2024-12-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Har era barn aldrig somnat i bilen efter en em med lek? Eller ätit dåligt till lunch och blivit hungrig när man är på väg hem? Vad har ni för robotar till barn? Eller varför klagar ni varenda gång Lars somnar eller blir hungrig? 😂

Vissa Måste ju klaga på allt 😂😂
Citera
2024-12-11, 15:55
Medlem
Citat:
Har era barn aldrig somnat i bilen efter en em med lek? Eller ätit dåligt till lunch och blivit hungrig när man är på väg hem? Vad har ni för robotar till barn? Eller varför klagar ni varenda gång Lars somnar eller blir hungrig? 😂

Tycker inte det är konstigt att hon somnar i bilen, det gör mitt barn (och många andras) också. Däremot tycker jag det är knepigt att hanna inte verkar kunna planera bättre än att L somnar på väg till lekparken. Vet man att det närmar sig barnets sovtid så väntar man väl. Annars är det väl bara min robot till bebis som har ungefär samma vakenfönster mellan varje tupplur varje dag 😂
Citera
2024-12-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Men suck, du fattar som vanligt inte poängen.
Då Hanna är så otroligt noga med att inte ens dricka en kopp koffein då hon är gravid, så rimmar det väldigt illa med att samtidigt välja att inta fosterskadande mediciner!
Jag bryr mig inte det minsta vad du eller någon annan, icke känd influenser, valt att peta i er som gravida. Eller om era ungar fått 16 diagnoser och sju armar pga detta.

Hanna ska vara så perfekt och kunde inte ens amma Lars pga den otroligt låga dosen av eventuell medicin så tänk på vem vi pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Nu skrev hon inte fosterskador utan risk för förtidig födsel och det finns det studier på:
https://janusinfo.se/nyheter/nyheter...abd5d2f96.html

Gjorde hon inte?
Citera
2024-12-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Många tror att ett barn/flytt etc löser alla problem. Gissar att Hanna och Kebaben kanske inte har det så himla spännande och livet känns trist.
Då blir det att skaffa ett gemensamt mål för att hålla ihop förhållandet.
Och Kebaben får ligga ett par gånger i månaden även om det sker under press.

Lite antidepp på det så kan Hanna känna sig superspeciell som får en riskgraviditet att delge följarna. Att barnet kan födas för tidigt och drabbas av abstinens är inget hon bryr sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterfantasten
Gjorde hon inte?

Jag har skrivit båda. Jag tycker att man kan kalla fosterabstinens för skadande, det är iaf inget jag vill utsätta mina foster för.
Citera
2024-12-11, 21:40
Medlem
Citat:

Jag tror inte du läste vad Hanna skrev i sådana fall. Lars somnade PÅ VÄG TILL lekplatsen. Inte på väg hem efter en eftermiddag av lek. Mitt barn har aldrig somnat på väg till en aktivitet vi ska göra, nej. Och det beror inte på att hon är en robot utan på att jag, hennes mamma, har koll på när hon bör vara trött och när hon ska sova. Hon brukar sova UNGEFÄR samma tid varje dag och det skulle aldrig falla mig in att dra til lekplatsen en kvart innan hon ska sova. Och är det så att jag av någon anledning väljer att skippa hennes vila en dag för att man har för mycket att göra så låter jag henne inte somna alldeles för sent, nej. Då får hon somna för natten lite tidigare på kvällen.

Hannas beteende visar bara på hur otroligt oengagerad och obrydd hon är.
Citera
2024-12-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPelargon
Tycker inte det är konstigt att hon somnar i bilen, det gör mitt barn (och många andras) också. Däremot tycker jag det är knepigt att hanna inte verkar kunna planera bättre än att L somnar på väg till lekparken. Vet man att det närmar sig barnets sovtid så väntar man väl. Annars är det väl bara min robot till bebis som har ungefär samma vakenfönster mellan varje tupplur varje dag 😂
Exakt så 👆🏼
Citera
2024-12-11, 22:21
Medlem
Haha alltså H content. Visar i en matlåda att hon var sugen på grönsaker och dipp för några dagar sen som hon gömde bort? Hur kan man glömma bort något som man är sugen på. Är jag sugen på choklad så trycker jag i mig choklad eller vad det nu jag är sugen på. Vad menar hon ens med den videon? Att hon försöker vara rolig då hon är så virrig och snurrig? Förstår ej
Citera
2024-12-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Har hon sagt att de är nöjda med ett barn? Det har jag inget minne av och jag har följt henne sedan innan E kom.

I Q/A IVF 8/2-2023 som finns sparat i höjdpunkter säger hon att de ska gå emot normen och "bara" ha ett barn eftersom det tagit över 7 år att skaffa första levande barnet och att de känner sig färdiga med det.
Citera
2024-12-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treesandstuff
Med 50/50 menade jag ifall läkaren satt in detta embryot istället för Lars så vore det Lars som låg där i frysen. Jag tycker iaf det blir väldigt påtagligt, när man tänker på det så, att man väljer bort ett eventuellt riktigt barn med alla anlag etc. Därför tycker jag också det är stor skillnad på ett faktiskt embryo och mens - embryot har precis alla de anlag mm som behövs för att bli en människa, allt som behövs är att få växa. Är medveten om att det sticker många i ögonen dock.

Alltså jag förstår vad du menar och håller med dig i hur du tänker men vi fick typ 6 embryon till frys. Älskar min unge men tanken på 6 graviditeter och spädbarn till ger mig svindel haha
Citera
2024-12-11, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror inte du läste vad Hanna skrev i sådana fall. Lars somnade PÅ VÄG TILL lekplatsen. Inte på väg hem efter en eftermiddag av lek. Mitt barn har aldrig somnat på väg till en aktivitet vi ska göra, nej. Och det beror inte på att hon är en robot utan på att jag, hennes mamma, har koll på när hon bör vara trött och när hon ska sova. Hon brukar sova UNGEFÄR samma tid varje dag och det skulle aldrig falla mig in att dra til lekplatsen en kvart innan hon ska sova. Och är det så att jag av någon anledning väljer att skippa hennes vila en dag för att man har för mycket att göra så låter jag henne inte somna alldeles för sent, nej. Då får hon somna för natten lite tidigare på kvällen.

Hannas beteende visar bara på hur otroligt oengagerad och obrydd hon är.

Ja men precis, man planerar aktiviteter efter när barnet ska sova middag. Okej att det skiter sig ibland pga något man inte kan påverka (typ bvc tider etc) men har man en ettåring så vet man när barnet vill sova, äta, skita eller börjar bli sjukt (en mamma vet ju oftast det innan febern bryter ut pga att man är uppmärksam på sitt barn 24/7.

Hanna pratar antingen goja som vanligt dvs ljuger för att låta relaterbar eller så kan hon inte tyda Larsas signaler vilket tyder på någon typ av svårighet i sitt föräldraskap.
Citera
2024-12-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilburx
I Q/A IVF 8/2-2023 som finns sparat i höjdpunkter säger hon att de ska gå emot normen och "bara" ha ett barn eftersom det tagit över 7 år att skaffa första levande barnet och att de känner sig färdiga med det.

Men herregud. Kolla lite vad du svarar på? Jag pratade om en annan influencer, carmaliv. Inte om Hanna.
Citera
2024-12-12, 07:17
Medlem
Citat:
Men herregud. Kolla lite vad du svarar på? Jag pratade om en annan influencer, carmaliv. Inte om Hanna.

Men herregud förlåt, kolla lite vilken tråd du skriver i? Honest misstake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in