2024-12-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilburx
Men herregud förlåt, kolla lite vilken tråd du skriver i? Honest misstake.

Jag skrev ”E” och inte Lars. Och varför skulle man ens vara inne här om man inte hade koll på Hannas tjat om att ETT BARN ÄR NOOOG FÖR OSS 🤪
Citera
2024-12-12, 10:05
Medlem
Apropå kartongtornet bakom L i H.Ts video från igårkväll..
Detta med att börja packa långt över 1 månad innan flytt (hon började väl typ direkt dom köpt huset?), är det en vanlig grej att göra? Packa tidigt & leva i flyttkaos? Eller är det bara H.Ts brist på planering som är framme & härjar igen?
Citera
2024-12-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Detta med att börja packa långt över 1 månad innan flytt (hon började väl typ direkt dom köpt huset?), är det en vanlig grej att göra? Packa tidigt & leva i flyttkaos? Eller är det bara H.Ts brist på planering som är framme & härjar igen?

Många som ska flytta gör en ordentlig rensning för att få mindre att flytta på och bra tillfälle att passa på helt enkelt. Sen flytta in och känna vad som passar i storlek, färger osv för att sen köpa det som saknas och passar. Men H handlar det mesta innan de ens är på plats verkar det som. Alla sätt är bra utom de dåliga.
Citera
2024-12-12, 10:32
Medlem
Citat:

Jag började packa tre månader innan, lite smått. Men så flyttade vi från hus till annat hus. Men det skulle inte förvåna mig om de har mer prylar än oss ändå med tanke på alla Rusta -race 😆
Citera
2024-12-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilburx
Alltså jag förstår vad du menar och håller med dig i hur du tänker men vi fick typ 6 embryon till frys. Älskar min unge men tanken på 6 graviditeter och spädbarn till ger mig svindel haha

Ja 6 barn är väldigt saftigt 😅 Men om ni vill ha ett barn till, känner du att du hellre skapat ett nytt spontant eller använt ett av de embryon ni har?

Hanna har ju ett embryo i frysen och vill ha ett barn till, det är det som är så svårt för mig att förstå hur hon ev kan välja bort embryot i frysen.
Citera
2024-12-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treesandstuff
Ja 6 barn är väldigt saftigt 😅 Men om ni vill ha ett barn till, känner du att du hellre skapat ett nytt spontant eller använt ett av de embryon ni har?

Hanna har ju ett embryo i frysen och vill ha ett barn till, det är det som är så svårt för mig att förstå hur hon ev kan välja bort embryot i frysen.

Det är väl för att de har lyckas bli gravida naturligt och att embryot är plan B.
Bara för att det finns ett i frysen betyder det inte automatiskt att det leder till en graviditet.
Citera
2024-12-12, 13:41
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop att hon shoppar mer när dom, enligt henne själv, bor i sån kaos så dom inte ens kan vara hemma på helgerna.
Citera
2024-12-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Många som ska flytta gör en ordentlig rensning för att få mindre att flytta på och bra tillfälle att passa på helt enkelt. Sen flytta in och känna vad som passar i storlek, färger osv för att sen köpa det som saknas och passar. Men H handlar det mesta innan de ens är på plats verkar det som. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag började packa tre månader innan, lite smått. Men så flyttade vi från hus till annat hus. Men det skulle inte förvåna mig om de har mer prylar än oss ändå med tanke på alla Rusta -race 😆

Haha ja alltså, alla sätt är bra utom dom dåliga ja & H sätt verkar.. dåligt.
Jag har flyttat mycket, är väl kanske lite väl rutinerad på packandet så därför jag tycker det är så långt innan att packa med flera månader innan liksom. Men jag har å andra sidan inte så mycket grejer från Rusta & Dollarstore i skåpen 😆
Känns bara som en sån stress, dom åker till Malmö för att komma ifrån kaoset flera helger under flera månader, & en 1åring mitt i allt det som precis har börjat gå... 🫣 Men planering är väl inte Hs starka sida har vi ju sett
Citera
2024-12-12, 16:22
Medlem
Citat:

När har hon sagt att hon väljer bort embryot i frysen? Det kostar ju också jättemycket att göra en återföring. Är det verkligen så konstigt att man försöker själv ett tag nu när de faktiskt BLEV gravida naturligt också? De kommer säkert sätta in embryot i augusti om det inte gått tills dess, för Hanna vill ju inte vara gravid på sommaren va!
Citera
2024-12-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
När har hon sagt att hon väljer bort embryot i frysen? Det kostar ju också jättemycket att göra en återföring. Är det verkligen så konstigt att man försöker själv ett tag nu när de faktiskt BLEV gravida naturligt också? De kommer säkert sätta in embryot i augusti om det inte gått tills dess, för Hanna vill ju inte vara gravid på sommaren va!
Men det verkar hon ju inte bry sig om längre eftersom det låter som att dom ska börja försöka själva redan nu! 🤔🤪
Citera
2024-12-12, 19:39
Medlem
Fler än HT som provat på att torrbada?
Citera
2024-12-12, 19:41
Medlem
Citat:

Embryot i frysen är ju inte ett barn mer än vad en eventuell spermie plus ett ägg är. Det är lite celler som börjat dela sig. Du pratar ju som att embryot skulle ha ett medvetande och känna saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in