2024-08-20, 17:19
Medlem
Det är något galet med VAB-systemet om två föräldrar får vara hemma heltid med en frisk och välmående bebis? Vad är det för "vård av barn" som gör att båda behövs hemma?
Citera
2024-08-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Sparar in på föräldrardagar också antar jag iom att det har VAB båda två. Sen görs det väl säkert ingen utmätning av lön när man får ersättning av fk.

Så sjukhusets miss ger dom ytterligare tid och skattepengar i form av VAB att leva stressfritt på (med två friska vuxna) tills Ebba skrivs ut då...

Jag tycker verkligen inte att det står rätt till i samhället när de med sådana skulder gång på gång bara kan glida igenom och undvika ansvar.

Så nej, jag tycker ej det är ngn rättighet att ha sådant dyrt boende som de har när de har sådana skulder. Nej, tycker ej heller det är en rättighet att barnen ska ha egna rum när de har sådana skulder. Osv osv.
Citera
2024-08-20, 18:26
Medlem
Var ju lägligt att kallelsen försvann...ger dem ju 3 mån till att göra inget alls..( bra att man spelar teater och att de är sååå jobbigt oxå) vet inte varför detta inte är straffbart, om man vet att barnet behöver ett visst test för att bli utskriven varför frågar man inte själv efter detta ? Som vanligt någon annans fel... Detta är så sjukt mkt hyckleri från dessa människor.
Citera
2024-08-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahh0099
Var ju lägligt att kallelsen försvann...ger dem ju 3 mån till att göra inget alls..( bra att man spelar teater och att de är sååå jobbigt oxå) vet inte varför detta inte är straffbart, om man vet att barnet behöver ett visst test för att bli utskriven varför frågar man inte själv efter detta ? Som vanligt någon annans fel... Detta är så sjukt mkt hyckleri från dessa människor.

Så trist för dom, att Joakim kan hänga på gymet och Pannan på sina skönhetssalonger. Och få betalt av oss andra för att vara hemma och ta hand om en kärnfrisk unge.

Fast känner jag Pannan rätt så ser hon till att ungen ser bra hängig ut så fort det är dags för läkarbesök. Pengarna ska rulla in som vanligt.
Citera
2024-08-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Sparar in på föräldrardagar också antar jag iom att det har VAB båda två. Sen görs det väl säkert ingen utmätning av lön när man får ersättning av fk.
Vet inte hur det är nu, men förut gjordes i alla fall utmätning av föräldrapenning. På min förra arbetsplats skickade vi kunder till kronofogden, och minns att det var åtminstone ett fall där de mätte ut föräldrapenning. Inte mer än ett par hundra i månaden fick företaget, men personen hade rätt många skulder så det var väl flera myndigheter och företag som skulle dela på kakan...
Citera
2024-08-21, 07:34
Medlem
Filmen hon lagt ut. Dom kör bil och hon har ilse i famnen.
Vad säger man om man blir stoppad av polisen? "Det är våran avlidna dotter"
Citera
2024-08-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Vet inte hur det är nu, men förut gjordes i alla fall utmätning av föräldrapenning. På min förra arbetsplats skickade vi kunder till kronofogden, och minns att det var åtminstone ett fall där de mätte ut föräldrapenning. Inte mer än ett par hundra i månaden fick företaget, men personen hade rätt många skulder så det var väl flera myndigheter och företag som skulle dela på kakan...
Det är ju bra att utmätning sker även på föräldrarpenning👍. Trodde faktiskt inte det. Även om det bara är 100 kr så är det mer än inget alls
Citera
2024-08-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Så sjukhusets miss ger dom ytterligare tid och skattepengar i form av VAB att leva stressfritt på (med två friska vuxna) tills Ebba skrivs ut då...

Jag tycker verkligen inte att det står rätt till i samhället när de med sådana skulder gång på gång bara kan glida igenom och undvika ansvar.

Så nej, jag tycker ej det är ngn rättighet att ha sådant dyrt boende som de har när de har sådana skulder. Nej, tycker ej heller det är en rättighet att barnen ska ha egna rum när de har sådana skulder. Osv osv.

Kan inte mer än att hålla med👍
Citera
2024-08-21, 12:19
Medlem
Hur länge ska J vara hemma? Dottern verkar ju må bra nu.
Citera
2024-08-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hur länge ska J vara hemma? Dottern verkar ju må bra nu.

Såg någon redan frågat.

Tycker det är helt sjukt
Citera
2024-08-21, 12:22
Medlem
Går L heltid på förskolan med eller?
Citera
2024-08-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Filmen hon lagt ut. Dom kör bil och hon har ilse i famnen.
Vad säger man om man blir stoppad av polisen? "Det är våran avlidna dotter"

Det va de sjukaste jag sett.
Har inte följt så länge, men fattat att deras dotter avlidit. Sjukt beklagligt. Men tog dom med de avlidna barnet hem från bb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in