2024-08-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ja han hade ju kunnat göra samarbete med något Lekland! 😊

Ja eller samarbete på bensin el ta med sonen till steam el whatever
Citera
2024-08-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vembryrsig-
Om du är J så blir jag bara arg. Hur lite självinsikt har du isåfall?

Om du tror att det som står på flashback kommer vara orsaken till att lilla T kommer att välja bort dig när han blir äldre så ska jag förklara för dig så tydligt som möjligt så du kanske kan förstår men du får gärna meddela om du behöver ett förtydligande:

Det är du som har lämnat och valt bort lilla T, det finns inga ursäkter till att överge sin son.

Du bryr dig inte ett dugg om att lilla T önskar att han hade sin pappa för precis som familjerätten tyckte så kan du ju faktiskt åtminstone ha din son en helg i månaden.

Dina ursäkter som lyser igenom, "inga bensinpengar" "inte tid" etc. Det är ovanligt mycket ni har råd med och de är inga dåliga bilresor ni gör. Det handlar om prioriteringar. Givetvis har du råd att åka till Katrineholm. Om inte annat, sista gången du nämnde att bensinpengar var ett problem så blev du erbjuden att få bensinen betald men de är lättare att fortfarande strunta i sin son och hitta nya ursäkter istället.

Allt jag har skrivit om situationen gällande lilla T och hans mamma stämmer i minsta detalj. Det vet du. Om det skulle påverka eran relation i framtiden så är det något som du har skapat och absolut ingen annan. Lilla T kommer helt och hållet få ta sina beslut själv, jag förstår inte riktigt varför du oroar dig över denna tråd? Sanningen kommer nå fram till honom en vacker dag iallafall J, oavsett om han hittar denna tråd eller inte. Dina lögner kommer att lysa igenom.

Det finns ingen annan historia, det finns ingen annan sida av denna berättelse, vad ska du fylla den med isåfall? Lögner? Ursäkter? Bortförklaringar? Var en bättre man och stå rakryggad istället.
Det är inte försent att ta sitt ansvar ännu men tiden tickar iväg. Lilla T blir äldre, han har till och med börjat skolan nu J.

Dina sociala medier då? Vad ska han hitta där när han blir äldre? Se ditt fina liv med din nya familj? Se hur din instagram förändras och hur han successivt försvann ur ditt liv? Se bilder på sina syskon som du tar hand om, som han inte träffar? Jag vet inte hur du tänker men, det är nog mer påtagligt för honom än en tråd på flashback där människor stöttar honom och hans mamma.

Tycker att detta låter helt förfärligt och känner väldigt med Lilla T.

Har dock funderat på en grej. Om familjerätten tyckt att en helg i veckan vore passande att Lilla T spenderar hos P & J, vad händer om J inte vill? Alltså kan man tvinga en förälder till umgänge med sitt egna barn?
Citera
2024-08-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna

Har dock funderat på en grej. Om familjerätten tyckt att en helg i veckan vore passande att Lilla T spenderar hos P & J, vad händer om J inte vill? Alltså kan man tvinga en förälder till umgänge med sitt egna barn?
Jag har aldrig hört att någon blivit tvingad till umgänge mot sin vilja. Det kan ju tom vara en risk att den föräldern då gör något illa mot barnet.
Citera
2024-08-27, 22:50
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hört att någon blivit tvingad till umgänge mot sin vilja. Det kan ju tom vara en risk att den föräldern då gör något illa mot barnet.

Ja, det har du ju rätt i! Tänkte man tvingar ibland barnen till umgänge och undrade om man hade ngn teknik för att tvinga vuxna till detsamma.
Citera
2024-08-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ja, det har du ju rätt i! Tänkte man tvingar ibland barnen till umgänge och undrade om man hade ngn teknik för att tvinga vuxna till detsamma.
Ja barn blir ju ofta tvingade till umgänge. Det var väl ett fall tidigare i år där en pojke blev dödad av sin pappa när han blev skickad dit mot både sin egen och mammans vilja. Sedan har vi ju det mycket kända fallet med "Lilla Hjärtat" för några år sedan. Då var det väl mamman som orsakade hennes död.
Citera
2024-08-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ja han hade ju kunnat göra samarbete med något Lekland! 😊

Ja men visst vore det ett skönt avbrott i deras trista monotona kavalkad av att slicka röven på varandra och tipsa om rynkbehandling.

Nu vet ju alla redan att Joakim totalt ignorerar faktumet att han har barn sen innan han parade sig med Pannan men tror både far och son skulle må bra av detta.
Pannan får väl göra som vanligt vid umgängen och blocka Joakim och dunka skallen i väggen.. vem bryr sig.
Citera
2024-08-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ja barn blir ju ofta tvingade till umgänge. Det var väl ett fall tidigare i år där en pojke blev dödad av sin pappa när han blev skickad dit mot både sin egen och mammans vilja. Sedan har vi ju det mycket kända fallet med "Lilla Hjärtat" för några år sedan. Då var det väl mamman som orsakade hennes död.

I detta fall så är risken större att Pannan dödar Joakim för att han umgås med sin son. Det finns inget värre i Pannans lilla narcissistiska liv.
Citera
2024-08-27, 23:21
Medlem
Citat:

Nej man kan inte tvinga en förälder till umgänge med sitt barn. Däremot kan man tvinga ett barn till umgänge med sin förälder.
Citera
2024-08-28, 08:33
Medlem
Hur tror ni diskussionen går till därhemma? T fyller väl år snart?

”Funderar på att träffa t i samband med födelsedagen”

”Vilken vecka tänkte du”

”om 3 v”

”Men nä det funkar inte då lämnar L barnen här och då behöver jag dig hemma”
Citera
2024-08-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Men P som hängde ut en användare här nyligen med fullständigt namn på sin insta? Är det lika okej då 😂

Enligt lag är det inte ok att hon gjorde det, men vet inte hur instagram resonerar om det.
Citera
2024-08-28, 10:48
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Men P som hängde ut en användare här nyligen med fullständigt namn på sin insta? Är det lika okej då 😂
Pannan behöver inte förhålla sig till regler och lagar som ”vi andra”.
Hon är lite bättre.
Citera
2024-08-28, 11:56
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Det verkar som att dessa slags konton alltid försvinner/slutar svara när man lägger upp frågorna i punktform..
De svarar aldrig på frågor dom flyttar fokus från den verkliga frågan och kastar tillbaks skit på den andre som sitter med fakta.
Dom är usla kappvändare som med enkelhet kan slå på människor som redan ligger.
Jag tycker så genuint illa om människor som beter sig såhär, där människor bara är brickor i deras jävla spel mot framgång och rikedom.
Blä säger jag.
Tur för lilla T att han slipper ha en sån dysfunktionell relation i sitt liv.
Hoppas der finns andra stabila manliga förebilder att luta sig mot.
#teamT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in