsej få stöd från dom också med t.ex familjebehandling och stöttning i sitt föräldraskap.
Citera
2024-02-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swissphone88
Ja jag märker det, massvis med självinsikt.

Tramadol-kärring som anklagar andra för att vara oansvariga 👍🏻

Ni får ta det här i DM, nu är det enbart trams er emellan utanför ämnet och det är ingen intresserad av.
Citera
2024-02-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Att pappan till barnet är kriminell och ev missbrukare kommer garanterat att göra så att soc blir inblandade på nått sätt efter att barnet är fött. Om det som står om honom i tråden stämmer alltså men det verkar ju som det. Och OM han kommer vara vårdnadshavare och kommer att bo med barnet på heltid eller deltid.
Det här kommer från en som själv har barn med en kriminell missbrukare. Som tur är har jag ensam vårdnad och han är knappt med i bilden. Men inte ens mitt yrkeskriminella ex skulle sjunka så lågt som L ärligt talat och stjäla mediciner från sjuka äldre människor.

Det F kan göra för att undvika att ha med soc att göra är att lämna L och se till att få ensam vårdnad. Och se till att iallafall verka stabil i sitt mående utåt , att t.ex fortsätta lägga upp när hon gråter (efter att barnet är fött) är nog ingen bra idé om hon vill slippa soc.. Sen kan hon iförsej få stöd från dom också med t.ex familjebehandling och stöttning i sitt föräldraskap.

Fördelen är ju att de inte är gifta och om de får ett gemensamt barn så måste ju Fanni gå med på att bekräfta faderskapet, vilket hon kan dra ut på och dra in soc och redovisa hans sidoaktiviteter. Då finns iallafall en chans att det kan leda till ensam vårdnad. Hoppas hon är smart i den här delen av allt iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in