2025-10-31, 21:51
Medlem
Blir så förbannad när dom bara fifflar med allt.. det kommer undan med skiten. För både P å J är pajas! Men även deras jästa umgänge. MA OCH NG.. men också helt sjukt att hennes prio är att ”ha middag och ta det lugnt” den 10:e ggn denna månad
Citera
2025-11-01, 05:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Nope det får man inte, undantaget om du har skuldsanering för då får man ha ett litet sparande.
Men eftersom hon är så smidig och lägger ut det så lär nog snart kronis vara där och plocka pengarna.
Hon har säkert lagt det på någon annans konto.
Citera
2025-11-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Nu har hon lagt undan sparande.. inte fan får man ha sparande när man är på Kronofogden?
Det var ju tydligen ett samarbete med någon app så det är nog bara som hon säger för att låta trovärdig. Hon kanske har satt in några kronor bara för att kunna säga det! 😝
Citera
2025-11-01, 16:49
Medlem
Qwelias avatar
Är J’s familj aldrig på besök?
Citera
2025-11-01, 18:00
Medlem
Blir absolut provocerad när skojaren förbereder middag o dylikt. Hallå? Du är hemma dygnet runt … normala människor går till ett JOBB! Allt ”fantastiskt fint” är bara påhitt. Blir kul, om det någonsin kommer ske, att se deras normala vardag med heltidsjobb o hemmet ✌🏼🤓
Citera
2025-11-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Blir absolut provocerad när skojaren förbereder middag o dylikt. Hallå? Du är hemma dygnet runt … normala människor går till ett JOBB! Allt ”fantastiskt fint” är bara påhitt. Blir kul, om det någonsin kommer ske, att se deras normala vardag med heltidsjobb o hemmet ✌🏼🤓

Det lär aldrig hända.
Citera
2025-11-01, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Är J’s familj aldrig på besök?
Nej, det verkar inte som det. Undra om de har varit hemma hos de någon gång.
Citera
2025-11-01, 21:20
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Nej, det verkar inte som det. Undra om de har varit hemma hos de någon gång.

Jag har följt dom och denna tråd länge så jag kan ha missat, men är det någon som har koll på om han hade bra relation med sin familj/släkt innan p? Och hur det är nu? Det är ju ändå lite märkligt att man aldrig ser content på farföräldrarna.
Men kanske har dom bett om att få hållas utanför?
Citera
2025-11-01, 22:36
Avstängd
Citat:
Jag har följt dom och denna tråd länge så jag kan ha missat, men är det någon som har koll på om han hade bra relation med sin familj/släkt innan p? Och hur det är nu? Det är ju ändå lite märkligt att man aldrig ser content på farföräldrarna.
Den senaste gången P och J med barn var hos hans föräldrar var när de åkte dit efter att ha varit på Böda i somras.
Citera
2025-11-02, 22:22
Medlem
Citat:

Om han nu hade en bra relation med dom innan så lär fröken P ha sett till att den är dålig nu. På samma vis som hon ser till att han inte träffar lilla T eller har egna vänner.
Citera
Igår, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Hon har säkert lagt det på någon annans konto.

Tror också att hon lägger det i någon annans namn för att undvika att de blir tagna av fogden...

Samma som jag har för mig att någon här sa att allt det hon säljer för på Vinted inte utmäts om hon inte plockar ut det därifrån. Så kan hon använda för att köpa annat på siten. Eller som att hon inte betalar av på skatteskulden så att den prekriberas efter 5år, för att varje ny avbetalning förlänger 5års perioden.

Jag har verkligen lärt mig väldigt mycket av dem om hur man undviker att betala tillbaka, då de verkar ha stenkoll på alla kryphål för att maxa allt.
Senast redigerad av vita.luna Igår kl. 12:26.
Citera
Igår, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Tror också att hon lägger det i någon annans namn för att undvika att de blir tagna av fogden...

Samma som jag har för mig att någon här sa att allt det hon säljer för på Vinted inte utmäts om hon inte plockar ut det därifrån. Så kan hon använda för att köpa annat på siten. Eller som att hon inte betalar av på skatteskulden så att den prekriberas efter 5år, för att varje ny avbetalning förlänger 5års perioden.

Jag har verkligen lärt mig väldigt mycket av dem om hur man undviker att betala tillbaka, då de verkar ha stenkoll på alla kryphål för att maxa allt.

Vill man veta hur man ska blåsa samhället och leva lyx trots skulder är det bara att följa dessa 2. Men rent krasst är det ju så att bara för att en del av hennes skulder försvinner nu så försvinner inte kronis så hon lär ändå inte kunna äga något av värde.
Senast redigerad av Molim Igår kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in