2025-01-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisa54
Det var väl knappast svar på mina frågor?!
Men det fanns kanske inget bra svar?!

Nä det vet jag såklart inte helt säkert, my bad! Tar tillbaka fråga 2, men fråga 1 kvarstår!

Jag är osäker på om jag tycker att fråga 1 är värd att besvara. Vad rör det DIN rygg om dom har skulder? De betalar skatt precis som alla andra, eller hur? Dom har inkomst båda två som beskattas och bidrar till välfärden med. Menar du att de inte ska få åka på hotell gratis bara för att de har en skuld? Jag förstår faktiskt inte din fråga alls...
Citera
2025-01-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Jag är osäker på om jag tycker att fråga 1 är värd att besvara. Vad rör det DIN rygg om dom har skulder? De betalar skatt precis som alla andra, eller hur? Dom har inkomst båda två som beskattas och bidrar till välfärden med. Menar du att de inte ska få åka på hotell gratis bara för att de har en skuld? Jag förstår faktiskt inte din fråga alls...

Misstänkte att det inte fanns något bra svar!
Jag nöjer mig där!
Jag besvarade din fråga, backade där jag hade fel och tog tillbaka det, tänkte vi kunde ha en högre nivå, men icke!
Citera
2025-01-11, 15:37
Medlem
Citat:
Misstänkte att det inte fanns något bra svar!
Jag nöjer mig där!
Jag besvarade din fråga, backade där jag hade fel och tog tillbaka det, tänkte vi kunde ha en högre nivå, men icke!

När jag kommer med svar så duger dom inte😂
Märkligt det där.
Citera
2025-01-11, 15:39
Medlem
Citat:
När jag kommer med svar så duger dom inte😂
Märkligt det där.

Skriv gärna svaret på fråga 1 en gång till, måste ha missat det😅😂
Citera
2025-01-11, 15:47
Medlem
Citat:
Det var väl knappast svar på mina frågor?!
Men det fanns kanske inget bra svar?!

Nä det vet jag såklart inte helt säkert, my bad! Tar tillbaka fråga 2, men fråga 1 kvarstår!
Klart de båda fortfarande vabbar. P har ju själv skrivit att de båda får vabba så länge E är inskriven på neo. Hon har ingenstans skrivit att E är utskriven. Det hade hon garanterat meddelat om det skett.
Citera
2025-01-11, 15:51
Medlem
Det är inte ofta jag skriver här (kan det vara tredje gången?), men nu blev jag så fruktansvärt frustrerad över Grynetss inställning till exponering av barn på soc med.
Är det som hänt med I, L och E hemskt och något INGEN ska behöva gå igenom? Ja, ingen tvekan om det!
Men är det verkligen rätt att exponera barnen på det sätt som gjorts, och stundom görs? Absolut inte!

Det går alldeles utmärkt att berätta om samtliga händelser och dess allvarliga konsekvenser, men på ett vettigt vis.
Man behöver inte radera barnens integritet på det sätt som gjorts. Det är hemskt rent ut sagt!
En vettig människa som inte är helt avtrubbad skulle väna om sina barns integritet före likes, klick och cyberkramar.
Läs gärna det här inlägget till det går in i huvudet på er.

Over and out ✌️
Citera
2025-01-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Klart de båda fortfarande vabbar. P har ju själv skrivit att de båda får vabba så länge E är inskriven på neo. Hon har ingenstans skrivit att E är utskriven. Det hade hon garanterat meddelat om det skett.

Just inlägg som dessa. Ni bara vet! Men kul för er🙈
Citera
2025-01-11, 16:42
Medlem
Citat:

Varför betalar inte J underhåll för sin son? Varför gör inte P något för att J ska kunna ha en relation till sin son?
Citera
2025-01-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Varför betalar inte J underhåll för sin son? Varför gör inte P något för att J ska kunna ha en relation till sin son?

Jag antar att J kanske inte har råd att göra det. Annars undrar man ju varför man skulle välja att inte betala det. Kommer inte yttra mig om några frågor gällande barnet i fråga, återigen så har ni ingen koll på vad som händer och vad som inte händer. Uppenbarligen är det inget inget ämne som hör till de öppna, så ni får spekulera bäst ni vill.. Dom träffas och dom har en god relation trots att barnet inte bor hos dom.
Citera
2025-01-11, 17:13
Medlem
Alltid lika intressant (och ironisk) läsning från grynetss.

En genuin fråga till dig havregrynet, du påstår dig stå dem nära, inte sant? Du verkar kunna mycket detaljer kring datum, händelser osv så är det så att du och P kanske pratar ihop er på telefonen inför att dina små försvarstal ska skrivas här eller är det bara en ren slump att ni råkar skriva och uttrycka er på samma sätt? Jag har noterat det flera gånger nu, och att du verkar bli väldigt väldigt arg när man säger nåt som du anser är fel (vilket inte stämmer).
Jag menar, vi som följt P länge har tidigare diskuterat hennes otroligt dåliga sätt att uttrycka sig på i svensk skrift. Hon gillar bland annat att slänga in lite kommatecken här och var på helt fel ställen, den lilla influencern som hon är (ska vara).
Och det gör du med. Slumpen eller ej?
Citera
2025-01-11, 17:14
Medlem
Citat:
Jag antar att J kanske inte har råd att göra det. Annars undrar man ju varför man skulle välja att inte betala det. Kommer inte yttra mig om några frågor gällande barnet i fråga, återigen så har ni ingen koll på vad som händer och vad som inte händer. Uppenbarligen är det inget inget ämne som hör till de öppna, så ni får spekulera bäst ni vill.. Dom träffas och dom har en god relation trots att barnet inte bor hos dom.
Du skriver att vi är ute och cyklar om allt gällande P och J och att du vet mer än oss andra. Hur har han råd att försörja alla de andra ungarna men inte lilla T? Underhållet är ynkla pengar jämfört med barnets faktiska kostnad som lilla T:s mamma helt får stå för själv.
Dom träffar inte lilla T utan det gör J och lillebror L även om det är ytterst sällan. Kom inte och säg att J träffar sin son ofta det köper ingen. Paret lägger upp allt som sker i deras liv på sociala medier oavsett vad du säger.
Citera
2025-01-11, 17:22
Medlem
Citat:

P el J har ingenstans skrivit att E är utskriven från neo så varför skulle de ta av sina föräldrarpenningsdagar när de har rätt till vabb?!? Jag hade inte heller rört föräldrapenningen om jag inte behövt. Guld värt att kunna ha den lilla hemma i två år och slippa sätta en ettåring på fsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in