Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Men vad är det egentligen hon försöker undkomma, undrar jag? Vad planerar du att hon ska göra annorlunda? Att byta till en billigare bostad är en början, och det är faktiskt på väg att ske. Huset hon ska flytta till kostar mindre men är i betydligt sämre skick. Som vi har diskuterat många gånger tidigare, är det inte lätt att få ett kontrakt när man har anmärkningar. Tycker du att hon ska lämna sina barn och flytta till en annan kommun för att få ett billigare boende?

Om man räknar ihop hyra, mat, räkningar som måste betalas och mat för åtta personer, så kan man förstå att det inte finns så mycket kvar till att betala av skulderna. Hur kan detta vara din huvudvärk? Jag tror att hon har tillräckligt med bekymmer för att få livet att fungera, särskilt när hon dessutom lever med någon som inte bidrar med mycket i hushållet...

Undrar en sak, du som är insatt, den minskningen av hyran... kommer de pengarna vara öronmärkta för avbetalningar för skulder eller kommer de att "äta" upp dem på annat? För det är ju hela meningen med att skaffa billigare boende, så att man kan beta av skulderna istället...

Och frågan är hur mycket billigare kommer det att bli egentligen? Tror ej någon hyresvärd går ifrån 21 tusen ner till t.ex 10 tusen, som de egentligen hade behövt att få ner hyran så att de kan börja beta av skulderna. Så hade gissat på 17 tusen kanske? Vilket ger 1000kr mindre i hyra per månad. Och då det är ett äldre hus vilket kan vara mindre energisnålt än det de bor i så tror ju jag att varmhyran kan bli t.o.m större än det de betalar nu.

Men frågan är om den minskningen av hyran, som ni vill skryta med, kommer att användas till avbetalning av skulden?
Citera
2024-12-28, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Hon orkar ju för hon har damp.
Däremot J ser man ju bli helt slutkörd med ADHD-sambo och femtielva bonusbarn.

Men hur gammal är du egentligen? Damp som diagnos används inte längre 😂

Troligtvis har hon ADHD som typ som var & varannan person har i livet .. det är en funktionsnedsättning ja, men mycket bra får man till också.

Men det bra fokuserar vi ju inte på i denna tråd. Bara allt vi kan hitta som är dåligt pratas det skit om & gärna drar vi på lite extra.
Citera
2024-12-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlaxen

Troligtvis har hon ADHD som typ som var & varannan person har i livet .. det är en funktionsnedsättning ja, men mycket bra får man till också.

Men det bra fokuserar vi ju inte på i denna tråd. Bara allt vi kan hitta som är dåligt pratas det skit om & gärna drar vi på lite extra.

Berätta gärna om det bra Pannan gör för samhället som stort?
Jag tror många är idel öra 😅
Citera
2024-12-29, 00:27
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:

Skrev såklart damp som en pik som mycket riktigt funkade på pajasen lyxlaxen
Berätta gärna allt bra som P och J bidrar med till samhället.
Vi väntar
Citera
2024-12-29, 00:36
Medlem
Citat:
Vi väntar

Verkar ta tid att fundera ut något så vi andra får väl börja. Jag tänker att Pannan bidrar till samhället genom att, fan va svårt, att, nej jag kommer fasen inte på något alls som är samhällsfrämjande.
Hon och hennes familj är en riktig miljonförlust för oss alla som betalar skatt.
Citera
2024-12-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Verkar ta tid att fundera ut något så vi andra får väl börja. Jag tänker att Pannan bidrar till samhället genom att, fan va svårt, att, nej jag kommer fasen inte på något alls som är samhällsfrämjande.
Hon och hennes familj är en riktig miljonförlust för oss alla som betalar skatt.

Inte ofta jag håller med dig men det finns undantag😉
Citera
2024-12-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Inte ofta jag håller med dig men det finns undantag😉

Ibland händer det 😍
Citera
2024-12-29, 18:50
Citat:
Vi väntar

Att ha en schysst ton utåt har de iaf!

Är ”otrevlig” offentligt och inte bakom anonymt konto 😂
Citera
2024-12-29, 19:30
Medlem
Citat:

Hahaha vad säger du?? Att Pannan är trevlig? Flera av hennes följare/gamla kunder/vänner/omgivning har ju vittnat om hur otroligt elak Pannan är när något går emot henne. Hon har betett sig helt psykotiskt och hängt ut följare som hon tror skriver här och blockade så fingrarna brann under sommarens "strandgate" skedde. Eller när hon gått lös på sina barn när hon trott kameran varit avstängd.

Att Pannan och värdelösa J klarar av att smila upp sig ett par gånger om dagen och ta en selfie klarade även Adolf Hitler, han kunde också le på bilder.

Var detta det enda du kunde komma på? Och du duckade frågan helt- dvs vad gör Pannan för samhället?
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-12-29 kl. 19:33.
Citera
2024-12-29, 22:03
Medlem
Tycker hon skriver hela tiden att dom inte tar med E till offentliga ställen pga smitta & dylikt. Men idag gick det visst bra med badhuset.
Citera
2024-12-29, 22:28
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:

Wow. Sämre argument har man väl sällan hört.
Okej men får höra lite positiva grejer de bidrar med till samhället.
Kör!

’Schysst ton utåt’
Senast redigerad av nintendoKalle 2024-12-29 kl. 23:06.
Citera
2024-12-29, 22:57
Medlem
Citat:
Wow. Sämre argument har man väl sällan hört.
Okej men får höra lite positiva grejer de bidrar med till samhället.
Kör!

’Schysst ton utåt’

Och att sen behöva tänka ett dygn för att komma på det minsta positivt 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in