Citat:
Ursprungligen postat av
AldrigNojd
Jag tror inte du läste vad Hanna skrev i sådana fall. Lars somnade PÅ VÄG TILL lekplatsen. Inte på väg hem efter en eftermiddag av lek. Mitt barn har aldrig somnat på väg till en aktivitet vi ska göra, nej. Och det beror inte på att hon är en robot utan på att jag, hennes mamma, har koll på när hon bör vara trött och när hon ska sova. Hon brukar sova UNGEFÄR samma tid varje dag och det skulle aldrig falla mig in att dra til lekplatsen en kvart innan hon ska sova. Och är det så att jag av någon anledning väljer att skippa hennes vila en dag för att man har för mycket att göra så låter jag henne inte somna alldeles för sent, nej. Då får hon somna för natten lite tidigare på kvällen.
Hannas beteende visar bara på hur otroligt oengagerad och obrydd hon är.
Ja men precis, man planerar aktiviteter efter när barnet ska sova middag. Okej att det skiter sig ibland pga något man inte kan påverka (typ bvc tider etc) men har man en ettåring så vet man när barnet vill sova, äta, skita eller börjar bli sjukt (en mamma vet ju oftast det innan febern bryter ut pga att man är uppmärksam på sitt barn 24/7.
Hanna pratar antingen goja som vanligt dvs ljuger för att låta relaterbar eller så kan hon inte tyda Larsas signaler vilket tyder på någon typ av svårighet i sitt föräldraskap.