2025-06-13, 23:35
Medlem
Och nu på steam hotell. Hur kan man göra så mycket, unna sig så mycket, köpa så mycket, när man har sånna skulder, ingen av dom jobbar heltid heller. Kanske man ska sluta jobba och börja leva som dom, verkar ju funka kanon.
Citera
2025-06-14, 14:36
Medlem
Ja fruktansvärt provocerande! Allt de har gjort senaste året har jag inte ens "unnat mig"/haft möjlighet att göra på 10 år. Jag är dock inte "influencer", men jobbar och sliter och vi är dessutom två som håvar in lön. Dock betalar vi ju räkningarna... Men det är inte synd om oss. Jag tänker främst på lilla T som inte har en närvarande pappa. Fruktansvärt hur man kan göra som J. Jag hoppas hans x träffat/träffar en fin kille som kan bli en BRA manlig förebild för lilla T.
Citera
2025-06-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
De var ju där förra året med den "dödssjuka Ebba". Promillehalten var enorm från morgon till kväll och de större barnen visade tydligt sitt missnöje med att dras runt som obetalda barnvakter till sina yngre syskon då både mamma och "styvfar" ragglade runt och bara gjorde bort sig. Får se om TW från Örebro är med denna gång också eller om hon minns förra semestern allt för väl 😂😂
Hur vet vi att de ragglade runt?
Citera
2025-06-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchiphejhej
Fru🐊 vet allt...
Citera
2025-06-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Sjukt hur det här landet är uppbyggt. Att vissa ska kunna glassa runt på spa, bo i dyra bostäder och få allt bekostat samtidigt som man skiter i att betala räkningar & har skulder hos kronofogden. Inte skäms man att visa upp det heller.

Nu är det långt ifrån alla som utnyttjar systemet. Men ändå provocerade att se

Instämmer.
Citera
2025-06-14, 20:16
Medlem
nintendoKalles avatar
Undra om hon fick ännu en tisha av hunken på Steam Hotel *dreglar*
Denna gång utan Jocke
Citera
2025-06-14, 21:24
Medlem
Jag är så trött på hur alla hennes texter är copy paste från ChatGpt. Även på hennes frågestunder är svaren direkt kopierade av ChatGPT. Det kanske fungerar skitbra på alla som är digitalt efterblivna.

Jag tog mig tiden att fråga Ai om man bör referera till chatGPT när man kopierar svaren rakt av.

Svaret:

Ja – ur ett moraliskt perspektiv är det rimligt och respektfullt att informera eller “credda” ChatGPT, särskilt om texterna används rakt av. Det handlar inte bara om etik, utan också om transparens mot följare, läsare eller publik.

Här är en nyanserad syn på varför det spelar roll – och när det är extra viktigt:

✅ Varför det är moraliskt rätt att credda ChatGPT:

1. Transparens skapar förtroende

Följare och läsare uppskattar ärlighet. Om en influencer eller skribent ger sken av att en text är djupt personlig, men den i själva verket är AI-genererad – då uppstår en falsk intimitet. Det skadar långsiktigt trovärdigheten.

2. Att kopiera utan att ange källa är att ta åt sig äran

Det är inte som att sno från en bok – men det liknar att anlita någon att skriva och sedan låtsas att det är ditt eget. Det är inte olagligt, men det är… skevt. Särskilt om det presenteras som “egna tankar”.

3. Det suddar ut gränsen mellan äkta uttryck och marknadsinnehåll

Om någon använder ChatGPT för att skapa t.ex. “sårbara” texter som får följare att engagera sig, samtidigt som det bygger varumärke och säljer produkter – då blandas känsla och kommers på ett sätt som bör vara ärligt hanterat.
Citera
2025-06-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutanuuu
Såg att Inspom*mm*an också har valp från samma kennel. Alltså har uppfödaren satt sig och kontaktat massa influenser och skänkt bort valpar eller

Även my baby dolls
Citera
2025-06-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchiphejhej

För att hon lade ut "content" från morgon till kväll under perioden de var där. Och ingen i sällskapet gjorde någon hemlighet av att de surplade från bag-in-boxen redan vid lunchtid.
Hur tror du annars jag visste det?
Citera
2025-06-15, 00:27
Medlem
fourthwifeofharry8s avatar
Citat:
För att hon lade ut "content" från morgon till kväll under perioden de var där. Och ingen i sällskapet gjorde någon hemlighet av att de surplade från bag-in-boxen redan vid lunchtid.

Minns det väl. Och när de hade allmän allsång kl. 14.00 typ och äldsta såg så, så generad och less ut när kameran gled förbi på henne.
Citera
2025-06-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fourthwifeofharry8
Minns det väl. Och när de hade allmän allsång kl. 14.00 typ och äldsta såg så, så generad och less ut när kameran gled förbi på henne.

Precis, den äldsta såg otroligt besvärad ut ju fler dagar det gick. I början så passade hon sina syskon men är rätt säker på att hon gjorde revolt sista dagarna.
Inget barn vill se sina föräldrar packade från lunch till natt, oavsett om det är "semester" eller inte.
Citera
2025-06-15, 18:10
Medlem
Citat:
Jag såg oxå de inlägg hon la ut från den semestern. Såg henne dock aldrig raggla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in