2024-06-09, 12:07
Medlem
Någon som sett Ribeckas samarbete med Libero på instagram? Otrolig skillnad på hennes och Hannas inlägg. Hon använde även stenar i vattnet till bina och inte kulor som Hanna.
Citera
2024-06-09, 12:28
Medlem
Att vara själv med barnet om dagarna är vardag för dom flesta föräldrar, men som sagt mer och mer uppenbart att hon har svårigheter.

Jag har själv diagnoser och tyckte ibland att det var mäktigt att hinna med att lämna mina barn med npf och stressa iväg till jobbet. Men det var bara att göra då mannen började tidigt. H kommer väl klaga på hur jobbigt det är att behöva lämna på förskolan sen när han jobbat natt. Om han inte lämnar när han kommer hem.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-06-09 kl. 12:48.
Citera
2024-06-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag tycker att hon över lag är väldigt slarvig. Om hon tex hade haft en monitor så borde hon skriva det.
Sen detta gnällande att hon är själv med L I helgen när Keboff jobbar. Suck
Har märkt att fler och fler har tröttnat på henne. Fler än vanligt avföljer henne nu

Hon lever inte i verkligheten alltså. Keboff är hemma betydligt mer än andra pappor med tanke på hans skifttider vad jag förstått det som. S.L har två barn och hennes gubbe jobbar många 12 h pass så jag fattar inte hennes klagande. Hans pengar vill hon ju ha när hon vägrade jobba i sju år pga ville bli gravid. Helt ologiskt i mina ögon, hur skulle hon bli gravid av att vara hemma när han ändå var på jobbet.
Citera
2024-06-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon lever inte i verkligheten alltså. Keboff är hemma betydligt mer än andra pappor med tanke på hans skifttider vad jag förstått det som. S.L har två barn och hennes gubbe jobbar många 12 h pass så jag fattar inte hennes klagande. Hans pengar vill hon ju ha när hon vägrade jobba i sju år pga ville bli gravid. Helt ologiskt i mina ögon, hur skulle hon bli gravid av att vara hemma när han ändå var på jobbet.
Hon är väldigt långt bort från verkligheten. Jag undrar vad exakt hon tycker är så jobbigt. Dom har 1 barn som verkar vara väldigt lugnt. Ändå så gnälls det. Något är det som inte stämmer med henne. Ibland har jag undrat om hon har någon diagnos Eller så är hon så fruktansvärt lat. Att hon levt på Keboff innan har jag missat.
Hon vill tydligen inte jobba.
Senast redigerad av tindraninni 2024-06-09 kl. 12:40.
Citera
2024-06-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hon är väldigt långt bort från verkligheten. Jag undrar vad exakt hon tycker är så jobbigt. Dom har 1 barn som verkar vara väldigt lugn. Ändå så gnälls det. Något är det som inte stämmer med henne. Ibland har jag undrat om hon har någon diagnos Eller så är hon så fruktansvärt lat.
Min gissning är autism, och möjligen lindrig if.
Mitt tidigare inlägg:

"Jag tror att de är autistiska med tanke på deras fyrkantiga och introverta levnadssätt. Då äts det oftast samma typ av mat, samma rutiner varje dag.

Kan förklara varför de upplevs onaturliga/obekväma och gör en grej av alla vardagliga saker som är självklara för andra, men stora för dem"

Som mens, verkar vara en jättegrej för H som inte verkar förstå att dom flesta vuxna kvinnor inte uppskattar att man driver om det likt tonårspojkar.
Ingen ont om det, är själv omgiven av många autister men känner igen mkt.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-06-09 kl. 12:47.
Citera
2024-06-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Min gissning är autism, och möjligen lindrig if.
Mitt tidigare inlägg:

"Jag tror att de är autistiska med tanke på deras fyrkantiga och introverta levnadssätt. Då äts det oftast samma typ av mat, samma rutiner varje dag.

Kan förklara varför de upplevs onaturliga/obekväma och gör en grej av alla vardagliga saker som är självklara för andra, men stora för dem"

Som mens, verkar vara en jättegrej för H som inte verkar förstå att dom flesta vuxna kvinnor inte uppskattar att man driver om det likt tonårspojkar.
Ingen ont om det, är själv omgiven av många autister men känner igen mkt.
Där sa du något bra som inte jag har tänkt på. Det kan mycket väl vara så
Citera
2024-06-09, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ja det hade ju inte gått här. Alla bebisar är ju olika och kanske är L mer stilla (än så länge). Min rullar i sömnen tills det tar stopp och han börjar krypa innan han öppnar ögonen. Jag hade inte hunnit dit ens om jag bott i lägenhet. Och har man en skärm att titta på så kan man ju lika gärna vara i rummet känner jag för man får ju titta exakt hela tiden. Iallafall hade jag behövt det för han går från sovande till vaken på 0.1 sekunder.

Men om du har en som varnar vid rörelse behöver du faktiskt inte titta heeela tiden. Och om du lägger barnet i mitten av sängen och har kuddar/täcken som en liten mur så tar det ju inte bara 2 sek för barnet att rulla ur sängen. Barnet ska ju ändorna sig en bit, plus över en liten vall av kuddar/täcken. Mitt barn är snabbt, men hinner ändå alltid in. Så fort barnet börjar röra sig så varnar den ju.
Citera
2024-06-09, 13:17
Medlem
Jag förstår inte vad det är som gör det så svårt med att ta hand om ett barn när K jobbar. Han är ju för det första hemma väldigt mycket mer än de flesta andra pappor som ju kanske är borta mellan typ 6.30-16.30 om de har vanliga jobb. Finns klart andra arbetstider men om man har vanlig dagtid med resväg så är ju det normalt. Vad händer om hon av någon anledning blir ensamstående? Vad som helst kan ju hända. Separation, dödsfall, vad som helst. Det måste man ju vara rustad för även om man inte går i de tankarna såklart så måste man ju vara så pass självgående i vardagen så man klarar av att ta hand om sig själv och ett barn utan att vara helt off redan efter en halv dag. Hon verkar ju inte ens klara från morgon målet fram till första vilan utan att behöva klaga över att K ska jobba och dricka red bull för att få kraft för att orka. Helt sjukt.... jag menar bara....vad hade hon väntat sig när dom kämpade i 7 år för att bli gravida. Hur skulle det se ut om hon fick ett barn med kolik och ständiga öroninflammationer eller astma eller annan problematik. Det hade ju varit en total katastrof. Nu är det ju nästan katastrof med eksem eller 37,5 i feber.
Var ska detta sluta ?
Citera
2024-06-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Men om du har en som varnar vid rörelse behöver du faktiskt inte titta heeela tiden. Och om du lägger barnet i mitten av sängen och har kuddar/täcken som en liten mur så tar det ju inte bara 2 sek för barnet att rulla ur sängen. Barnet ska ju ändorna sig en bit, plus över en liten vall av kuddar/täcken. Mitt barn är snabbt, men hinner ändå alltid in. Så fort barnet börjar röra sig så varnar den ju.

Du litar kanske på tekniken, det gör inte jag. Better safe than sorry, och ja jag vet jag är väldigt hönsig 🤪. Hade ungen velat sova i sin spjälsäng hade jag varit väldigt glad och mycket tryggare. Hade vall tidigare men tog bort den då jag insåg att om ungen rullar över ändå blir fallet ännu högre.
Citera
2024-06-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Ja här håller jag med dig, ta det lugnt. Ni vet inte ens hur det ser ut i rummet i övrigt kanske har de lagt något mjukt på golvet om det skulle hända. Dessutom dör inte en 8 månaders av ett eventuellt fall från så låg höjd även om det såklart bör undvikas.
Citera
2024-06-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Ja här håller jag med dig, ta det lugnt. Ni vet inte ens hur det ser ut i rummet i övrigt kanske har de lagt något mjukt på golvet om det skulle hända. Dessutom dör inte en 8 månaders av ett eventuellt fall från så låg höjd även om det såklart bör undvikas.

Nej det vet vi inte men det är HT vi pratar om. Som inte ens bryr sig om att läsa på om safe sleep 7 eller såna detaljer som att undvika fullt solljus på en bebis. Om man inte bryr sig om så basic saker kan jag nog dra slutsatser utan att veta säkert hur det ser ut. Och låg höjd håller jag inte med om att det är.
Citera
2024-06-09, 13:28
Medlem
Vilken otrolig tråd!
Igår började jag fundera på varför Fanni inaktiverade sitt konto samt separerade som nygravid, googlade och hamnade här.
Tog ett par timmar att läsa igenom alla 995 sidor men jäklar vad info det fanns här!
Älskar flashback 😍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in