Citat:
Ursprungligen postat av
Somsvampariskogen
Vad jag hoppas att den lag som finns i Frankrike kommer till Sverige för att skydda influencerbarn. Föräldrarna måste söka tillstånd för att få använda barnen och även ge dem lön.
https://www.svt.se/kultur/ny-fransk-...ldrar-fangelse
Det hade inte varit mer än rätt. Ska man utnyttja sina barn genom att tjäna pengar på dom med samarbeten och fläka ut dom inför hela internet innan dom fyller 18 är
det minsta man kan begära att de får en lön för spektaklet som de kan ta ut när de väl fyller 18. Det gör inte saken okej, men det vore iallafall bättre.
Det är rakt av sorgligt hur många influensor som utnyttjar sina barn för att betala hyran och kunna leva en fet livsstil, det finns inget jag tycker är så fel och äckligt som att dela hela sitt barn med världen när de inte ens är stora nog att godkänna det, för att sen inte ens ge dom en vinning i det hela.
Jag kanske är extrem, men jag skulle inte få för mig att ens dela vanliga bilder på mina barn inför 70-100.000 följare, där tycker jag Blondinbella gjorde rätt som höll sina barn hemliga just för att inte exploatera dom. Och när man vet hur många som fått sina bilder stulna för både bilder till SHEIN och andra sidor så är det inte längre så extremt. Jag vet flera som fått sina bilder, även vanliga sådana, stulna för att sen se dom på utländska sidor där dom gör reklam för diverse saker och det resulterar ju i att miljontals fler vet hur dina barn ser ut.
Att som 3, 4, 5, eller 10, 13 åring bli igenkänd på stan, viskad om, pekad på och smygtagna bilder för att mamma eller pappa valt att leka influenser är nog inte speciellt kul för något barn.
Hela världen behöver inte veta hur ens barn ser ut, det resulterar inte bara i obehagliga människor som pedos mm, det resulterar även i oönskad uppmärksamhet och igenkänning när dom bara vill vara barn och förtjänar att leva vanliga liv.
Att som vuxen välja att vara offentlig är en sak, men att dra in barn som inte valt det är för mig sinnessjukt. Och jag kommer alltid stå fast vid min åsikt. Detta gäller alla influensor. Inte bara P.