2024-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrafinken
Dom som sitter med marknadsföring ser nog bara antalet följare. Rätt billig reklam för dom.
Men kan tänka mig att en eller annan ”på golvet” tycker det är lika pinsamt som en själv tycker.
Snacket går garanterat.

Skulle aldrig i mitt liv få för mig att köpa något som som någon influencer gör reklam för heller. Känns otroligt falskt med tanke på eftersom det basically är en köpt positiv recension.

En smart ide kan ju vara att kolla hur många läsare denna tråd har gentemot antalet köpta följare Paddan och Puckot har. Dvs om man jobbar inom branschen och väljer vilka som företaget vill göra samarbeten med.
Mycket svårt tro att någon som läst och förstått någon av denna tråd vill skjuta till pengar till dessa bedragare.
Citera
2024-08-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
I vecka 16-17 så "föder" man väl ut barnet? Det är ju stort som en apelsin iaf och inget som går att "suga" ut.

För mig skulle det vara ett trauma i sig men Pannan har en annan inställning till barn så för henne kanske det bara var en helt vanlig dag.
Det är som en miniförlossning. Först tas en medicin som stoppar graviditetshormonerna och sen tas en annan medicin som framkallar värkar. De tabletterna tas upprepade gånger tills fostret kommit ut.
Sjukt att hon valde att gå igenom det, särskilt med tanke på dotterns traumatiska födsel och död några månader tidigare. Men det är väl skillnad på barn och barn, detta var ju bara en pojke till.
Senast redigerad av Tesla83 2024-08-25 kl. 21:24.
Citera
2024-08-25, 21:27
Medlem
Citat:
En smart ide kan ju vara att kolla hur många läsare denna tråd har gentemot antalet köpta följare Paddan och Puckot har. Dvs om man jobbar inom branschen och väljer vilka som företaget vill göra samarbeten med.
Mycket svårt tro att någon som läst och förstått någon av denna tråd vill skjuta till pengar till dessa bedragare.

Antingen har dom verkligen 0 koll, eller så bryr dom sig inte.
Oavsett bör dessa företag byta ut en och annan anställd pga dålig research.
Citera
2024-08-25, 21:40
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Ja, när jag gjorde NIPT fick jag svaret i vecka 14.

Samma här!

Kom på att det säkert är ett par veckors väntetid för abort (gissar jag, aldrig gjort själv) så hon var antagligen ännu längre gången än 12-14 veckor… kanske runt 15-17.
Citera
2024-08-25, 21:59
Medlem
Citat:
Det är som en miniförlossning. Först tas en medicin som stoppar graviditetshormonerna och sen tas en annan medicin som framkallar värkar. De tabletterna tas upprepade gånger tills fostret kommit ut.
Sjukt att hon valde att gå igenom det, särskilt med tanke på dotterns traumatiska födsel och död några månader tidigare. Men det är väl skillnad på barn och barn, detta var ju bara en pojke till.

Herregud vad hemskt, och inte ett enda ord om detta självvalda "trauma" utan en helt vanlig dag för Pannan och sen bara direkt på igen för att få den specialbeställda dottern.

Börjar mer och mer tro att Ilses död bara är ett PR trick för man kan inte vara så hårdhudad att man, precis som du säger, VÄLJER att gå igenom en sen abort pga kön bara ett par månader efter.

Vad är det för jäkla människor egentligen? Joakim borde ju skämmas han med lika mycket som var den som ville abortera lika mycket. En fullt frisk son med 10 fingrar och 10 tår "citat Pannan".
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-08-25 kl. 22:02.
Citera
2024-08-25, 22:39
Medlem
Citat:
Herregud vad hemskt, och inte ett enda ord om detta självvalda "trauma" utan en helt vanlig dag för Pannan och sen bara direkt på igen för att få den specialbeställda dottern.

Börjar mer och mer tro att Ilses död bara är ett PR trick för man kan inte vara så hårdhudad att man, precis som du säger, VÄLJER att gå igenom en sen abort pga kön bara ett par månader efter.

Vad är det för jäkla människor egentligen? Joakim borde ju skämmas han med lika mycket som var den som ville abortera lika mycket. En fullt frisk son med 10 fingrar och 10 tår "citat Pannan".
Men så sjukt, var skrev hon det du citerade?
Att hon aborterat en fullt frisk son med 10 fingrar och 10 tår?
Det stämmer ju såklart, men att hon skriver om det
Citera
2024-08-25, 22:46
Medlem
Citat:
Men så sjukt, var skrev hon det du citerade?
Att hon aborterat en fullt frisk son med 10 fingrar och 10 tår?
Det stämmer ju såklart, men att hon skriver om det

Hon skrev det i en Facebook grupp, inlägget finns printat på här i tråden nånstans långt tillbaka.

Sen om hon skrev det eller babblade öppet om det på sin IG vet jag inte.

Detta var precis innan hon valde att göra abort, efter det inte ett ord om saken förrän hon var gravid med senaste prematuren typ två månader senare.
Citera
2024-08-26, 00:31
Medlem
Citat:
Hon skrev det i en Facebook grupp, inlägget finns printat på här i tråden nånstans långt tillbaka.

Sen om hon skrev det eller babblade öppet om det på sin IG vet jag inte.

Detta var precis innan hon valde att göra abort, efter det inte ett ord om saken förrän hon var gravid med senaste prematuren typ två månader senare.
Ok, ja jag förstår ju varför hon inte nämnt det på Instagram.
Jag såg att hon skrivit i en Facebook grupp när hon blivit gravid igen efter Ilses födsel och död, att hennes sambo ville ta bort det barnet eftersom han ville ha en flicka istället.
Senast redigerad av Tesla83 2024-08-26 kl. 00:44.
Citera
2024-08-26, 01:18
Medlem
Citat:
Jag såg att hon skrivit i en Facebook grupp när hon blivit gravid igen efter Ilses födsel och död, att hennes sambo ville ta bort det barnet eftersom han ville ha en flicka istället.

Helt galet att man som kvinna/mamma ändå kan gå med ett foster i magen såpass länge och sen bara lättvindigt ta bort det för att det råkar vara fel kön. Fattar inte hur man är funtad då.
Jag har nästan lika många barn som
Pannan men ser ändå varje barn/liv som värdefullt oavsett kön eller vad min partner anser.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-08-26 kl. 01:20.
Citera
2024-08-26, 10:11
Medlem
Citat:
I vecka 16-17 så "föder" man väl ut barnet? Det är ju stort som en apelsin iaf och inget som går att "suga" ut.

För mig skulle det vara ett trauma i sig men Pannan har en annan inställning till barn så för henne kanske det bara var en helt vanlig dag.
Nej en abort i v16-17 görs via skrapning
Citera
2024-08-26, 10:14
Medlem
Citat:

Skrapar man inte efter ett visst antal veckor? Trodde inte man gjorde en medicinskabort så sent in i en graviditet?!
Citera
2024-08-26, 11:17
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Men hur reagerades det i den tråden då?
Folk måste väl blivit galna eller?
Eller var det en specifik grupp för såna som handplockar barn och därmed gör aborter litet titt som tätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in