2025-01-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlaxen
Dricker själv väldigt sällan. Max en drink varannan månad. Men ser inget mer ovanligt än de jag känner runt mig som dricker något glas vin varje helg. Under semestern varje dag.

10 glas eller mer i veckan räknas som riskbruk. Ser inte ut som hon är uppe i det så ni kan nog avvakta att kontakta soc. 😜

Kikar ni in i mitt kylskåp som finns där med en del vin & annat. Men som sagt - dricker ytterst sällan. Förutom cola, det är mitt missbruk.

Fast nu var inte frågan om hur mycket du dricker, ingen bryr sig om dig, utan om hur Pannans och Hallerheims alkoholvanor ser ut.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-01-16 kl. 23:02.
Citera
2025-01-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Så ser min kyl också ut men jag har inte rört en droppe av det skulle ju kunna vara j och inte hon tex

Fast nej, det byts ut hela tiden. Kollar du in hennes kylskåp idag så är allt från helgen tömt. En bag-in-box är 24 vinglas och en sån går åt snabbt i det hushållet.
Hon tror sig vara smart och snabbspolar förbi men man kan ju pausa videon.
Citera
2025-01-17, 08:08
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Fast nu var inte frågan om hur mycket du dricker, ingen bryr sig om dig, utan om hur Pannans och Hallerheims alkoholvanor ser ut.

Jo men vi har märkt det men ibland måste man sätta saker i perspektiv. Men sånt förstår jag är svårt för en hatare som dig ❤️
Citera
2025-01-17, 08:12
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
10 glas i veckan? Är inte det sjukligt mycket?

Jo det kan en ju tycka, även från mitt perspektiv men det räknas ju såklart inte vad jag tycker i denna tråd enligt er ❤️

Men ja, det är det som räknas i Sverige som ett riskbehov. Tvivlar på att hon kommer upp i det. Men näthata lite mer så kanske ni lyckas få henne att gå över gränsen så kan ni ringa soc sedan & anmäla henne för det också.
Citera
2025-01-17, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlaxen
Jo det kan en ju tycka, även från mitt perspektiv men det räknas ju såklart inte vad jag tycker i denna tråd enligt er ❤️

Men ja, det är det som räknas i Sverige som ett riskbehov. Tvivlar på att hon kommer upp i det. Men näthata lite mer så kanske ni lyckas få henne att gå över gränsen så kan ni ringa soc sedan & anmäla henne för det också.

Blev du kränkt när du inte fick stå i rampljuset? Bara för man ifrågasätter nåns val och beteende betyder det inte att man vill att hon ska förlora vårdnaden över sina barn. Snacka om att vara paranoida.
Citera
2025-01-17, 11:08
Medlem
Har alla ätit sursoppa den senaste eller vad fsn händer? 😅😅😅
Citera
2025-01-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Blev du kränkt när du inte fick stå i rampljuset? Bara för man ifrågasätter nåns val och beteende betyder det inte att man vill att hon ska förlora vårdnaden över sina barn. Snacka om att vara paranoida.

Kränktheten lyser igenom. Och även om nån närstående till Pannan skulle göra en soc anmälan angående alkoholism så kan hon ju enkelt lämna ett blodprov som då visar att hon minsann inte dricker några mängder alkohol, och sen är den saken över.
Personligen så tror jag nog hon tar hyfsat väl hand om ungarna, speciellt de som hon endast har vv där pappan verkar vettig.
Citera
2025-01-17, 22:09
Medlem
Vart ska familjen flytta?
Citera
2025-01-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Vart ska familjen flytta?

Till ett gammalt företagshus närmre centrum i deras håla. Bålsta.
Citera
2025-01-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Så ser min kyl också ut men jag har inte rört en droppe av det skulle ju kunna vara j och inte hon tex
Fast nu vet vi ju att Patricia tänker väldigt mycket på alkohol, bland annat eftersom det är det första hon tänker på att hon vill dricka när hon virkat klart ett plagg
Citera
2025-01-17, 23:31
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86

Nä inte kränkt alls ❤️
Citera
2025-01-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Fast nu vet vi ju att Patricia tänker väldigt mycket på alkohol, bland annat eftersom det är det första hon tänker på att hon vill dricka när hon virkat klart ett plagg

Idag blev det rödvin redan under eftermiddagen enligt Hallerheims stories. Kan ju tycka att det är lite väl tidigt på dagen om man nu inte är alkis.

Men, hade jag haft samma kronofogdepost att öppna så kanske även jag tagit mig en dagsfylla var och varannan dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in