Citat:
Men vad är det egentligen hon försöker undkomma, undrar jag? Vad planerar du att hon ska göra annorlunda? Att byta till en billigare bostad är en början, och det är faktiskt på väg att ske. Huset hon ska flytta till kostar mindre men är i betydligt sämre skick. Som vi har diskuterat många gånger tidigare, är det inte lätt att få ett kontrakt när man har anmärkningar. Tycker du att hon ska lämna sina barn och flytta till en annan kommun för att få ett billigare boende?
Om man räknar ihop hyra, mat, räkningar som måste betalas och mat för åtta personer, så kan man förstå att det inte finns så mycket kvar till att betala av skulderna. Hur kan detta vara din huvudvärk? Jag tror att hon har tillräckligt med bekymmer för att få livet att fungera, särskilt när hon dessutom lever med någon som inte bidrar med mycket i hushållet...
Om man räknar ihop hyra, mat, räkningar som måste betalas och mat för åtta personer, så kan man förstå att det inte finns så mycket kvar till att betala av skulderna. Hur kan detta vara din huvudvärk? Jag tror att hon har tillräckligt med bekymmer för att få livet att fungera, särskilt när hon dessutom lever med någon som inte bidrar med mycket i hushållet...
Undrar en sak, du som är insatt, den minskningen av hyran... kommer de pengarna vara öronmärkta för avbetalningar för skulder eller kommer de att "äta" upp dem på annat? För det är ju hela meningen med att skaffa billigare boende, så att man kan beta av skulderna istället...
Och frågan är hur mycket billigare kommer det att bli egentligen? Tror ej någon hyresvärd går ifrån 21 tusen ner till t.ex 10 tusen, som de egentligen hade behövt att få ner hyran så att de kan börja beta av skulderna. Så hade gissat på 17 tusen kanske? Vilket ger 1000kr mindre i hyra per månad. Och då det är ett äldre hus vilket kan vara mindre energisnålt än det de bor i så tror ju jag att varmhyran kan bli t.o.m större än det de betalar nu.
Men frågan är om den minskningen av hyran, som ni vill skryta med, kommer att användas till avbetalning av skulden?