2024-10-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Allting handlar ju alltid om hur Hanna mår. Nu är det jättejobbigt för hon inte kan lyfta L för det gör så ont. Kämpa lite Hanna, du går inte sönder. Då mår hon så dåligt för L står och drar henne i benen och allt är så hemskt. Tur att Kebaben är hemma och hjälper till.

Men K då? Inte ett ord om hur han mår. Får han något utrymme att må dåligt och bearbeta? Kan man ens vara ledsen när man lever med H?

Jag tycker det är jättetragiskt att det blev som det blev. Det önskar man ingen. Men nu är det som det är och man behöver inte mjölka det värsta man kan. Ta er tid och sörj tillsammans med varandra. Men gör det inte större och värre. Man kan både röra sig och ta hand om en ettåring. Fysiskt sett bör man inte ha några problem. Det är bara hittepå.
Du kan på riktigt inte förstå att det är jobbigt att neka sin ettåring att komma upp i famnen? Barnet förstår ju inte varför mamma inte kan bära. Och hur kan man resonera så inskränkt att bara för ni har kunnat bära så kan alla det. Vi påverkas faktiskt inte likadant av medicinska ingrepp.
Citera
2024-10-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Du kan på riktigt inte förstå att det är jobbigt att neka sin ettåring att komma upp i famnen? Barnet förstår ju inte varför mamma inte kan bära. Och hur kan man resonera så inskränkt att bara för ni har kunnat bära så kan alla det. Vi påverkas faktiskt inte likadant av medicinska ingrepp.
Jo jag förstår fullständigt att det är fruktansvärt OM man inte kan ha sitt barn i famnen. Ja barnet förstår självklart inte varför.

Nu kan det ju inte vara ett problem att ha L i famnen sittandes i soffan. Hon har ju inga operationssår hon måste vara rädd om.
Absolut påverkas vi olika men av någon anledning drabbas alltid Hanna av det allra värsta.
Det är grov havandeskapsförgiftning, grov förlossningsskada ,svår scolios, traumatiska förlossningar, urakut igångsättning (fast hon var sekunder från att dö) mm. Och nu blev en vanlig skrapning så besvärlig så hon inte kan lyfta sin ettåring ett par dagar efter ingreppet. Alltiing är så bevärligt och stort just när det är Hanna. Hon är inte trovärdig
Citera
2024-10-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
H är en så märklig människa. Har gått igenom något fruktansvärt men visst överdriver hon? Att inte få bära sitt barn (knappast något vården har sagt) och att behöva avleda henne? H bor ju i soffan det är väl bara för Lars att sitta i Hs knä där hela dagen.
Håller med. Hon har gått igenom något traumatiskt och skulle kunna skriva/prata hur mycket som helst om sitt psykiska mående och ALLA skulle förstå. Istället drar hon till med något helt ologiskt? Vården har som sagt garanterat inte sagt att hon inte får lyfta. Klart hon kan få ont av att lyfta, men som sagt, sitt i soffan och gosa med L i famnen då?! Kom inte med något snack om att behöva avleda, det är bara överdrivet. Jag fick inte lyfta mina barn efter att jag opererat bort livmodern genom vaginan pga att dom sytt ihop hålet mellan vagina och fri bukhåla. Men självklart satt jag ju då mest i soffan och gosade med barnen, sov bredvid dom osv. Finns ju gott om sätt att ta hand om sina barn på utan att behöva bära och avleda...
Citera
2024-10-16, 21:22
Medlem
Hon kan väl bara sätta sig på golvet och helt enkelt komma ner till L:s nivå om L vill till henne och ha närhet.
Det finns så många lösningar.

Sen som sagt, verkar det suspekt att hon inte skulle få lyfta pga en skrapning.

Men finns det ett tillfälle där H kan lägga massa negativt fokus på sin kropp så gör hon det. Precis som att hon tror att man måste vara negativ för att få uppmärksamhet.
Citera
2024-10-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hon kan väl bara sätta sig på golvet och helt enkelt komma ner till L:s nivå om L vill till henne och ha närhet.
Det finns så många lösningar.

Sen som sagt, verkar det suspekt att hon inte skulle få lyfta pga en skrapning.

Men finns det ett tillfälle där H kan lägga massa negativt fokus på sin kropp så gör hon det. Precis som att hon tror att man måste vara negativ för att få uppmärksamhet.

Det är exakt det jag är inne på, att så fort hon mår dåligt psykiskt så måste hon vända det till något fysiskt. Kanske är det så att den enda gången hon verkligen fått uppmärksamhet som ung är när hon haft ont nånstans i kroppen eller fått en synlig skada. Vad vet jag, men beteendet tyder på det.

Därför det är så viktigt att ge sina barn ordentligt med extra uppmärksamhet om de "bara haft en dålig dag", inte enbart när de fått ett blåmärke.
Citera
2024-10-16, 21:40
Medlem
Har H ens sagt att hon inte FÅR lyfta L. Vad jag kan se och höra säger hon att hon inte KAN lyfta henne för hon får typ kramp i livmodern. Jag håller dock med om att hon överdriver problemet med det. K är hemma och kan ta alla nödvändiga lyft. Hon kan sitta i soffan, på golvet, ligga i sängen om hon vill kunna vara nära L. Dom borde även kunna gå på lugna promenader. Kanske också ett bra läge att vänja av L med att bli buren hela dagarna. Hon borde väl snart börja gå med!
Citera
2024-10-16, 21:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja precis, självklart gör hon det. Men just för henne så verkar det alltid vara lättare att skylla på något kroppsligt än psykiskt.

Han borde ju kunna ta ut ett par sjukdagar och vara hemma, han kan ju inte heller må prima.
Jag håller med. Dock kan det vara lättare för många att skriva att de mår fysiskt dåligt istället för psykiskt dåligt.
Citera
2024-10-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag håller med. Dock kan det vara lättare för många att skriva att de mår fysiskt dåligt istället för psykiskt dåligt.

Ja men absolut, jag/de flesta är säkert lite av samma sort mellan varven.

Måste kännas rätt hopplöst när en sån "enkel" sak som att bli gravid och behålla barnet går åt skogen gång på gång.
Citera
2024-10-17, 05:51
Medlem
H, och även den andra, nämns i kommentarer på bloggbevaknings öppet spår onsdagkväll.
Citera
2024-10-17, 06:50
Medlem
motyls avatar
Nu blev det ju sorgligt nog inget kejsarsnitt för Hanna men kan ni tänka er hur hon hade mjölkat det? Det är ju en stor bukoperation (har genomgått en själv). Hanna hade varit sängliggande en månad.
Citera
2024-10-17, 07:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Nu blev det ju sorgligt nog inget kejsarsnitt för Hanna men kan ni tänka er hur hon hade mjölkat det? Det är ju en stor bukoperation (har genomgått en själv). Hanna hade varit sängliggande en månad.
Oh ja, och druckit caprisun.
Citera
2024-10-17, 07:45
Medlem
Varför skulle hon inte kunna ha sitt barn i famnen sittande för att hon genomgått ett medicinskt ingrepp? Eller sa hon bara att hon inte får lyfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in