Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-14, 19:26
Medlem
”När Ebba är 15 har jag varit småbarnsmamma i 30 år”- det här är inte den skarpaste kniven i lådan direkt! Eller har hon kanske tänkt producera nya småbarn med jämna mellanrum i femton år till?
Citera
2024-09-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammapalandet
”När Ebba är 15 har jag varit småbarnsmamma i 30 år”- det här är inte den skarpaste kniven i lådan direkt! Eller har hon kanske tänkt producera nya småbarn med jämna mellanrum i femton år till?

Hon tänker väl småbarnsåren som 5 år per barn. 6×5 är 30 🤷‍♀️

Men samtidigt stämmer ju inte det eftersom det inte är 5 år mellan varje barn utan en del av barnen har ju varit i småbarnsåren samtidigt så då avverkar hon ju flera barn under samma småbarnsperiod. Så har hon 2 barn som det skiljer 1 år på så blir ju småbarnsåren 6 år för dom 2 barnen och inte 10 år.
Citera
2024-09-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammapalandet

Hahaha typiskt Pannan tankevurpa. Ingen har sagt att hon är skarp.
Rättar henne med att om 15 år så har hon varit mamma i 30 år men absolut inte småbarnsmamma om man nu inte räknar 14 åringar som småbarn 😂
Citera
2024-09-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Bloggbevakning har lagt ut ett inlägg om J:s samarbete med Temu! 😊

Tack för bra läsning!
Och denna tråd fick en puff för de som faktiskt är källkritiska/eller blockade från radonparets sociala medier 😀

Personligen förstår jag varför Joakim Hallerheim gör reklam för Temu, för han är Temu i sin mänskliga form dvs lättköpt, klasslös, falskmärkt och full av skit..
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-09-14 kl. 22:12.
Citera
2024-09-15, 03:15
Medlem
Det är olämpligt att pussa bebisar på munnen.
Trodde att alla visste det, det har ju upprepas i decennier...
Citera
2024-09-15, 12:16
Medlem
Härlig syskonkärlek.. har lilla T fått chansen att pussa och krama sin lillasyster tro?
Citera
2024-09-15, 13:24
Medlem
Joakim verkar vara arbetslös, iaf enligt ett inlägg på Facebook. Klart man vill dra ut på vabben så länge som möjligt då 😄
Citera
2024-09-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobodysbitch
Härlig syskonkärlek.. har lilla T fått chansen att pussa och krama sin lillasyster tro?
Han har nog inte ens fått se henne. 🙄
Tänkte på när P sa att det var så perfekt att få barnen i två omgångar, de lite större först och sedan dom två små. Om man skulle räkna med lilla T så skulle väl det glappet nästan försvinna för han är väl bara lite yngre än hennes T och lite äldre än L. 🤪
Citera
2024-09-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Joakim verkar vara arbetslös, iaf enligt ett inlägg på Facebook. Klart man vill dra ut på vabben så länge som möjligt då 😄

Förvånar mig inte. Byggbranschen är väl inte på topp just nu. Gått liknande utbildning och har inte ens fått en lärlingsplats. Kanske inte jättemotiverande att jobba när man vet att fogden tar sin del av kakan ändå när lönen trillar in.
Citera
2024-09-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobodysbitch
Förvånar mig inte. Byggbranschen är väl inte på topp just nu. Gått liknande utbildning och har inte ens fått en lärlingsplats. Kanske inte jättemotiverande att jobba när man vet att fogden tar sin del av kakan ändå när lönen trillar in.

Hallerheim har inte så bra referenser heller, han fick sparken från sitt förra jobb pga att han tog privata lån från sin arbetsplats och lät alla gå till fogden.

Sen dess så har han ju bara ägnat sig åt att producera barn och vara en idiot på sociala medier.
Citera
2024-09-15, 23:11
Medlem
Givet att han hoppas på en skuldsanering samt låter ytterligare skulder uppstå, genom att ej betala underhåll, så gissar jag på att han hoppas att öka på skulden så att den till sist blir tillräckligt stor för att faktiskt skuldsaneras. Varför anstränga sig liksom och betala tillbaka om man kan bli av med altet och ngn annan står för det?
Citera
2024-09-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Givet att han hoppas på en skuldsanering samt låter ytterligare skulder uppstå, genom att ej betala underhåll, så gissar jag på att han hoppas att öka på skulden så att den till sist blir tillräckligt stor för att faktiskt skuldsaneras. Varför anstränga sig liksom och betala tillbaka om man kan bli av med altet och ngn annan står för det?

Det lilla jag vet om beviljad skuldsanering är att man faktiskt måste göra det man kan dvs betala sina månatliga räkningar under en viss period för att beviljas skuldsanering. Det funkar alltså inte som Hallerheim tror dvs skita i alla räkningar och sen få sanering.

Hade Hallerheim orkat läsa på lite så hade han förstått att hans sanering kommer längre och längre bort för varje uteblivet underhåll. Men jag är osäker på om Hallerheim ens kan läsa eller skriva då Patricia rattar hans konton och skriver alla hans inlägg på sociala medier, och Patricia är verkligen inget högskolematerial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in