2025-05-24, 15:13
Medlem
Hur sjutton har dom råd med allt, shoppa, äta & dricka "lyxigt" bo på steam? Jag fattar inte. Hur kan dom ha pengar kvar med så mycket skulder, så många barn och så dyr hyra. För mig obegripligt
Citera
2025-05-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Jag tolkar det som att Joakim gör reklam för steam men eftersom han är sjukskriven markerar han inte det som
Reklam

Känns ju som att dom kan göra allt utan att bli straffade..
dom e såna som skulle kunna prata ur sig vad fan som helst och alla går på det!
Citera
2025-05-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasrolig09
Hur sjutton har dom råd med allt, shoppa, äta & dricka "lyxigt" bo på steam? Jag fattar inte. Hur kan dom ha pengar kvar med så mycket skulder, så många barn och så dyr hyra. För mig obegripligt

Samarbeten. Skulle inte förvåna mig om dom inte tar betalt i pengar utan i vistelse, vilket dom inte fattar att man måste skatta för heller. Dom gör allt för att försöka lura systemet
Citera
2025-05-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Känns ju som att dom kan göra allt utan att bli straffade..
dom e såna som skulle kunna prata ur sig vad fan som helst och alla går på det!

Skatteverket går ju inte runt och kontrollerar random utan de behöver ju få tips om detta för att p ska åka på det
Citera
2025-05-24, 16:39
Medlem
Det här stör mig så otroligt mycket. Okej om hotellvistelsen är ett samarbete som utförs korrekt (svårt att tro). Men HUR kan de vara ute och shoppa kläder etc. med alla dessa skulder? Det handlas ju något konstant. Och sen åka iväg när man precis hämtat hem en hundvalp hemma, och dessutom har en stressad och irriterad katt som inte heller är så gammal.
Nej fy fan rent ut sagt. Finner inga ord..

J borde kanske lyxat till det med en tur till Katrineholm istället och hälsat på sin son. Pojken minns väl inte pappa...?
Citera
2025-05-24, 16:48
Medlem
Dom får väl jättemycket för sina samarbeten antagligen. Fick väl alla möbler betalda. Men dom lär ha hittat sätt att komma runt fogden garanterat.
Nej det är provocerande.
Citera
2025-05-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Dom får väl jättemycket för sina samarbeten antagligen. Fick väl alla möbler betalda. Men dom lär ha hittat sätt att komma runt fogden garanterat.
Nej det är provocerande.

Kronofogden vet ju inte när pengar kommer in på deras konton från samarbeten så svårt att mäta ut (möjligt att de använder barnens konton för den lönen).
De kan ju bara göra utmätning från vanliga lönen och båda två är ju sällan på jobbet så den lär inte bli hög.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-05-24 kl. 17:18.
Citera
2025-05-24, 17:16
Medlem
Märkligt hur mycket den där mannen klarar av samtidigt som han är heltidssjukskriven för diskbråck.
Har själv haft det och låg fasen inne på sjukhus med lååång rehab efteråt.

Men Hallerheim tuffar på som vanligt och klarar av exakt allt förutom vanligt hederligt arbete då såklart..
Citera
2025-05-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Skatteverket går ju inte runt och kontrollerar random utan de behöver ju få tips om detta för att p ska åka på det

Såklart!
Citera
2025-05-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Märkligt hur mycket den där mannen klarar av samtidigt som han är heltidssjukskriven för diskbråck.
Har själv haft det och låg fasen inne på sjukhus med lååång rehab efteråt.

Men Hallerheim tuffar på som vanligt och klarar av exakt allt förutom vanligt hederligt arbete då såklart..

Hans arbetsgivare lär ju va glad..
Citera
2025-05-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kronofogden vet ju inte när pengar kommer in på deras konton från samarbeten så svårt att mäta ut (möjligt att de använder barnens konton för den lönen).
De kan ju bara göra utmätning från vanliga lönen och båda två är ju sällan på jobbet så den lär inte bli hög.
Sant! Nej inte lär det vara de vanliga lönekontona nej.
Citera
2025-05-24, 18:18
Medlem
Snygg fripp på
Karln. Han är från
2003
Blonderad oxå. Riktig mumsbit, NOT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto