2024-12-05, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Jo man kan få lämna sjukhuset innan rönrgenbilden är granskad. Hände min ena son när han bröt benet. Det var då lång "väntetid" för granskning att han fick åka hem och vänta ist för att vara kvar på akuten. Min son liksom P:s dotter fick en gipsskena till att börja med. Denna byts sen ut mot riktigt gips när svullnaden gått ner om det visar sig att det är brutet. Sen om det var så i P:s fall ska vara osagt, kanske hon åkt hem tidigare och flickan var kvar med sin pappa.
Hände min son också, han bröt armen och väntade på akuten över 12 timmar, sen fick han åka hem utan att läkare hunnit titta på röntgenbilderna. Han fick en enkel mitella. Ett par dagar senare ringde de och upplyste om att röntgenbilderna behövde tas om. Mitt i semestertid och ont om läkare tydligen. Efter nästan tre veckor med bara mitella och smärtstillande bestämdes det att operation behövdes.
Citera
2024-12-05, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Iof har Pannan en del Gräddis i sig, men till skillnad från Gräddis så är jag helt övertygad om att Pannan skulle haffa första bästa gamla rika snuskgubbe att liera sig med om världen rämnade för henne (jag räknar inte Hasan som gammal rik snuskgubbe)
Pannan är helt skrupelfri till skillnad från Gräddis och har inga problem att bedra folk på pengar.
Vilka är gräddis och Hasan? Har dem något med P att göra?
Citera
2024-12-05, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Vilka är gräddis och Hasan? Har dem något med P att göra?

Dom har ingenting med P att göra. Nu börjar det spåra lite väl i tråden
Citera
2024-12-05, 11:32
Medlem
Vad jag hoppas att den lag som finns i Frankrike kommer till Sverige för att skydda influencerbarn. Föräldrarna måste söka tillstånd för att få använda barnen och även ge dem lön.
https://www.svt.se/kultur/ny-fransk-...ldrar-fangelse
Citera
2024-12-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Vad jag hoppas att den lag som finns i Frankrike kommer till Sverige för att skydda influencerbarn. Föräldrarna måste söka tillstånd för att få använda barnen och även ge dem lön.
https://www.svt.se/kultur/ny-fransk-...ldrar-fangelse

Det hade inte varit mer än rätt. Ska man utnyttja sina barn genom att tjäna pengar på dom med samarbeten och fläka ut dom inför hela internet innan dom fyller 18 är det minsta man kan begära att de får en lön för spektaklet som de kan ta ut när de väl fyller 18. Det gör inte saken okej, men det vore iallafall bättre.

Det är rakt av sorgligt hur många influensor som utnyttjar sina barn för att betala hyran och kunna leva en fet livsstil, det finns inget jag tycker är så fel och äckligt som att dela hela sitt barn med världen när de inte ens är stora nog att godkänna det, för att sen inte ens ge dom en vinning i det hela.

Jag kanske är extrem, men jag skulle inte få för mig att ens dela vanliga bilder på mina barn inför 70-100.000 följare, där tycker jag Blondinbella gjorde rätt som höll sina barn hemliga just för att inte exploatera dom. Och när man vet hur många som fått sina bilder stulna för både bilder till SHEIN och andra sidor så är det inte längre så extremt. Jag vet flera som fått sina bilder, även vanliga sådana, stulna för att sen se dom på utländska sidor där dom gör reklam för diverse saker och det resulterar ju i att miljontals fler vet hur dina barn ser ut. Att som 3, 4, 5, eller 10, 13 åring bli igenkänd på stan, viskad om, pekad på och smygtagna bilder för att mamma eller pappa valt att leka influenser är nog inte speciellt kul för något barn.

Hela världen behöver inte veta hur ens barn ser ut, det resulterar inte bara i obehagliga människor som pedos mm, det resulterar även i oönskad uppmärksamhet och igenkänning när dom bara vill vara barn och förtjänar att leva vanliga liv.

Att som vuxen välja att vara offentlig är en sak, men att dra in barn som inte valt det är för mig sinnessjukt. Och jag kommer alltid stå fast vid min åsikt. Detta gäller alla influensor. Inte bara P.
Citera
2024-12-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Det hade inte varit mer än rätt. Ska man utnyttja sina barn genom att tjäna pengar på dom med samarbeten och fläka ut dom inför hela internet innan dom fyller 18 är det minsta man kan begära att de får en lön för spektaklet som de kan ta ut när de väl fyller 18. Det gör inte saken okej, men det vore iallafall bättre.

Det är rakt av sorgligt hur många influensor som utnyttjar sina barn för att betala hyran och kunna leva en fet livsstil, det finns inget jag tycker är så fel och äckligt som att dela hela sitt barn med världen när de inte ens är stora nog att godkänna det, för att sen inte ens ge dom en vinning i det hela.

Jag kanske är extrem, men jag skulle inte få för mig att ens dela vanliga bilder på mina barn inför 70-100.000 följare, där tycker jag Blondinbella gjorde rätt som höll sina barn hemliga just för att inte exploatera dom. Och när man vet hur många som fått sina bilder stulna för både bilder till SHEIN och andra sidor så är det inte längre så extremt. Jag vet flera som fått sina bilder, även vanliga sådana, stulna för att sen se dom på utländska sidor där dom gör reklam för diverse saker och det resulterar ju i att miljontals fler vet hur dina barn ser ut. Att som 3, 4, 5, eller 10, 13 åring bli igenkänd på stan, viskad om, pekad på och smygtagna bilder för att mamma eller pappa valt att leka influenser är nog inte speciellt kul för något barn.

Hela världen behöver inte veta hur ens barn ser ut, det resulterar inte bara i obehagliga människor som pedos mm, det resulterar även i oönskad uppmärksamhet och igenkänning när dom bara vill vara barn och förtjänar att leva vanliga liv.

Att som vuxen välja att vara offentlig är en sak, men att dra in barn som inte valt det är för mig sinnessjukt. Och jag kommer alltid stå fast vid min åsikt. Detta gäller alla influensor. Inte bara P.

Långt innan influensers ens var ett faktum så var det inte ovanligt att exploaterade kändisbarn fick galningar efter sig, precis som vuxna kändisar.

Det första och säkert kändaste fallet är pojken Lindbergh som kidnappades och dödades redan år 1932.
Han var ju alla tidningars älsklingsbebis och se hur det gick 🥲

Jag har också ett hyfsat stor följarantal på mina sociala medier och den enda som får vara med och visa ansiktet är familjens katt!
Citera
2024-12-05, 22:46
Medlem
Mina barn tillåter knappt att jag tar bilder på dem alls och gör jag det så säger de direkt om du lovar att inte instagramma. Då har jag ändå ett låst konto med väldigt lite följare bestående av nära släkt och några vänner. Det är bara att respektera.
Citera
2024-12-07, 21:50
Medlem
Jahapp, nu är familjen och festar med sina enda vänner. Pannan dricker som vanligt så Jockeyn får köra som vanligt. Skönt att prematuren är så frisk så en förälder kan vara på lyset trots att båda får betalt från samhället för att passa henne 24/7.

Förstå att denna familj inte behövt ta ut en endaste dag i föraldrapenning, så när vi andra vanliga döda fick slut på våra dagar så har de inte ens börjat att beta av dessa.
Citera
2024-12-07, 22:13
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Förstå att denna familj inte behövt ta ut en endaste dag i föraldrapenning, så när vi andra vanliga döda fick slut på våra dagar så har de inte ens börjat att beta av dessa.

Sveriges värsta smuts.
Citera
2024-12-08, 03:33
Medlem
Kan vi diskutera att massvis med barn syns i videon hon lagt ut från nån slags gympasal där vem som helst kan se dessa videos (med tanke på att hennes konto inte är privat i skrivande stund). Man vet aldrig om något av dessa barn lever under skyddad identitet som kanske röjs pga Ps omsorgslösa omdömde. Eller föräldrar, likt mig själv, som inte vill att deras barn syns på sociala medier över huvud taget, av olika anledningar. Jag blir så trött, så matt. Att hon aldrig kan tänka ett steg längre är inte förvånande men snälla, kom ut ur din bubbla och vakna upp.
Citera
2024-12-08, 12:14
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Kan vi diskutera att massvis med barn syns i videon hon lagt ut från nån slags gympasal där vem som helst kan se dessa videos (med tanke på att hennes konto inte är privat i skrivande stund). Man vet aldrig om något av dessa barn lever under skyddad identitet som kanske röjs pga Ps omsorgslösa omdömde. Eller föräldrar, likt mig själv, som inte vill att deras barn syns på sociala medier över huvud taget, av olika anledningar. Jag blir så trött, så matt. Att hon aldrig kan tänka ett steg längre är inte förvånande men snälla, kom ut ur din bubbla och vakna upp.
En narcissist vaknar aldrig upp, de har helt egna spelregler.
Det som gäller andra gäller inte henne, vill hon filma så gör hon det, vill hon dessutom lägga ut andras barn på sin kanal så gör hon det också.
Citera
2024-12-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
En narcissist vaknar aldrig upp, de har helt egna spelregler.
Det som gäller andra gäller inte henne, vill hon filma så gör hon det, vill hon dessutom lägga ut andras barn på sin kanal så gör hon det också.
Ja och man ska ju också komma ihåg att det inte är fel på henne, det är vi som belyser problematiken som det är fel på! Dumma vi!!! 🤬🤬🤬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in